کد خبر : 1562675 | 28 مهر 1397 ساعت 23:31 | 133.3K بازدید | 0 دیدگاه

مطمئن نباشید که بلیت دارید!

هزار و یک مشکل برای بلیت‌فروشی پرسپولیس- السد

حالا بزرگترین دغدغه عده زیادی از هواداران پرسپولیس از غلبه بر السد، به خرید بلیت بازی نیمه نهایی تغییر یافته است!

هزار و یک مشکل برای بلیت‌فروشی پرسپولیس- السد

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیسی ها از حدود یک ماه قبل سامانه ای را برای فروش الکترونیکی بلیت بازی هایشان ایجاد کرده و بلیت چند مسابقه را هم به این شکل فروخته اند اما حالا مشکلات فراوانی از نحوه کار این سامانه گزارش شده و میزان نارضایتی در بین هواداران پرسپولیس بسیار بالا رفته است.

از ساعت 9 صبح امروز «گیشه سه» اقدام به فروش بلیت های این بازی کرد که در کمال تعجب 6 دقیقه بعد تمام بلیت ها به زعم این سامانه فروخته شدند اما این در حالی بود که بسیاری از هواداران پرسپولیس هنوز در خواب به سر می‌بردند و اقدام به این کار نکرده بودند، عده زیادی منتظر سپری شدن هجمه اولیه برای خرید بودند. همچنین بخشی از کسانی که به سایت مراجعه کردند هم با ارورهای مختلف روبرو شدند و در نهایت نتوانستند بلیت تهیه کنند. در این باره گفته می شود که ابتدا فقط بلیت های سکوهای غرب و شرق به فروش رفتند.

 

سپس پندار خمارلو مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در مصاحبه ای این چنین گفت: «طبق آخرین آماری که داشتیم به محض بازشدن سایت برای فروش بلیت ها 12 هزار نفر برای خرید بلیت جایگاه هجوم آوردند». به عبارتی طبق این صحبت ها اگر قرار به فروش بخش جایگاه و روبروی جایگاه بوده باشد، تمام متقاضیان (12 هزار نفر به گفته باشگاه پرسپولیس) باید می توانستند بلیت بخرند، حتی با وجود کسر 500 صندلی سهمیه ای اف سی. چرا که تعداد سکوهای غرب و شرق مجموعا حدود ۱۲ هزار نفر است.

پس از آن سامانه از کار افتاد و بلیت فروشی برای ساعاتی متوقف شد تا این که از حوالی ظهر «گیشه سه» فروش بلیت طبقه دوم و پشت دروازه را بار دیگر آغاز کرد. لحظه به لحظه درصد بلیت های فروخته شده افزایش یافتند تا این که حدودساعت 5-6 تمام بلیت ها فروخته شدند و به عبارت دیگر بلیت فروشی به پایان رسید.

 

در همین حال و از ساعات ابتدایی ظهر شنبه بخشی از دسته اقلیتی که موفق به خرید بلیت شده بودند، در سایت های مختلف و شبکه های اجتماعی بلیت های خود را با قیمت نجومی عرضه کرده اند و در این بازار سیاه مجازی قیمت بلیت به 3 میلیون و 800 هزار تومان هم رسیده است! البته به صورت دقیق مشخص نیست گران ترین معامله انجام شده در بازار سیاه چه مقدار است اما گزارش های غیررسمی نشان می دهد برخی برای خرید بلیت های جایگاه تا 750 هزار تومان هم داوطلب بوده اند!

یکی از مشکلاتی که کاربران مختلف شبکه های اجتماعی در این باره گزارش کرده اند، مشکل عدم نمایش کد رهگیری علی رغم کسر هزینه و نهایی کردن خرید است! خیلی ها می گویند از سامانه بلیت خریده و هزینه را هم پرداخته اند اما برایشان بعدا پیغام آمده که خرید بلیت ثبت نشده و مشخص نیست آیا این هزینه به حسابشان بازخواهد گشت یا خیر. البته گفته می‌شود اکنون با مراجعه به سایت می‌توان کد رهگیری را گرفت.

در وضعیتی که سامانه فروش بلیت عدد صفر را در تمام جایگاه ها نشان می دهد، حمیدرضا گرشاسبی در مصاحبه ای عنوان کرد: هواداران پرسپولیس یکبار دیگر عظمت و بزرگی خود را نشان دادند تا جاییکه نود دقیقه بعد از باز شدن سایت فروش بلیط 250 هزار هوادار برای خرید مراجعه کردند که همین باعث خلل در سایت شد که خوشبختانه بعد از برطرف شدن همه بلیط ها به جز 9 هزار قطعه بلیط در طبقه دوم فروش رفته است.

 

حالا احساس مشترک عده کثیری از هواداران پرسپولیس عدم اطمینان از خرید بلیت است و همچنین باتوجه به تناقض در صحبت های مسئولان باشگاه و سامانه فروش بلیت، نوعی بی اعتمادی هم در بین آن ها موج می زند. کسی نمی داند آیا خرید بلیت برایش نهایی شده یا خیر؟ و نمی داند آیا می تواند روز سه شنبه بدون بلیت راهی ورزشگاه شده و بلیت بخرد یا خیر؟

همچنین نکته دیگری که اعتراض هواداران را به همراه داشته، نبود حق انتخاب صندلی مورد علاقه است. البته مقصر این اشکال تنها باشگاه پرسپولیس نیست و باتوجه به عدم جداسازی دقیق جایگاه ها و شمارش نه چندان درست صندلی ها انجام این کار تا حدی غیرممکن است. همچنین نباید از یاد برد که برقراری نظم در صورت فروش دقیق بلیت ها هم برعهده نیروی انتظامی است که قبلاً از پس انجامش بر نیامده بود. چون برخی از تماشاگرانی که منتسب به کانون هواداران هستند، همیشه سه ردیف اول هرجایگاه را در اختیار دارند و حتی اگر کسی بلیت آن صندلی ها را هم بخرد بعید است بتواند روی آن ها مستقر شود یا به طور مثال طبیعتاً خیلی از صندلی ها سهمیه های مختلفی هستند که هواداران عادی نمی‌توانند از آن ها استفاده کنند.

 

این باگ جنبه های مثبت و منفی دارد؛ به طور مثال اگر چند نفر حتی با هم بلیت بخرند اما همزمان وارد ورزشگاه نشوند امکان دارد نتوانند کنار هم بنشینند و از طرف دیگر حتی اگر به صورت همزمان بلیت نخرند می‌توانند باهم وارد ورزشگاه شده و در یک جا مستقر شوند.

البته فراموش نکنیم این اولین سالی است که باشگاه پرسپولیس در حال فروش اینترنتی بلیت است و انتظار می‌رود در آینده با رفع این نقایص، شرایط بهتری را برای هوادارانشان رقم بزنند.

دیدگاه‌ها