کد خبر : 1565041 | 09 آبان 1397 ساعت 09:27 | 171K بازدید | 8 دیدگاه

عشق تو ثروت مادرید بود، نه پیراهن

رونالدو- رئال؛ داستان یک عشق پوشالی

کریستیانو رونالدو بدون شک یکی از بهترین فوتبالیست‌های امروز دنیا است ولی غرور و خودخواهی کریستیانو در تمام این سالها یکی از مشکلات بزرگش بوده و برای او دردسرساز شده.

رونالدو- رئال؛ داستان یک عشق پوشالی

به گزارش "ورزش سه"، ابرستاره‌ی فوتبال پرتغال همیشه در هر میدانی فکر می‌کند مهمترین بازیکن حاضر در میدان کسی جز او نیست. وقتی رئال تیم سابق کریستیانو در لیگ قهرمانان اروپا با درخشش راموس یا گرت بیل به قهرمانی می‌رسید، رونالدو فکر می‌کرد ستاره‌ی اول تیم، او بوده و همه‌ی نگاه‌ها باید به او دوخته شود. رونالدو حتی به هم‌تیمی‌هایش صراحتاً می‌گفت که فلان جام یا بهمان قهرمانی را او برای تیم فتح کرده.

 

کریستیانو رونالدو هر وقت گل می‌زد هیچوقت به پیراهن رئال یا تماشاچی‌های این تیم اشاره نمی‌کرد. او یا به خانواده‌اش که در جایگاه ویژه نشسته بودند اشاره می‌کرد یا به شخص خودش به عنوان شخصیت اصلی و همه‌‌کاره‌ی گلی که به ثمر رسیده بود. این غرور همیشگی رونالدو اخیراً بار دیگر شمه‌ایی از خود را به نمایش گذاشت، زمانی که رونالدو اعلام کرد فلورنتینو پرز رئیس رئال او را همیشه تنها به عنوان ابزاری برای کسب و کار می‌دیده.

 

 

1349652

 

 

این اظهارات رونالدو برای هواداران رئال بسیار گران آمده. عده‌ی زیادی از هواداران غول سفیدپوش اسپانیا در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند رونالدو اگر مردانگی داشت زمانی که در اسپانیا بازی می‌کرد باید این اتهام را به پرز وارد می‌کرد، زمانی که به عنوان گران‌ترین بازیکن دنیا در رئال توپ می‌زد، نه حالا که از اسپانیا رفته و تازه حالا یادش افتاده که پرز او را تنها ابزاری برای کسب درآمد می‌دیده و لاغیر.

 

یکی از روزنامه‌نگاران اسپانیایی به نام توماس گونزالس مارتین در یادداشتی خطاب به رونالدو نوشت که از وقتی به خاطر دارد رونالدو از همان بدو ورود به رئال تنها به فکر پول بوده و از هیچ فرصتی برای فشار به باشگاه برای بیشتر کردن درآمد خود خودداری نمی‌کرده. آقای مارتین در یادداشت خود نوشت که خوب به خاطر دارد رونالدو در سال 2011 به دفتر رئیس باشگاه رفت و گفت از PSG قراردادی 200 میلیون یورویی دارد و می‌خواهد از رئال برود. رونالدو روی این موضوع آنقدر پافشاری کرد که رئال در آن زمان با تنش‌هایی خطرناک روبرو شده بود. آقای مارتین به چند نمونه‌ی دیگر از این حرکات رونالدو هم اشاره کرده و می‌گوید رفتار پولکی او تنها به این یک مورد خلاصه نمی‌شده.

 

1349061

 

آقای مارتین مدعی شده که رونالدو هرگز به رئال علاقه‌ی واقعی نداشته و نه در زمین فوتبال و نه بیرون از زمین، شخصیتی که از نماد و ستاره‌ی رئال انتظار می‌رود را نشان نداده. این روزنامه‌نگار اسپانیایی می‌گوید رونالدو بارها و بارها قبل از موعد تمدید قراردادهایش با عده‌ای از روزنامه‌نگاران جلسه می‌گذاشت و آنها را به گروه خود اضافه می‌کرد و بعد با راه انداختن یک کمپین روابط عمومی سنگین، باشگاه را برای افزایش دستمزدش تحت فشار می‌گذاشت. حتی بارها پیش آمد که رونالدو حتی بعد از امضای قرارداد به امضای خود وفادار نبود و یک روز بعد دوباره سراغ باشگاه می‌رفت و می‌گفت پشیمان شده و برای بازی در رئال دستمزد بیشتری می‌خواهد.

 

مارتین می‌گوید آخرین نمونه‌ی این رفتارهای رونالدو به زمانی برمی‌گردد که PSG برای خرید نیمار به بارسلونا پیشنهاد می‌دهد. تیمی که بودجه‌اش از نفت و گاز قطر تامین می‌شود و گویی به دریایی تمام نشدنی از دلار متصل است به بارسلونا قراردادی 222 میلیون دلاری پیشنهاد می‌دهد و قرار می‌شود نیمار هر سال چیزی حدود 37 میلیون دلار دستمزد بگیرد. مارتین می‌گوید وقتی خبر این پیشنهاد در رسانه‌ها پخش شد، همانطور که انتظار می‌رفت رونالدو کمتر از 10 دقیقه بعد در دفتر ریاست باشگاه بود و مبلغ مشابهی را درخواست می‌کرد. پرز البته به رونالدو می‌گوید که قراردادش را تنها 7 ماه پیش تمدید کرده و سالی 24 میلیون دلار دستمزد می‌گیرد، دستمزدی که قبل از حرکت PSG او را گران‌ترین بازیکن دنیا کرده بود.

 

مارتین می‌گوید رونالدو که در نهایت فقط و فقط برای یک مشت دلار بیشتر رئال را ترک کرده و به ایتالیا رفت در گفتگوهایش از اسپانیایی‌ها به عنوان احمق‌های اسپانیایی یاد کرده و گفته رئال از او به عنوان ابزاری برای کسب درآمد استفاده می‌کرده. صحبتهایی که اسپانیایی‌ها و هواداران رئال را بسیار عصبانی کرده. آنها به این نکته اشاره می‌کنند که وقتی وزارت دارایی اسپانیا دست رونالدو را رو کرد و او را به فرار مالیاتی متهم کرد باشگاه رئال چطور با تمام قوا پشت او ایستاد و نگذاشت کار به جاهای باریک کشیده شود.

 

هواداران رئال از اینکه رونالدو درست در شرایطی که باشگاه محبوب‌شان با یکی از بدترین وضعیت‌های سالهای اخیر خود روبرو است اقدام به انتقاد از رئال کرده بسیار ناراحت و عصبانی هستند و این حرکت رونالدو را ناجوانمردانه می‌دانند. رئالی‌ها می‌گویند اگر در شرایطی که باشگاه با وضعیت ایده‌آل روبرو بود این انتقادهای رونالدو را می‌شنیدند چندان ناراحت نمی‌شدند ولی انتقادهای گزنده‌ و بعضاً توهین‌آمیز او در حالی که باشگاه با بحران مواجه است، نشان از ناجوانمردی ابرستاره‌ی پرتغالی دارد.

دیدگاه‌ها