کد خبر : 1565097 | 09 آبان 1397 ساعت 12:13 | 26.1K بازدید | 0 دیدگاه

نیکو خصال توضیح می‌دهد؛

از حضور خانواده‌ها تا بلیت فروشی و بهسازی آزادی

سرپرست استادیوم آزادی از برطرف کردن 62 نقص استادیوم آزادی پیش از برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا خبر می‌دهد.

از حضور خانواده‌ها تا بلیت فروشی و بهسازی آزادی

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در بازی برگشت لیگ قهرمانان آسیا میزبان کاشیما آنتلرز ژاپن خواهد بود و با توجه به دستورالعمل کنفدراسیون آسیا باید نواقص استادیوم آزادی برای انجام این دیدار تا پیش از بازی فینال مرتفع شود.


فرهاد نیکوخصال در مورد وضعیت ورزشگاه آزادی برای میزبانی از دیدار برگشت به برنامه تهران ورزشی رادیو تهران گفت: بعد از بررسی ورزشگاه آزادی ۶۲ مورد برای بازسازی و بهسازی شناسایی شد. در حال حاضر افراد به صورت دو شیفته و حتی سه شیفته در حال کار هستند تا شرایط خوبی برای برگزاری دیدار فینال به وجود بیاید. آخرین فرصت ما تا ۱۵ آبان است و بعد از آن نمایندگان مربوطه برای کنترل تغییرات شرایط را بررسی می‌کنند. تاکنون حدود ۶۵ درصد و در بخش‌هایی ۷۰ درصد کار پیشرفت رفته است. تمامی مسئولان مربوطه در تلاش هستند تا کار به بهترین شکل انجام شود.


نیکوخصال در مورد درخواست‌هایی که برای تغییرات بوده اینطور توضیح داد: ما میهمانان فیزیکی فینال هستیم و AFC برگزارکننده بازی است. شرایط برگزاری جشن قهرمانی و... دست خود AFC است. شرایط خاصی برای میهمانان و خبرنگاران در نظر گرفته شده و جایگاه افراد با دستبندهایی که در اختیارشان قرار می‌گیرد مشخص می‌شود. افسران امنیتی کنترل شرایط را در نظر دارند، هر کسی باید در جایگاه خود حضور یابد.


سرپرست ورزشگاه آزادی در مورد اینکه آیا کاور خاصی برای چمن ورزشگاه در نظر گرفته شده است، اعلام کرد: فعلا چیزی در مورد چمن به ما اعلام نشده است.


وی در مورد بحث بلیت‌ فروشی نیز گفت: بلیت فروشی به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. یک کارگروه مشغول کار هستند تا زمان دقیق بلیت‌ فروشی و نحوه آن را اعلام کنند. بلیت‌هایی هم بر اساس نمونه‌های خارجی ساخته شده، در محل‌های مورد نظر استقرار می‌یابند به این شکل که هر فرد با قرار دادن بلیت خود اجازه ورود پیدا می‌کند و پس از آن گیت برای نفر بعدی بسته می‌شود. شماره گذاری صندلی‌ها،‌ تونل‌ها و ردیف‌ها در حال انجام است تا هر کسی بتواند به راحتی صندلی خود را پیدا کند. از آن پس شاهد آن هستیم هر کسی روی صندلی خود بنشیند و بعد از بلند شدن جایش را از دست ندهد. افرادی که بلیت ورزشگاه را دارند می‌توانند با ارائه بلیت وارد شوند و بدون داشتن بلیت اجازه ورود داده نخواهد شد.


نیکو خصال در رابطه با اینکه امکان دارد حجم زیادی از جمعیت پشت در گیت‌ها جمع شوند، گفت: یگان ویژه برای این مسئله برنامه دارد، قرار است یک تست آزمایشی انجام شود. حجم زیادی از افراد در این آزمایش شرکت می‌کنند و زمانی که یک نفر پشت گیت قرار می‌گیرد تا انجام بازرسی بررسی می‌شود و ضربدر تعداد نفرات حاضر در ورزشگاه خواهد شد، تا برنامه‌ریزی دقیقی برای انجام این کار صورت بگیرد.


سرپرست ورزشگاه آزادی در مورد جایگاه خانواده در ورزشگاه آزادی تصریح کرد: ما برای بازی فینال جایگاه هواداران ژاپنی و خارجی را مشخص کرده‌ایم. محل استقرار آنها مشخص خواهد شد. اما در مورد جایگاه خانواده ما تصمیم‌گیر نیستیم و اختیار تشخیص هم نداریم، اگر افراد دارای صلاحیت در این مورد به جمع‌بندی رسیدند و چیزی به ما اعلام کردند آن وقت موظف هستیم پیش‌بینی لازم در این رابطه را داشته باشیم.


وی در مورد اینکه آیا بودجه لازم برای تغییرات ۱۵-۱۴ میلیارد بوده است، اضافه کرد: برآورد اولیه ما این مقدار پول بود، اما گاهی برای انجام یک تغییر نیاز به بهسازی در بخش دیگر است. ما ۱۵-۱۴ مورد را در نظر داشتیم، اما الان نیاز به ۶۲ مورد بهسازی داریم و حداقل همان ۱۵-۱۴ میلیارد نیاز است.


نیکوخصال در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است به تعداد صندلی‌های VIP افزوده شود، گفت: ما ۷۰۰ صندلی در جایگاه VIP داشتیم و محل تردد بسیار تنگ و نامناسب بود. به همین خاطر این تعداد صندلی به ۴۰۰ صندلی کاهش می‌یابد تا جایگاه خوبی برای مقامات و میهمانان باشد.


سرپرست ورزشگاه آزادی در مورد اینکه آیا فردا بازی استقلال و سایپا در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، گفت: بله. این بازی برگزار می‌شود و توقفی در بازسازی صورت نمی‌گیرد، اما طبق هماهنگی که صورت گرفته دو تونل مسدود خواهد شد و جایگاه VIP و جایگاه ویژه که حدود ۸-۷ هزار نفر گنجایش دارد در این بازی بدون استفاده خواهد شد و در پایان بازی هم کار بهسازی ادامه می‌یابد.


وی در رابطه با نحوه بازدید نمایندگان AFC اعلام کرد: یک نماینده ایرانی AFC در فدراسیون شرایط را بررسی می‌کند، هر ۵-۴ روز هم نمایندگانی از خارج برای بازدید می‌آیند. تاکنون نمایندگان خارجی دو بار بازدید داشتند اما بازدید نهایی همان است که ۶-۵ روز قبل از بازی انجام می‌شود. طبق برنامه‌ریزی ما تا پانزدهم آبان امور بازسازی به پایان می‌رسد.


نیکو خصال در پایان گفت: امیدواریم سال آینده هواداران با یک شرایط و امکانات رفاهی بهتر بتوانند برای لذت بردن از یک مسابقه ورزشی به ورزشگاه بیایند. تمام تلاش ما برای جذب رضایت هواداران است و امیدواریم بتوانیم وضعیت خوبی به وجود بیاوریم.

دیدگاه‌ها