کد خبر : 1565930 | 12 آبان 1397 ساعت 16:05 | 53.5K بازدید | 0 دیدگاه

چرا باید به بازی برگشت فینال امیدوار باشیم

پرسپولیس؛ تیم بازگشت های بزرگ

پرسپولیس در بازی رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا در ژاپن شکست خورد اما سابقه این تیم در لیگ قهرمانان این فصل نشان می دهد که تماشاگران پرسپولیس می توانند به بازی برگشت خیلی امیدوار باشند.

پرسپولیس؛ تیم بازگشت های بزرگ

به گزارش "ورزش‌سه"،  پرسپولیسی ها بازی را خوب شروع کردند اما مسابقه رفت فینال لیگ قهرمانان آن چیزی نبود که هواداران این تیم انتظار داشتند. پرسپولیس بر خلاف بازی های قبلی هرچقدر در نیمه اول خوب بود در نیمه دوم نمایش خوبی نداشت در حالی که در بازی های قبلی، این تیم نشان داده بود که در نیمه دوم همیشه حریفانش را تحت فشار قرار می دهد. با این وجود پرسپولیس علاوه بر همه مسایل مربوط به شرایط میزبانی در بازی برگشت و بازی در ورزشگاه مملو از تماشاچی آزادی ، آنچه می تواند باعث امیدواری باشد عملکرد پرسپولیس در مسابقات برگشت و کامبک های این تیم است. شاگردان برانکو امسال در تمامی بازی های مرحله حذفی لیگ قهرمانان و همچنین حداقل یک بازی مرحله گروهی توانسته در بازی برگشت به بهترین نحو جبران کند و به فینال برسد. اتفاقی که همه انتظار دارند که در فینال رخ هم بدهد و پرسپولیس یکی دیگر از آن برگشت های جانانه و جذابش را انجام بدهد. مثل بازی با السد، الدحیل، الجزیره و همچنین بازی با السد در مرحله گروهی...


...این پرسپولیس خوش بازگشت


پرسپولیس برانکو در این سال ها بسیاری از طلسم های تاریخی و حتی بسیاری از رکوردهایی که خودش به وجود آورده را شکسته است. یکی از مسایلی که درباره تیم های برانکو حتی در دوسالی که قهرمان لیگ برتر شد به عنوان یک نقدمنفی بیان می شد بازگشت های این تیم بود. درواقع گفته می شد که پرسپولیس برانکو تیم به قول فوتبالی ها کامبک نیست اما این تیم این طلسم را هم امسال شکست چرا که در بازی های امسال لیگ قهرمانان آسیا توانست در تمام بازی های مرحله حذفی بازگشت هایی فوق العاده داشته باشد و سوار بر همین بازگشت ها به فینال برسد. پرسپولیس حالا فقط یک بازگشت دیگر و یک بازی برگشت فوق العاده نیاز دارد تا فصل عالی اش را تبدیل به فصلی بینظیر کند.


پرسپولیس در این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا اولین بار یک بازگشت عالی در مرحله گروهی داشت. اما برای اینکه بدانیم برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس تیمی تسلیم ناپذیر ساخته که همیشه در بازی های برگشت نمایش بهتری داشته است به لیگ قهرمانان دوره قبل باید نگاه کنیم. در دوره قبل لیگ قهرمانان آسیا که پرسپولیس به مرحله نیمه نهایی رقابت ها رسید. این تیم در دور قبل و در مرحله گروهی هم در بازی های برگشت نتایج بهتری گرفت. در حالی الوحده را در بازی رفت 3-2 برده بود در بازی برگشت 4 بر 2 برنده شد و همچنین در حالی که در بازی رفت برابر الریان سه بر یک شکست خورده بود در بازی برگشت برابر این تیم به نتیجه مساوی بدون گل رسید.

