کد خبر : 1564895 | 08 آبان 1397 ساعت 09:01 | 8.7K بازدید | 0 دیدگاه

پیامدهای درگیری شدید هواداران هرتا برلین با پلیس

پلیس آلمان بعد از درگیری‌هایی که در جریان بازی بوروسیا دورتموند و هرتا برلین در ورزشگاه خانگی دورتموند روی داد اعلام کرد که تحقیقات در این مورد همچنان ادامه دارد.

پیامدهای درگیری شدید هواداران هرتا برلین با پلیس

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم دورتموند و هرتا برلین در هفته‌ی نهم بوندس‌لیگا در حالی در وست‌فالن اشتادیون، ورزشگاه خانگی باشگاه دورتموند به مصاف هم رفتند و در نهایت به تساوی 2-2 رضایت دادند که در جریان بازی، درگیری‌های خشن بین تماشاچی‌های تیم مهمان، هرتا برلین، و پلیس صحنه‌های ناخوشایندی در ورزشگاه خلق کرد.

 

بعد از آنکه هواداران هرتا برای دومین بار در نیمه‌ی اول به روشن کردن مشعل‌های آتش‌زا اقدام کردند، نیروهای پلیس به سکوهای اختصاص یافته به هواداران مهمان وارد شدند تا پارچه‌نوشته‌ی بسیار بزرگی که هواداران برای مخفی شدن از نگاه دوربین‌های استادیوم در زیر آن پنهان شده بودند را ضبط کنند. در فوتبال آلمان این یکی از روشهای معمولی است که هواداران افراطی برای در امان ماندن از تعقیب قضایی بعدی از آن استفاده می‌کنند و زمانی که قصد روشن کردن مشعل‌های آتش‌زا را دارند یا ماسک به صورت زده و یا با کمک دیگر هواداران زیر پارچه‌نوشته‌های بزرگ پنهان می‌شوند تا تشخیص هویت آنها برای پلیس غیرممکن شود. لازم به توضیح است که استفاده از مشعل‌های آتش‌زا و کلاً هر نوع مواد آتش‌زا و وسایل آتش‌بازی در استادیوم‌های آلمان ممنوع است.

 

پیش از شروع بازی از این پارچه‌نوشته به عنوان بخشی از یک نمایش مجاز استفاده شده بود که هواداران هرتا برلین به مناسبت پانزدهمین تاسیس گروه هواداران تیفوسی این باشگاه موسوم به هاوپت‌اشتات مافیا یا مافیای پایتخت به اجرا در آوردند.

 

ولی با تلاش پلیس برای ضبط این پارچه‌نوشته، هواداران تیفوسی هرتا برلین به خشم آمده و با انواع و اقسام وسایل از میله‌های پرچم گرفته تا مشعل‌های آتش‌زا به پلیس حمله کردند و سعی کردند نیروهای پلیس را از سکوهای خود بیرون کنند. پلیس در این میان برای محافظت از خود به استفاده از باتون و اسپری فلفل رو آورد که به شکل‌ گرفتن صحنه‌هایی نامناسب در ورزشگاه منجر شد، آنهم زمانی که بازی در میدان در جریان بود.


بر اساس گزارش رسمی پلیس دورتموند، هواداران هرتا برلین در فاصله‌ی بین دو نیمه به بخشی از سرویس‌های بهداشتی ورزشگاه آسیب شدید وارد کرده‌اند و وقتی پلیس برای جلوگیری از صدمه به اموال عمومی مداخله کرده بار دیگر با انوع و اقسام اشیای فلزی و غیرفلزی و حتی با کندن درهای سرویس‌های بهداشتی به نیروهای پلیس یورش برده‌اند. پلیس دورتموند می‌گوید تحقیقات درباره‌ی این حادثه ادامه دارد و با هواداران خاطی برخورد خواهد شد.

 

1349588

 

1349587

دیدگاه‌ها