کد خبر : 1563517 | 02 آبان 1397 ساعت 17:07 | 35.7K بازدید | 0 دیدگاه

با حضور در جام باشگاه های جهان؛

دوم آبان؛ روزی که سپاهان جهانی شد

امروز دوم آبان ماه سالگرد حضور سپاهان در جام باشگاه های جهان است. اتفاقی که هنوز برای هیچ باشگاهی از فوتبال ایران تکرار نشده است.

به گزارش "ورزش سه"، از باشگاه فولادمبارکه سپاهان در تاریخ ورزش ایران روزهای زیادی را می‌توان برشمرد؛ تیمی که 5 عنوان قهرمانی لیگ برتر را کسب کرده و هنوز هیچ تیمی به آنها نرسیده؛ در جام حذفی هم طلایی پوشان فوتبال ایران 4 قهرمانی کسب کردند؛ اما شاید مهم ترین عنوان سپاهان که آنها را تبدیل به باشگاهی ویژه در فوتبال ایران می کند، حضور در جام باشگاه های جهان است.


برای مردم اصفهان و علاقمندان به فوتبال به ویژه هواداران سپاهان  و البته فوتبال ایران , بدون شک روز دوم آبان یادآور نام سپاهان است؛ روزی که همزمان با تولد باشگاه، نام سپاهان در کنار تیم های بزرگی همچون آث میلان، بوکاجونیورز آرژانتین، پاچوکای مکزیک، وایتاکرزیونایتد نیوزلند، ساحل تونس و اوراواردز ژاپن قرار گرفت تا پس از کسب اولین نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا با روش جدید برگزاری، سپاهان تا به امروز اولین و آخرین نماینده فوتبال ایران باشد که پرچم ایران را در جام باشگاه‌های جهان به اهتزاز درآورده است.

 

1347888


حضور در معتبرترین تورنمنت بین الملی فوتبال و مطرح شدن نام پرافتخار ایران و سپاهان در سطوح بین‌المللی کاری بسیار بزرگ و تاریخی بود، که حالا پس از بیشتر از یک دهه پرسپولیس به آن نزدیک شده و دیگر تیم اصفهانی یعنی ذوب آهن هم در سال 2010 در یک قدمی آن قرار گرفت که البته با شکست در فینال از رسیدن به افتخار بازماند.


سپاهان در آن مسابقات دو مرتبه به میدان رفت؛ دیدار اول که مقابل ویتاکر یونایتد نماینده کشور اقیانوسیه برگزار شد، با نتیجه 3 بر 1 به سود سپاهان خاتمه یافت؛ گل های این مسابقه برای طلایی پوشان فوتبال ایران را دو بار عماد رضا و یک بار عبدالوهاب و تک گل نماینده اقیانوسیه هم با گل به خودی هادی عقیلی ثبت شد.


در دیدار دوم اما شاگردان بوناچیچ (سرمربی وقت سپاهان) با نتیجه 3 بر 1 مقابل اوراواردز شکست خوردند و تنها گل سپاهان را محمود کریمی ثبت کرد. در پایان هم میلان تیم قدرتمند آن سال های اروپا موفق به شکست بوکاجونیورز و قهرمانی شد.

 

1347887

دیدگاه‌ها