کد خبر : 1562486 | 28 مهر 1397 ساعت 19:30 | 204.3K بازدید | 0 دیدگاه

شکست های تلخ در کارنامه نابغه جویباری و غول آذری

پایان روز اول؛ کشتی ایران در حسرت فینال ماند

در پایان روز نخست مسابقات جهانی کشتی حسین خانی حذف شد، یزدانی و یخکشی به شانس مجدد رفتند و پرویز هادی هم پای فینال باخت تا به رده بندی برود.

پایان روز اول؛ کشتی ایران در حسرت فینال ماند

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان از امروز به میزبانی بوداپست مجارستان آغاز شد  که شاگردان رسول خادم به دنبال تکرار خاطرات خوش سال 2013 هستند که در همین شهر پنجمین و آخرین قهرمانی خود را جشن گرفتند.


البته نباید فراموش کرد که سال گذشته تیم ملی کشتی آزاد یکی از ضعیف ترین نتایج تاریخ خود را ثبت کرد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که از 8 آزادکار اعزامی به پاریس فقط حسن یزدانی به مدال طلا رسید و 7 نفر دیگر حذف شدند تا ایران در بخش تیمی به مقام نازل نهم برسد.

 

امروز 4 کشتی گیر ایرانی یعنی محمدباقر یخکشی(61 کیلوگرم)، مصطفی حسین خانی(74 کیلوگرم)، حسن یزدانی(86 کیلوگرم) و پرویز هادی(125 کیلوگرم) به مصاف حریفان خود رفتند که نتایج آنها در ادامه آمده است:

 


استارت با شکست ناباورانه حسن یزدانی


فینال زودرس وزن ۸۶ کیلوگرم در همان دور اول برگزار شد و حسن یزدانی برابر دیوید تیلور از آمریکا قرار گرفت. در ۳ دقیقه اول مثل همیشه پلنگ جویبار با حمله های طوفانی خود از حریف امتیاز می گرفت و با زیرگیری های فوق العاده همیشگی ۶ امتیاز از حریفش گرفت و ۲ امتیاز هم داد. ۶ بر ۲ تایم اول به پایان رسید؛ اما می شد خستگی را در چهره قهرمان المپیک ۲۰۱۶ و مسابقات جهانی ۲۰۱۷ دید. تیلور گویا به خواسته اش رسیده بود و توانسته بود پلنگ جویبار را از نفس بیاندازد.با شروع ۳ دقیقه دوم شرایط تغییر کرد. حسن از نفس افتاده بود و تیلور با آمادگی بسیار بالا از او زیر می گرفت. کشتی گیر آمریکایی یکی پس از دیگری حمله می کرد و یزدانی هم نایی نداشت تا در برابر او دفاع کند. کشتی با ۲ زیرگیری تیلور سختکوش ۶ بر ۶ شد. حسن یزدانی که همه چیز را از دست رفته، می دید سعی کرد جبران کند؛ اما توانی در بدن نداشت. هیچ چیز خوب پیش نمی رفت و فریادهای رسول خادم از کنار تشک هم فایده ای نداشت. روی حمله های یزدانی، این تیلور بود که ضدحمله می زد و زیرگیری می کرد. نتیجه ۱۱ بر ۶ شد تا تیلور در حالی که حسن یزدانی در خاکش بود، چند ثانیه به پایان جشن پیروزی بگیرد.

 

1346689

 

* پرویز هادی در دور نخست به مصاف "روبرت باران" از لهستان و دارنده مدال برنز اروپا رفت. این آزادکار ایرانی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم با اقتدار و ۱۱ بر صفر از سد حریف خود گذشت تا به دور دوم پای بگذارد و تا حدودی روحیه از دست رفته ایران را بازگرداند. هادی در دور دوم به مصاف برنده "ابراگیم سعیداف" دارنده مدال برنز المپیک از بلاروس و "جمال الدین ماگومدوف" دارنده مدال نقره جهان از آذربایجان می رود.

 

* در وزن 74 کیلوگرم مصطفی حسین خانی در دور نخست رقابت های جهانی مجارستان مقابل دی لومائو از جزایر پالائو با نتیجه 11 بر صفر به برتری رسید تا در دور بعد به مصاف جردن باروز قهرمان جهان و المپیک از آمریکا برود.

 

 

 

* محمدباقر یخکشی در وزن 61 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست رقابت های جهانی مجارستان، در دور دوم  عباس رحمان اف دارنده مدال برنز آسیا از ازبکستان را با نتیجه 7 بر صفر شکست داد تا  در دور سوم  با برنده دیدار میان خولیس بونه رودریگوئز دارنده مدال برنز جهان از کوبا و ایوان گویدا دارنده مدال برنز اروپا از رومانی کشتی بگیرد.

 

* در وزن 125 کیلوگرم پرویز هادی پس از پیروزی 11 بر صفر در دور نخست مقابل روبرت باران دارنده مدال برنز اروپا از لهستان، در دور دوم نیز با نتیجه 9 بر 2  مقابل ابراگیم سعیداف دارنده مدال برنز المپیک از بلاروس به پیروزی رسید و راهی دور سوم شد. وی در این  مرحله به مصاف طاها اکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه می رود

 

* در وزن 74 کیلوگرم مصطفی حسین خانی در دور نخست رقابت های جهانی مجارستان مقابل دی لومائو از جزایر پالائو با نتیجه 11 بر صفر به برتری رسید اما در دور بعد در حالی که با نتیجه 3 بر 3 از جردن باروز قهرمان جهان و المپیک از آمریکا پیش بود در ثانیه های پایانی با نتیجه 3 بر4 شکست خورد و  برای کسب مدال برنز باید منتظر حضور باروز در دیدار فینال باشد.

 

1346690

 

* محمدباقر یخکشی در وزن 61 کیلوگرم دور سوم در حالی که تا دقایق پایانی با نتیجه 8 بر 6 مقابل خولیس بونه رودریگوئز دارنده مدال برنز جهان از کوبا پیش بود در ثانیه های پایانی با نتیجه 10 بر 8 باخت و باید منتظر ادامه مبارزات این کشتی گیر کوبایی باشد.

 

1346692

 


*‌در وزن 125 کیلوگرم پرویز هادی در مرحله یک چهارم نهایی  برابر طاها اکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

 

1346691



* زائور بک سیداکوف از روسیه در لحظات پایانی با نتیجه 5 بر 5 کشتی حساس برابر جردن باروز را برد تا مصطفی حسین خانی که به این کشتی گیر آمریکایی در وزن 74 کیلوگرم باخته بود، از دور مسابقات کنار برود.

 

* با توجه به پیروزی حریف کوبایی محمدباقر یخکشی در دیدار نیمه نهایی وزن 61 کیلوگرم مقابل حریف آمریکایی و حضور او در فینال،  یخکشی فردا در گروه شانس مجدد  ابتدا به مصاف گویدا از رومانی می رود و در صورت برتری برای کسب مدال برنز  با جوزف دانیل آمریکایی مسابقه می دهد.

 

در وزن ۸۶ کیلوگرم تیلور از آمریکا با شکست حریف روسی خود در یک جدال نزدیک و جذاب با نتیجه ۷ بر ۵ راهی دیدار فینال شد تا حسن یزدانی راهی گروه شانس مجدد شود و فردا برای کسب مدال برنز تلاش کند.

 

* پرویز هادی در وزن 125 کیلوگرم رقابت های جهانی مجارستان در مرحله نیمه نهایی برابر گنو پتریاشویل از گرجستان با نتیجه 13 بر 6 شکست خورد و از راهیابی به فینال بازماند

دیدگاه‌ها