کد خبر : 1563343 | 01 آبان 1397 ساعت 22:45 | 32.9K بازدید | 0 دیدگاه

سعداله‌یف، برنده نبرد بزرگ با کایل اسنایدر

سقوط ایران به رده ششم کشتی آزاد جهان

در روز پایانی مسابقات جهانی کشتی آزاد روسیه هر 2 مدال طلای 2 وزن آخر را به دست آورد و ایران هم در رده ششم ایستاد.

سقوط ایران به رده ششم کشتی آزاد جهان

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه کار کشتی گیران ایرانی در رقابت های جهانی کشتی آزاد روز گذشته به پایان رسید، امروز رقابت های نهایی 2 وزن 70 و 97 کیلوگرم برگزار شد تا پرونده این مسابقات رسما بسته شود.


حساس ترین مسابقه امشب به فینال وزن 97 کیلوگرم مربوط می شد؛ جایی که کایل اسنایدر آمریکایی برابر حریف سرسخت روس خود یعنی سعداله‌یف قرار گرفت. با اینکه خیلی از کارشناسان شانس کشتی گیر آمریکایی را بیشتر می دانستند، این آزادکار روسی بود که 2 بر صفر برنده این مبارزه شد و توانست قهرمان وزن 97 کیلوگرم لقب بگیرد. در این وزن یک کشتی گیر گرجستانی و یک ایتالیایی به مدال برنز دست یافتند.


در وزن 70 کیلوگرم نیز فینال بین آدام باتیروف، کشتی گیر روسی الاصل بحرین و مگومدرسول از روسیه برگزار می شد. در این وزن نیز کشتی گیر روسی موفق شد با نتیجه 7 بر 6 و در یک کشتی جذاب حریف خودش را شکست دهد و روسیه را به چهارمین طلای خود در این دوره برساند. باتیروف هم با وجود شکست بحرین را به اولین مدال تاریخ کشتی خود در جهان رساند. در دیدارهای رده بندی 2 کشتی گیر گرجستانی و کوبایی موفق به شکست حریفان خود شدند و به مدال برنز دست یافتند.


با این نتایج روسیه که از قبل عنوان قهرمانی خود را قطعی کرده بود، با 4 طلا، یک نقره، دو برنز قهرمانی اش را در بخش تیمی جشن گرفت و آمریکا با 3 طلا، یک نقره و 3 برنز دوم شد. گرجستان نیز با یک طلا، یک نقره و 2 برنز بر سکوی سوم ایستاد.


ایران هم که 3 مدال برنز و 2 عنوان پنجمی داشت، در روز آخر به خاطر کسب مدال برنز کشتی گیر کوبایی و همچنین عنوان نهمی که کشتی گیر ژاپنی در 97 کیلوگرم کسب کرد، به رده ششم سقوط کرد.


بنابراین کوبا با 67 امتیاز و ژاپن با امتیازی مشابه در رده های چهارم و پنجم ایستادند و ایران هم با 65 امتیاز در رده ششم جهان قرار گرفت.

دیدگاه‌ها