کد خبر : 1565690 | 11 آبان 1397 ساعت 16:54 | 31.2K بازدید | 0 دیدگاه

5 نکته جالب و تاریخی از باشگاه پرسپولیس؛

ارتش سرخ با 40 میلیون هوادار به دنبال قهرمانی آسیا

فاکس اسپورت نوشت: پرسپولیس تیمی مردمی است که 40 میلیون هوادار دارد و در این سال ها هواداران همیشه این تیم را حمایت کرده اند.

ارتش سرخ با 40 میلیون هوادار به دنبال قهرمانی آسیا

به گزارش "ورزش سه"، فاکس اسپورت آسیا در آستانه بازی پرسپولیس و کاشیما آنتلرز نکات جالبی را از تاریخ باشگاه پرسپولیس نوشته که خواندن آن علاوه بر این که به فوتبال دوستان خارجی اطلاعات مهمی می دهد، برای خوانندگان داخلی نیز بسیار جذاب است.

 

1) تیم ایرانی در مرحله قبل بر السد و ژاوی غلبه پیدا کرد و توانست به اولین فینال تاریخش در لیگ قهرمانان آسیا برسد. پرسپولیس رقبای دشواری را داشت اما سخت ترین چالش آن ها بدون شک در نیمه نهایی بود، جایی که با السد قطر روبرو شدند. تیمی که علاوه بر ژاوی در خط میانی، گابی هافبک سابق اتلتیکو مادرید را هم در ترکیب داشت. در اولین بازی در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه تیم ایران کار بزرگی کرد و حریفشان را شکست دادند؛ یک برد کلاسیک با پنالتی علی علیپور به دست آوردند و باعث شد پرسپولیس پیروز شود و مهم تر از کسب پیروزی، یک گل در خانه حریف بزنند؛ گلی که در نهایت باعث شد به فینال صعود کنند. در بازی برگشت تیم برانکو با گلی که در دقیقه ۱۷ گل خورد اذیت شد اما میزبان بازی را در دست گرفت و سیامک نعمتی در نیمه دوم گل بونجاح را جبران کرد؛ در شرایطی که ژاوی می‌توانست در دقیقه ۸۶ یک گل دراماتیک بزند اما این اتفاق نیفتاد و پرسپولیس به فینال رفت.

 

1348658

 

2) دروازه بانی که پنالتی رونالدو را در جام جهانی گرفت در گذشته یک آدم بی خانمان بود! دوران حرفه‌ای علیرضا بیرانوند زمانی به اوج رسید که توانست در جام جهانی پنالتی رونالدو را بگیرد، این سیو باعث شد که ایران فقط یک گل از قهرمان یورو 2016 عقب باشد که آن هم در ادامه جبران شد اما در آخر علی رغم کسب یک امتیاز پرتغال و شکست مراکش، به دلیل باخت مقابل اسپانیا از جام جهانی حذف شدند.

 

1350696

 

اما خیلی عجیب است که قبول کنیم این دروازه بان 26 ساله توپ‌گیر و شوت‌گیر پرسپولیس زمانی بی خانمان بوده و مجبور بوده برای اینکه به فوتبالیست تبدیل شود در کارواش کار کند، بعد از آن دوره‌ای که علیرغم مخالفت  پدرش خانه را ترک کرد برای اینکه اهدافش را در فوتبال دنبال کند.

علیرضای جوان به تهران آمد وقتی که حتی بعنوان یک کارگر کار می‌کرد قبل از اینکه تبدیل به یک دروازه بان بزرگ شود.


علیرضا در سال 2016 از نفت تهران به پرسپولیس پیوست و دو قهرمانی لیگ خلیج فارس و سوپرکاپ را با ارتش سرخ کسب کرد و سه سال بعنوان بهترین دروازه بان لیگ ایران انتخاب شد. اگر آنها بتوانند مقابل کاشیما آنتلرز پیروز شوند یک جام بزرگ هم به تالار افتخارات او اضافه می‌شود.

