کد خبر : 1562642 | 28 مهر 1397 ساعت 21:14 | 95.1K بازدید | 0 دیدگاه

تشک های بوداپست و بازهم سخت ترین قرعه ها

۴ دلاور برای ۴ مدال؛ نباید ببازی!

کشتی گیران ایرانی در ۴ وزن دوم هم با قرعه های سختی مواجه شدند؛ در حالی که خودشان هم با تجربه کمی پای به مسابقات جهانی می گذارند.

۴ دلاور برای ۴ مدال؛ نباید ببازی!

به گزارش "ورزش سه"، مراسم قرعه کشی 4 وزن دوم رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان عصر امروز در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد و نمایندگان ایران حریفان خود را شناختند.


ایران امروز در ۴ وزن نخست به توفیق چندانی دست پیدا نکرد و کشتی گیران باتجربه ای مثل حسن یزدانی، مصطفی حسین خانی و پرویز هادی از رسیدن به فینال بازماندند و همچنین باقر یخکشی هم در اولین تجربه جهانی خود به گروه شانس مجدد رفت.

فردا علاوه بر برگزاری رقابت های مقدماتی ۴ وزن دوم، مسابقات شانس مجدد،‌رده بندی و فینال ۴ وزن نخست برگزار می شود که حسن یزدانی و باقر یخکشی در ۸۶ و ۶۱ کیلوگرم باید ۳ کشتی را تا رسیدن به مدال برنز برنده باشند. همچنین پرویز هادی هم در جدال رده بندی پای به میدان خواهد گذاشت.
باید در روز دوم امیدوار بود که ایران بتواند با داشتن کشتی گیران جوان و با انگیزه خود برخلاف روز نخست فینالیست داشته باشد. البته که تقریبا در هر ۴ وزن شاید به جز وزن ۷۹ کیلوگرم که عزت الله اکبری حضور دارد، کشتی گیران ایرانی با سخت ترین قرعه ها مواجه شدند و کار دشواری پیش رو خواهند داشت.


نتایج قرعه کشی نمایندگان ایران در چهار وزن دوم رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان به شرح زیر است:
* در وزن 57 کیلوگرم که 27 نفر حضور دارند رضا اطری در دور اول به مصاف «باخبایار اردنبات» دارنده مدال برنز جهان و طلای بازی های آسیایی از مغولستان می رود و در صورت غلبه بر این کشتی گیر در دور دوم با «ولادیسلاو آندریف» دارنده مدال برنز جهان و اروپا از بلاروس کشتی می گیرد. «یوکی تاکاهاشی» قهرمان جهان از ژاپن و «زائور اوگویف» دارنده مدال نقره اروپا از روسیه نیز در گروه اطری حضور دارند. این یعنی سبک وزن کشتی آزاد ایران تقریبا در سخت ترین قرعه ممکن قرار گرفته و باید دید در دومین تجربه جهانی خود چه عملکردی خواهد داشت.

 

1346215

 


* در وزن 65 کیلوگرم امیرحسین مقصودی در دور نخست با «ولادمیر خینچیگاشویلی» قهرمان جهان و المپیک از گرجستان مبارزه می کند و در صورت پیروزی در این دیدار در دور بعد به مصاف «صلاح الدین کلیچسالیان» از ترکیه می رود. در این وزن 32 نفر حضور دارند. در گروه مقصودی «لوگان استیبر» قهرمان جهان از آمریکا، «احمد چاکایف» دارنده مدال برنز جهان از روسیه و «واسیلی شوپتار» دارنده مدال برنز جهان از اوکراین حضور دارند. این یعنی جوان ۱۸ ساله ایرانی هم با قرعه بسیار سختی مواجه شده و فقط شگفتی سازی او می تواند برابر این حریفان بزرگ باعث رسیدنش به مراحل پایانی شود.

 

1346218

 


*‌ در وزن 79 کیلوگرم که 26 نفر حضور دارند عزت اله اکبری در دور اول با «جانی بور» دارنده مدال نقره زیر 23 سال اروپا از فرانسه کشتی می گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان «میهالی ناگی» دارنده مدال برنز اروپا از مجارستان و «سوسوکه تاکاتانی» دارنده مدال نقره جهان از ژاپن می رود. «جبرئیل حسن اف» دارنده مدال برنز المپیک از آذربایجان، «گریگوریان» دارنده مدال نقره اروپا از ارمنستان، «رشید قربان اف» دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از ازبکستان و «علی شعبان اف» دارنده مدال برنز جهان از بلاروس در گروه اکبری حضور دارند. این کشتی گیر ایرانی که سابقه نایب قهرمانی در جهان را هم دارد، به نسبت با قرعه آسان تری نسبت به ۲ سبک وزن ایران مواجه شده است.

 

1346220

 


* در وزن 92 کیلوگرم که ۲۱ نفر حضور دارند، علیرضا کریمی در دور نخست با «ریکاردو بائز» از آرژانتین کشتی می گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور دوم به مصاف «شریف شریف اف» دارنده مدال طلای المپیک و جهان از آذربایجان می رود. این هم یک بدشانسی دیگر در قرعه کشی به حساب می آید چون کریمی آماده باید با کشتی گیری که مدعی اصلی این وزن است، مبارزه کند. در گروه کریمی «جی دن کاکس» دارنده مدال برنز جهان و المپیک از آمریکا و «باتیربک چاکولوف» از روسیه حضور دارند تا مشخص شود قهرمان بازی های آسیایی در وزن ۹۷ کیلوگرم کار سختی پیش رو خواهد داشت.

 

1346222

دیدگاه‌ها