 

1351013


همه چیز از لخویا شروع شد


اما بازی های برگشت عالی پرسپولیس از بازی با لخویا در دور اول مرحله حذفی شروع شد.  بازی رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی بدون گل به پایان رسید اما این تیم در بازی برگشت با یک گل به برتری رسید و به مرحله بعدی رفت. در بازی مرحله یک چهارم پرسپولیس حریف الاهلی عربستان بود، در بازی رفت با این تیم به نتیجه مساوی دو بر دو رسید اما در بازی برگشت برانکو سه بر یک حریف پرستاره اش و ربروف سرمربی مطرحش را از پیش رو برداشت تا حریف الهلال شود.


در همان بازی معروفِ خیریتی در بازی رفت پرسپولیس با 4 گل مغلوب الهلال شد اما شاگردان برانکو در بازی برگشت به نتیجه دو بر دو مساوی دست پیدا کردند هرچند داوری نیز در عدم برد پرسپولیس در این مسابقه نقش کلیدی داشت.

 

1351014


السد با ژاوی، گابی و بغداد


پرسپولیس در لیگ قهرمانان این فصل، در همان دور گروهی توانست یک بازی برگشت فوق العاده را تجربه کند. این تیم که در اولین بازی بزرگ گروه با السد، با نتیجه سه بر یک مغلوب ژاوی و یارانش شد اما در بازی برگشت در حالی که شکست پرسپولیس می توانست حتی منجر به حذف این تیم از مرحله گروهی شود پرسپولیس در ورزشگاه آزادی السد را شکست داد و صدرنشین گروه شد.


اما کامبک های جذاب پرسپولیس از اینجا شکل جالب تری پیدا کردند. در اولین بازی مرحله گروهی با الجزیره، پرسپولیس بازی رفت را سه بر دو به حریف باخت تا با توجه به کمبود مهره، خیلی ها فکر کنند که این تیم حذف می شود اما پرسپولیس با آن گل فوق العاده سیدجلال حسینی توانست دو بر یک به پیروزی برسد و به مرحله بعدی برود.


حتی الدحیل با آن رکورد خیره کننده و شکست ناپذیری اش نتوانست در برابر بازگشت های پرسپولیس مقاومت کند و این تیم که در بازی رفت با یک گل پرسپولیس را شکست داد در بازی برگشت رکورد صددرصد بردش در لیگ قهرمانان در هم شکسته شد و پرسپولیس سه بر یک حریف مغرورش را شکست داد.

 


امیدواری بزرگ

 

بعد از الدحیل نوبت السد بود تا ضرب شست برانکو و شاگردانش را در بازی های برگشت بار دیگر بچشند. فریرا، ژاوی و گابی خوب می دانستند که بازی برگشت با پرسپولیس در آزادی یک بازی فوق العاده سخت است اما این تیم در بازی رفت مقابل پرسپولیس شکست خورد. السد تنها تیمی بوده است در این فصل که در بازی برگشت بهتر از بازی رفت برابر پرسپولیس نتیجه گرفته است اما در نهایت این تیم هم حذف شد و پرسپولیس به فینال رسید.


حالا اما زمان برای بهترین بازگشت تاریخ فوتبال پرسپولیس کاملا آماده است. این تیم بازی رفت را در ژاپن دو بر صفر باخت اما در بازی برگشت شنبه آینده در ورزشگاه مملو از تماشاگر آزادی برابر نماینده ژاپن برگزار می کند. کاشیما آنتلرز سخت ترین کار را دارد چرا که باید از پرسپولیس تحت حمایت صدهزار تماشاگری شکست نخورده و از آن مهمتر رکورد موفقیت های پرسپولیس در بازی های برگشت را بشکند.


این به معنای امیدواری بزرگی است که هواداران پرسپولیس می توانند تا بازی برگشت داشته باشند. پرسپولیسی ها در بازی برگشت می توانند شکست بازی رفت را جبران کنند، آنها نشان داده اند که توانایی این کار را دارند و این بازگشت باعث خواهد شد تا طعم قهرمانی به مراتب برای سرخ ها شیرین تر شود.

 

1351009

دیدگاه‌ها