کد خبر : 1563003 | 30 مهر 1397 ساعت 13:21 | 28.4K بازدید | 0 دیدگاه

شکست عجیب و ناباورانه گلیج و امامی در دور نخست

نمایش ضعیف روز آخر؛ رنگ فینال را هم ندیدیم!

با شکست ناباورانه ۲ نماینده ایران در روز آخر شاگردان خادم بدون دیدن رنگ فینال به تهران بازمی گردند.

نمایش ضعیف روز آخر؛ رنگ فینال را هم ندیدیم!

به گزارش "ورزش سه"، در روز پایانی مسابقات جهانی کشتی ۲۰۱۸ رقابت های ۲ وزن ۷۰ و ۹۷ کیلوگرم پیگیری می شود.


در وزن 70 کیلوگرم که 28 کشتی گیر حضور دارند یونس امامی در دور نخست به مصاف «تیموراز سالکازانوف» از اسلواکی رفت. با اینکه به نظر می رسید این کشتی گیر جوان کار آسانی را پیش رو داشته باشد و ۷ بر ۴ هم از حریفش تا ثانیه های پایانی پیش بود، یک بار خاک شد و اختلاف به یک امتیاز رسید. در ادامه هم با فشار کشتی گیر اسلواکی پای امامی از تشک بیرون رفت. البته داور در ابتدا امامی را برنده اعلام کرد؛ اما بعد از اعتراض مربی اسلواکی و بازبینی فیلم یک امتیاز به کشتی گیر اسلواکی تعلق بگیرد و یونس امامی ۷ بر ۷ و به شکلی ناباورانه بازنده شود.


یونس امامی حریفان بسیار سخت تری از کشورهای صاحب کشتی در دورهای بعدی در پیش داشت و شاید پیش بینی می شد آسان ترین کشتی خود را در دور اول برگزار کند که شکست خورد. با این وجود بعید است این کشتی گیر از اسلواکی به فینال برسد و به همین خاطر تقریبا حذف امامی قطعی است.


از سوی دیگر مجتبی گلیج نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران در اولین دیدار خود در رقابت های جهانی مجارستان با نتیجه ۱۰ بر صفر برابر اصلان بیک آلبروف از آذربایجان دارنده مدال برنز جهان مغلوب شد. این آزادکار ایرانی که سال گذشته در مسابقات امیدهای جهان به عنوان قهرمانی رسیده بود،‌ با اعتماد رسول خادم توانست مسافر بوداپست شود و با نمایشی ضعیف در همان گام نخست شکست خورد. این در حالی است که رضا یزدانی، کشتی گیر باتجربه در این وزن از سوی رسول خادم و شورای فنی به تیم ملی دعوت نشد.


حالا گلیج باید منتظر حضور این کشتی گیر در دیدار فینال باشد تا شانس کسب مدال برنز را داشته باشد؛ اگرچه سعدالیف از روسیه در این گروه حضور دارد و حضور این آذری هم در فینال سخت به نظر می آید.
چیزی که مشخص است هیچ کدام از ۱۰ شاگرد رسول خادم نتوانستند به فینال مسابقات جهانی ۲۰۱۸ برسند و به همین خاطر حسرت مدال طلا و حتی نقره روی دل کشتی آزاد ماند.


شب گذشته پرویز هادی و حسن یزدانی به ۲ مدال برنز رسیدند و امشب هم عزت الله اکبری و علیرضا کریمی در دیدار رده بندی روی تشک می روند.


شاید اوج رویای کشتی ایران در این دوره پایان رقابت ها با ۴ مدال برنز باشد که نتیجه خوبی به حساب نمی آید.

 

1346668

دیدگاه‌ها