کد خبر : 1563433 | 02 آبان 1397 ساعت 11:17 | 51.4K بازدید | 0 دیدگاه

او به خودش یک قول بزرگ داده است

یادداشت: برانکو متشکریم !

بی گمان یک شب تاریخی در تاریخ باشگاه پرسپولیس رقم خورده است و باید بخش زیادی از این موفقیت حاصل شده را به پای مربی خوش فکرش بگذاریم .

یادداشت: برانکو متشکریم !

به گزارش ورزش "سه" علی پروین، حسین کلانی، علی دایی، فرشاد پیوس، علی کریمی، مهدی مهدوی کیا و تعداد کثیری دیگر از این نام هایی که بخش عظیمی از افتخارات تاریخ فوتبال ایران را باید مدیون مهارت و تلاش های آنها دانست، اما باید بپذیرند که با تمام افتخاراتشان هرگز نتوانستند خودشان را در موقعیت و جایگاهی قرار دهند که بازیکنان امروز پرسپولیس در آن به سر می برند. پسران برانکو با کسب شیرین ترین تساوی تاریخ باشگاه، باعث شدند جامعه هواداری یکی از پرطرفدارترین تیم های آسیا طعم خوش فینال قاره کهن را بچشند آنهم در شرایطی که دستان مربی محبوبشان از هر فصل دیگری خالی تر بود. 


ترک باشگاه توسط وحید امیری، مهدی طارمی، فرشاد احمد زاده، صادق محرمی، محسن مسلمان، در فصل جاری دیگر امیدی را حتی برای حضور در جمع چهار تیم آسیا برای هیچ کسی باقی نگذاشته بود اما گویا صبر برانکو برای فتح آسیا به پایان رسیده است، برانکو ثابت کرد حتی بسته شدن پنجره نقل و انتقالات هم نمی تواند او را برای رسیدن به هدفش متوقف کند. مسئولیت پذیری برانکو ما را یاد شاهکار -شان پن-  به نام قول می اندازد که ترجیع بند بازیگر نقش اولش یک جمله بود و آن جمله این بود: « من یک قول دادم » گویا برانکو به خودش یک قول داده است و به همین سادگی ها هم زیر قول خودش نمی زند.


بازیکنان حال حاضر پرسپولیس حالا با راهیابی به فینال نامشان را در تاریخ این باشگاه حک کردند، آنها قرار است کار نا تمام بازیکنان بزرگی را که در طول این نیم قرن گذشته از این باشگاه به فوتبال ایران و حتی آسیا معرفی شده اند را تمام کنند و به همین خاطر بازیکنان فعلی باید اهمیت و ارزش جایگاهشان را درک کنند و برای دستیابی به این هدف تاریخی، ضریب اشتباهاتشان را به کمترین حد ممکن تقلیل دهند و تمرکزشان را کاملا معطوف قهرمانی آسیا کنند. در برهه کنونی اولین اشتباه می تواند حکم آخرین اشتباه را داشته باشد .


با این که برای بار پنجم است که این باشگاه در جمع چهار تیم اول آسیا قرا می گیرد، اما حالا دیگر باید بپذیریم، تا کنون هیچوقت در طول تاریخ باشگاه تا این حد به قهرمانی و دستیابی به جام باشگاههای آسیا نزدیک نشده بودند، خصوصا اینکه دیدار برگشت فینال هم در تهران در میان سیل عظیمی از تماشاگران خودی برگزار خواهد شد.   


با از میان برداشتن تیم پرقدرت السد، به نظر می رسد که فقط قهرمانی آسیا برانکو را ارضاء می کند چون که او دو بار با پرسپولیس به قهرمانی ایران رسیده است و فصل پیش نیز حضور در نیمه نهایی را تجربه کرده بود و او اگر یک سال دیگر ماند، صرفا به همین خاطر بود که بار مانده بر روی دوش باشگاه که سالهاست سنگینی می کند را زمین بگذارد وگرنه چه کسی است که نداند برانکو از لحاظ دریافت دستمزد در چه شرایطی قرار دارد.


بیاییم برای احترام به کسی که بلاژویچ معمار فوتبال کرواسی حدود 20 سال پیش او را پروفسور می نامید کلاهمان را از سر برداریم و حالا که او نمی خواهد فارسی را یاد بگیرد به زبان  کروات به او بگوییم: hvala ti branco    ))برانکو متشکرم))

 

حمید ابراهیمی

 

1347625

دیدگاه‌ها