کد خبر : 1562799 | 29 مهر 1397 ساعت 15:13 | 11.2K بازدید | 0 دیدگاه

هشتاد درصد تیم‌های ایرانی تاکتیک اوت‌دستی دارند

نمازی: من هم بازیکن اوت‌انداز داشتم استفاده می‌کردم

سرمربی ذوبی ها معتقد است مشکلات این تیم در خط دفاعی در حال برطرف شدن است و حالا به دنبال این هستند تا بتوانند هر چه سریعتر مشکل گلزنی تیم را نیز از میان ببرند.

نمازی: من هم بازیکن اوت‌انداز داشتم استفاده می‌کردم

به گزارش "ورزش سه"، امید نمازی این روزها بیش از هر زمان دیگری در چالش های مختلف فوتبال ایران قرار می گیرد. او روی نیمکت ذوبی ها سخت در تلاش است تا هر چه زودتر بتواند این تیم را به جمع مدعیان قهرمانی اضافه کند. نمازی در گفتگویی با خبرنگار "ورزش سه" درباره شرایط این روزهای تیمش به صحبت پرداخت.

 

 

ما کاری به شانس نداریم

 

اگر بخواهیم بازی های اخیرمان را بررسی کنیم به این نتیجه می رسیم که در بازی هایی مانند همین دیدار برابر سپیدرود و یا صنعت نفت، بدشانسی محض باعث شد تا با پیروزی بازی را به پایان نبریم اما شانس چیزی است که اصلا نباید به آن کار داشته باشیم. ما باید با اینکه در فاز تهاجمی و زدن ضربات آزاد چگونه هستیم کار داشته باشیم.

 

 

دقت در ضربات آخر نداشتیم

 

در بازی سپیدرود موقعیت های فراوانی داشتیم اما اگر در فاز تهاجمی خوب بودیم و می توانستیم با دقت بالاتری به توپ ها ضربه بزنیم دیگر از شانس حرفی به میان نمی آوردیم و برنده از زمین خارج می شدیم. البته نکته دیگری که من از دیدار برابر سپیدرود فهمیدم کم تعداد بودن نفراتمان در فاز تهاجمی بود. ما حتما باید روی این موضوع کار کنیم و تاکتیکی که منجر به حضور بیشتر بازیکنان در فاز تهاجمی می شود را پیاده کنیم.

 

 

سه امتیاز بازی سپیدرود برای ما بود

 

با موقعیت هایی که داشتیم باید بازی با سپیدرود را با دو گل می بردیم. این را هم بگویم که بین دقایق 70 تا 80 سپیدرودی ها نیز با استفاده مناسب از چند ضربه ایستگاهی توانستند دروازه ما را تهدید کنند و به نوعی در این دقایق آنها حاکم بازی بودند ولی در مجموع ما می توانستیم به عنوان تیم برنده از زمین خارج شویم. این اتفاق در بازی با صنعت نفت هم برای ما افتاد و علیرغم لیاقت تیم، نتوانستیم با پیروزی به کار خود پایان دهیم و با ده نفره شدن تنها توانستیم بازی را به تساوی بکشانیم.

 


 
نتایج خوب ذوب آهن در راه است

 

من کاملا به وضعیت تیم ذوب آهن خوش بینم و مطمئنم که نتایج خوب در راه است. بالاخره تلاشی که همه اعضای تیم می کنند و تدابیری که اندیشیده ایم جواب می دهد و ذوب آهن را به جایگاهی که لایق آن است می رساند. در هفته پیش رو هم کار سختی داریم. باید با پیکان بازی کنیم که از تیم های خوب و بالانشین لیگ برتر است. آنها به خوبی حمله می کنند و با لایه های زیاد دفاعی هر تیمی را به مشکل می اندازند.

 

 

در دفاع هماهنگ شدیم و مشکلات کم شده است

 

ما در خط دفاعی مشکلاتی داشتیم اما تا حد زیادی برطرف شده است و به دنبال این هستیم تا بتوانیم ریزترین ضعف های دفاعی مانند دفاع کردن در ضربات ایستگاهی را نیز برطرف کنیم. در مجموع می گویم اگر تیم را با ابتدای فصل مقایسه کنید می بینید که به انسجام بسیار بهتری در دفاع رسیدیم و بازیکنان مان در این پست هماهنگی بسیار بالایی با یکدیگر پیدا کردند. این موضوع در خطوط جلوی تیم نیز صدق می کند.

 

 

پنج هفته اول دستان ما به شدت خالی بود

 

به هرحال از ابتدای فصل چند بازیکن به تیم ما آمده بودند تا با جدایی تبریزی، در فاز تهاجمی مشکلات تیم را برطرف کنند اما هر کدام از آنها با مشکلاتی روبرو شدند و سه چهار بازیکن مان به دلیل مصدومیت و یا مشکلاتی که در قرارداد داشتند نتوانستند در مجموعه حضور داشته باشند به همین دلیل به دنبال این موضوع بوده و هستیم که مشکلات مربوط به گلزنی را حل کنیم. دستان ما تا پنج هفته اول به شدت خالی بود تا جایی که ابوذر صفرزاده که اصلا مهاجم نوک نیست را در نوک خط حمله قرار می دادیم.

 

 

هر دو مهاجم با نظر من به تیم اضافه شدند

 

برای جایگزینی مهاجمان از دست رفته، ارسلان مطهری و رحیم زهیوی را به تیم آوردیم. ما روی مطهری برای همین بازی اخیر هم حساب باز  کرده بودیم اما صادر نشدن آی تی سی باعث شد او نتواند به میدان برود. او با تجربه گلزنی های فراوان در لیگ برتر می تواند به ما کمک کند. رحیم زهیوی هم به دلیل اینکه دو ماه از شرایط بازی به دور بوده به همین دلیل باید در تمرینات به همان کیفیت همیشگی خود برسد و آرام آرام وارد ترکیب تیم شود. هم زهیوی و هم مطهری با نظر مستقیم بنده جذب ذوب آهن شدند.

 

 

من بازیکن اوت‌انداز ندارم وگرنه من هم استفاده می کرد

 

صحبت های مختلفی درباره استفاده از تاکتیک اوت دستی در فوتبال ایران عنوان می شود. من معتقدم 80 درصد از تیم های ایرانی با استفاده از تاکتیک اوت دستی در بازی ها حضور پیدا می کنند. من می گویم تمایلی ندارم که تاکتیک تیمم استفاده از اوت دستی باشد اما صرفا استفاده از آن در جریان بازی که ایرادی ندارد. در تیم من بازیکنی نیست که بتواند اوت دستی بلند بیندازد وگرنه من هم از بازیکن اوت اندازم استفاده می کردم. نگرش من این است که اوت دستی نباید تاکتیک تیم باشد اما در جریان بازی باید از آن استفاده شود.

 

 

به بازیکن جوان باید به طور منطقی فرصت داد

 

عقیده دارم باید به بازیکنان جوان به طور منطقی فرصت داده شود. یعنی هم بازیکن بتواند با استفاده از فرصت به دست آمده خود را نشان دهد و هم باعث سوختن آن بازیکن نشود. اگر فرصت هایی بدون هدف و بی رویه به بازیکنان جوان داده شود ممکن است باعث حذف آن بازیکن شود. از روز اول که من اینجا آمدم یکی از اهدافمان کار کردن روی تیم پایه بود و به همین دلیل من هم روی تیم های پایه کاملا نظارت دارم. اتفاقی که باعث می شود بازیکن 17 ساله مان یعنی علیرضا قادری نیز برای بزرگسالان ذوب آهن به میدان برود.

 

 

دیدگاه‌ها