کد خبر : 1565177 | 09 آبان 1397 ساعت 15:54 | 18.6K بازدید | 0 دیدگاه

4 و 6 سابق تیم ملی مقابل یکدیگر

ملاقات یاران محبوب برانکو در مشهد

دو بازیکن تیم ملی ایران در جام جهانی 2006 برای اولین مرتبه رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند و نبردی جذاب برگزار می‌کنند.

به گزارش "ورزش‌سه"،  عصر روز جمعه تیم صدرنشین پدیده مشهد در دیداری حساس میزبان نساجی مازندران در ورزشگاه امام رضا (ع) است. جدالی بین دو بازیکن سابق و سرشناس تیم ملی ایران که در تورنمنت بزرگی مثل جام جهانی 2006 کنار یکدیگر بازی کردند.

 

جواد نکونام در زمان سرمربیگری بلاژویچ به  تیم ملی بزرگسالان راه یافت و همراه با برانکو ایوانکوویچ به مقام قهرمانی مسابقات آسیایی بوسان دست یافت. یحیی گل محمدی هم که در آن تیم به عنوان یکی از سه سهمیه بزرگسالان استفاده شده از سوی برانکو بود، توانست یکی از آخرین افتخار فوتبال ایران در سطح آسیایی را جشن بگیرد. شاید بتوان گفت بزرگترین تورنمنتی که این دو در کنار یکدیگر قرار گرفتند، جام جهانی 2006 است. جایی که گل محمدی کنار رحمان رضایی قلب دفاع تیم ملی را تشکیل داد و جواد نکونام و آندرانیک تیموریان کمربند خط میانی را محکم کردند.

 

اما بر خلاف سرنوشت مشابه فوتبالی این دو، مسیر مربیگری نکونام و گل محمدی بسیار از هم جداست. یحیی که زودتر از سرمربی نساجی خداحافظی از تیم ملی را تجربه کرد بلافاصله وارد جرگه مربیگری شد. وی خیلی زود سرمربیگری در صبا باتری را تجربه کرد و بعد از آن دستیاری علی دایی در راه آهن و ژوزه در پرسپولیس را به خود دید. اتفاقی که برای او خوش یمن بود و بلافاصله گل محمدی را بر مسند سرمربیگری قرمزپوشان پایتخت نشاند. سرمربی حال حاضر پدیده در ادامه، کار در تیم‌هایی مانند نفت تهران، ذوب‌آهن اصفهان و تراکتورسازی تبریز را تجربه کرد و بعد از کسب دو عنوان قهرمانی در جام حذفی، بسیار پخته تر از قبل به دنبال شگفتی سازی در لیگ برتر همراه با نماینده استان خراسان رضوی است.

 

 

جواد نکونام هم با خداحافطی از تیم ملی به عنوان دستیار کارلوس کی‌روش انتخاب شد. اتفاقی که سرانجامی نداشت و با جدایی زودهنگام او همراه بود. خونه به خونه بابل اولین تجربه حرفه‌ای سرمربیگری هافبک سابق تیم ملی است. نکونام با جمع کردن تیمی جوان آن‌ها را در حد یک تیم مدعی در لیگ یک معرفی کرد اما ایجاد اختلاف با مالک باشگاه راه آن‌ها را از هم جدا و این سرمربی جوان را راهی دیگر تیم مازندرانی، یعنی نساجی قائمشهر کرد. نکونام و کادرفنی جوان اما با تجربه‌اش با خلق یک شگفتی، قرمزپوشان مازنی را بعد از 24 سال به لیگ برتر رساندند. اما اولین تجربه نکونام در لیگ برتر تا به اینجا زیاد موفق نبوده و این تیم پرطرفدار را جزو سه تیم انتهای جدول قرار داده است. حال باید دید جواد نکونام در اولین مصافش با یحیی گل محمدی چه نتیجه‌ای کسب می‌کند و آیا می‌تواند دومین بردش در لیگ هجدهم را جشن بگیرد یا خیر.

 

1349972

دیدگاه‌ها