کد خبر : 1562791 | 29 مهر 1397 ساعت 14:34 | 21.9K بازدید | 0 دیدگاه

نابغه جویباری در روز دوم احیا شد

3 برنز در انتظار حسن، باقر و پرویز در بوداپست

محمدباقر یخکشی، حسن یزدانی و پرویز هادی امشب برای کسب مدال برنز رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان به مصاف حریفان خود می روند.

3 برنز در انتظار حسن، باقر و پرویز در بوداپست

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات شانس مجدد چهار وزن نخست رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان امروز در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد و محمد باقر یخکشی و حسن یزدانی با شکست حریفان خود به دیدار رده بندی اوزان 61 و 86 کیلوگرم راه یافتند.


در وزن 61 کیلوگرم محمدباقر یخکشی که دیروز پس از استراحت در دور نخست در دور دوم  با نتیجه 7 بر صفر عباس رحمان اف دارنده مدال برنز آسیا از ازبکستان را مغلوب کرد، در دور بعد در  مصاف با خولیس بونه رودریگوئز دارنده مدال برنز جهان از کوبا در حالی که سه ثانیه به پایان کشتی مانده بود و از حریف با نتیجه 8 بر 6 پیش بود، با نتیجه 10 بر 8 مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی به گروه بازنده ها رفت. یخکشی امروز در این گروه با ایوان گویدا از رومانی  را با نتیجه 11 بر یک شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار به مصاف جوزف کولون از آمریکا می رود.


در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی که در دور اول مقابل دیوید تیلور از آمریکا با نتیجه 11 بر 6 مغلوب شده بود و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، وی به گروه بازنده ها رفت. یزدانی در این گروه ابتدا حاجی رجب اف از بلاروس را با نتیجه 10 بر صفر از پیش رو برداشت. وی در دور بعد مقابل یوریسکی توربلانکا کورالتا از کوبا با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی برای کسب مدال برنز به مصاف داورن کوراگلیف از کشور روسیه می رود


در وزن 125 کیلوگرم هم پرویز هادی دیروز در دور اول روبرت باران دارنده مدال برنز اروپا از لهستان را با نتیجه 11 بر صفر شکست داد. وی در دور دوم مقابل ابراگیم سعیداف دارنده مدال برنز المپیک از بلاروس با نتیجه 11 بر 2 به پیروزی رسید و در مرحله یک چهارم نهایی نیز در یک کشتی حساب شده با نتیجه 3 بر 2 از سد طاها آکگول قهرمان جهان و المپیک از کشور ترکیه گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. هادی در این مرحله در مقابل گنو پتریاشویلی قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از گرجستان با نتیجه 13 بر 6 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. وی امروز در این دیدار با آنزور خیزریف از روسیه کشتی می گیرد.


بدین ترتیب امشب محمدباقر یخکشی، حسن یزدانی و پرویز هادی به ترتیب در اوزان 61، 86 و 125 کیلوگرم برای کسب مدال برنز به مصاف حریفان خود می روند.

 

دیدگاه‌ها