کد خبر : 1562841 | 29 مهر 1397 ساعت 17:32 | 36.9K بازدید | 0 دیدگاه

ژوزه مورینیو در نقش مسیحِ کاراواجو (عکس)

درگیری مورینیو با یکی از دستیاران ساری در لحظات پایانی دیدار یونایتد و چلسی به یکی از سوژه‌های خبرساز امروز تبدیل شده است.

ژوزه مورینیو در نقش مسیحِ کاراواجو (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، درحالیکه چلسی در استمفورد بریج در آخرین لحظات بازی، کار را به تساوی کشانده بود مارکو یانی دستیار سرمربی چلسی با عبور از مقابل مورینیو و تحریک او باعث شد مورینیو از روی نیمکت برخاسته و برای رسیدن به اینانی و گلاویز شدن با او تلاش کند.

 

اما نکته‌ی جالبی که درباره‌ی این ماجرای کنار خط طولی زمین دستاویز توجه خاص قرار گرفته یک عکس فوق‌العاده از مورینیو است که توسط تام جنکینز گرفته شده است. در این عکس مورینیو که به سمت مارکو یانی خیز برداشته توسط یکی از اعضای کادر فنی باشگاه منچستریونایتد گرفته شده تا از حرکت او به سمت اینانی جلوگیری شود.

 

1346951

 

این کادر فوق‌العاده وقتی مورد توجه رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی  قرار گرفت که شباهت عجیب آن با یک نقاشی معروف از کاراواجو  نقاش معروف کلاسیک ایتالیایی کشف شد. کاراواجو در اثر خود با عنوان نگه داشتن مسیح، صحنه‌ای را به تصویر کشیده که بر اساس اناجیل چهارگانه، بعد از خیانت یهودای اسخریوطی به مسیح، سربازان حاکم رمی از راه می‌رسند تا او را دستگیر کرده و با خود به سرای حاکم ببرند. در نقاشی کاراواجو یکی از حواریون، مسیح را با دست گرفته و گویی نمی‌خواهد اجازه دهد سربازان او را با خود ببرند و در عین حال یکی از سربازان رمی، با دراز کردن دستش سعی می‌کند این حواری را دور کرده و به مسیح دست پیدا کند.

 

1346950

 

اما گویی روزگار اینطور مقرر داشته تا کادری که تام جنکینز از درگیری مورنیو با اینانی ثبت کرده دقیقاً شکل و شمایلی مشابه نقاشی کاراواجو داشته باشد. این شباهت به حدی است که گویی تمام زوایا از نقاشی کاراواجو کپی برداری شده است. یک حواری ( عضو کادر فنی) که قصد دارد مانع از حرکت رهبرش ( مورینیو ) شود و سربازی ( نیروی حراست ورزشگاه) که با حالت و زاویه‌ای مشابه آنچه کاراواجو به تصویر کشیده دست خود را دراز کرده و وارد این درام پرهیجان شده است.

دیدگاه‌ها