 

3) ورزشگاه آنها یکی از ترسناک‌ترین جوها در فوتبال را دارد. وقتی اسم پرسپولیس را می‌شنوید اولین چیزی که به ذهنتان می‌آید یک دریای قرمز و یک حمایت فوق العاده ای است که برای تشویق پرسپولیس به استادیوم می‌آیند.

به طرفداران پرسپولیس یار دوازدهم میگویند چرا که آنها برای پرسپولیس بیش از یک هوادار هستند. اخباری هست که پرسپولیس حدود چهل میلیون هوادار دارد که نه تنها در ایران بلکه در کشورهای همسایه هم پراکنده هستند و همین هوادارها هستند که باشگاه را در مسیر درستی قرار دادند حتی وقتی که اتفاقات بیرونی و سیاست های داخل باعث میشد که پیشرفت  آنها تحت تاثیر قرار بگیرد این هواداران بودند که باعث شدند باشگاه در مسیر درستی بیفتد.

 

 

 

علی دایی اخیرا گفته پرسپولیس جوری است که انگار هرگز در آزادی نمی‌بازد و هواداران شرایط را برای هر تیمی که با پرسپولیس روبرو می‌شود سخت می‌کنند من میدانم که هواداران چگونه بازیکنان را به سمت جلو سوق می‌دهند و به آنها اعتماد به نفس می‌دهند حتی وقتی باشگاه مشکلات زیادی دارد هواداران آن را متعادل میکنند و مشکلات را تعدیل میکنند و این یکی از یکی از مزیت های بزرگ پرسپولیس نسبت به هر باشگاه دیگری است.

از 37 سال پیش زنان دیگر اجازه نداشتند به استادیوم بروند اما این تابستان آمدند و بازی ایران و اسپانیا را در تلویزیون های بزرگ دیدند و اخباری مبنی بر این است که در بازی برگشت فینال هم میتوانند یک تغییر بزرگ و یک خبر خوب برای همه می باشد.

 

1337125

 

4) رقابت پرسپولیس با استقلال یکی از شدیدترین رقابت‌های فوتبال در دنیاست. اصولا رقابت استقلال و پرسپولیس همیشه مهم‌ترین یکی از مهمترین رقابت‌های فوتبال جهان را به وجود آورده است.


استقلال که به اسم تاج شناخته میشد, پرسپولیس تیمی بود که توسط کارگران و جوانان حمایت می شد و به تیم مردمی معروف بود. دربی تهران که به دربی سرخابی هم معروف است، حتی خیلی وقتها باعث درگیری و خشونت شده بین بازیکنان دو تیم و باعث شده از سال 1995 فدراسیون فوتبال داور خارجی استفاده کند.

 


استادیوم آزادی که از دهه هفتاد هر دو تیم بازی می‌کنند به دو نیمه قرمز0(پرسپولیس) و آبی (استقلال) در دربی ها تقسیم می‌شود. این تقسیم بندی سمبلی است که نشان می‌دهد چه رقابت بزرگی بین دو تیم هست که تهران و حتی ایران را به دو رنگ تقسیم کرده. اگر شما در ایران هستید یا باید پرسپولیسی باشید یا استقلالی.

 

5) پرسپولیس سال هاست دستاوردی در آسیا نداشته و به دنبال تغییر شرایط است. علی رغم این که پرسپولیس یکی از بزرگترین نام های ایران است و 11 بار قهرمان لیگ ایران شده، تاکنون در رقابت های آسیایی توفیقی نداشته. تنها جام آن ها در رقابت های قاره ای در سال 1971 به دست آمد؛ جایی که توانستند قهرمان جام در جام آسیا شوند. بهترین نتیجه آن ها در آسیا چند بار عنوان سومی در جام باشگاه های آسیا بوده است. بعد از این که جام باشگاه ها به لیگ قهرمانان تبدیل شد، قرمزها فصل گذشته در نیمه نهایی به الهلال باختند و حذف شدند. رقیب پرسپولیس یعنی استقلال در تاریخش دو بار قهرمان آسیا شده  و دو سابقه فینال هم دارد، این واقعیتی است که همیشه پشت ذهن هواداران و بازیکنان وجود دارد.

 

دیدگاه‌ها