کد خبر : 1566317 | 13 آبان 1397 ساعت 19:22 | 33.9K بازدید | 0 دیدگاه

استقلال ۷-۶ بازیکن سرحال دارد؛

مهاجری: دوست ندارم شفر اخراج شود

سرمربی ماشین‌سازی کنار رفتن از جام حذفی را اتفاقی غیر منتظره می‌داند ولی امیدوار است در ادامه فصل نتایج بهتری کسب کنند.

مهاجری: دوست ندارم شفر اخراج شود

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا مهاجری در نشست خبری قبل از دیدار مقابل استقلال تهران گفت: افسوس و تاسف کنار رفتن از جام حذفی برای ما ماند و خیلی برای ما غیر منتظره بود که واقعا شرمنده شدیم؛ به جرات می‌توانم بگویم که یک بدهکاری برای ما ماند؛ نه اینکه بخاطر شرایط تیم  چنین حرف‌هایی بزنم، بلکه به دلیل حمایت‌ها از تیم، انسجام هواداران، بیداری مردم، بارقه‌های امید بین طرفداران و ... بود ولی نتوانستیم به برد برسیم.

 

او ادامه داد: شکست در جام حذفی دلایلی داشت که نمی‌خوام آنها را بازگو کنم، اما بازیکنان ما جنگیدند؛ قبل از این هم سابقه داشته که تیم‌های دسته پایین تر، تیم های لیگ برتری را حذف کنند که نمونه بارز آن برد قشقایی مقابل پرسپولیس بود؛ یکی از زیبایی‌های جام حذفی همین است که نتایج قابل پیش‌بینی نیست؛ برابر داماش روی یک غفلت دروازه‌مان باز شد، موقعیت‌های زیادی را هدر دادیم و یک پنالتی به تیرک خورد؛ امسال تیرک دروازه با ما لج کرده و مقابل نساجی هم یک بار به تیرک زدیم؛ با این حال تلاش می‌کنیم روز به روز بهتر شویم.

 

سرمربی ماشین‌سازی اضافه کرد: قبل از اینکه نام تیم از گسترش فولاد به ماشین‌سازی تغییر کند، تفکر دیگری در باشگاه بود ولی الان که ماشین سازی شده، حداقل من به‌عنوان مربی نگرش و نگاهم تغییر کرده چون می‌دانم این تیم جایگاه بسیار بالایی در کنار تراکتور بین مردم تبریز دارد.

 

مهاجری با اشاره به قدمت باشگاه ماشین‌سازی عنوان کرد: دیروز یکی از تماشاگران عکس بازی ماشین‌سازی و استقلال را از سال ۵۲ فرستاد که خیلی برای من پیام داشت و نشان داد که این تیم ریشه‌دار است و جایگاه خاصی بین مردم آذربایجان دارد؛ این اتفاقات مسؤولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

 

او یادآور شد: از روزی که من مسؤولیت تیم را برعهده گرفتم، توانستیم پیشرفت کنیم و فوتبال ما بهتر شده است؛ دنبال مقصر نیستم که بگویم قبلا چه کسی مقصر بود ولی اشکالاتی وجود داشت؛ این تیم از دقیقه ۷۰-۶۰ به بعد دچار مشکل بدنی می‌شد ولی خدا را شکر در جام حذفی دو بازی مقابل پارس جنوبی جم و داماش در ۱۲۰ دقیقه رقابت کردیم و جنگیدیم؛ در گذشته گل می‌زدیم ولی گل می‌خوردیم، اما حالا اگر گلی دریافت کنیم، توان جبران آن را داریم.

 

سرمربی ماشین‌سازی تصریح کرد: بعد از هر بازی، آنالیز خوبی از دوندگی بازیکنان، توپ‌گیری و ... داریم که نشان از پیشرفت ما دارد ولی موضوعی که هر از چند گاهی ترمز ما را برای رسیدن به نتایج مطلوب می‌کشد، خالی بودن ما از نظر بازیکن است که شدیدا در مضیقه هستیم؛ یک مقدار به تیم فشار می‌آید چون سایر بازیکنان هم آماده‌سازی خوبی در پیش‌فصل نداشتند و تعدادی هم دچار آسیب دیدگی شدند.

 

مهاجری با بیان اینکه فردا ۴ بازیکن را به دلیل مصدومیت برابر استقلال نداریم، ابراز کرد: نفراتی که فردا نیستند، واقعا زحمت کشیده و پا پس نکشید ه بودند؛ با این حال چاره‌ای نداریم و باید رو به جلو حرکت کنیم؛ می‌دانم بازیکنان جایگزین نمایش خوبی خواهند داشت ولی در زمان تعویض کار سختی داریم.

 

او یادآور شد: تمام تلاش من و باشگاه این است که تا نیم‌فصل پیش رفته و جایگاه نسبتا خوبی کسب کنیم و اگر در دور برگشت بودیم، با تقویت تیم دل مردم را شاد کنیم، تبریزی‌های بیشتری را به استادیوم بکشانیم و از فوتبال لذت ببریم.

 

سرمربی ماشین‌سازی با بیان اینکه فوتبال دو بعد کسب نتیجه و زیبا بازی کردن را دارد، گفت: سعی کردیم در خوب بازی کردن، تیم را تقویت کنیم ولی به نتیجه مد نظرمان نرسیدیم و ان‌شاالله اگر حمایت و دلگرم شویم، می‌توانیم هر دو مورد را در کنار هم داشته باشیم و شرایط خوبی برای ماشین‌سازی رقم بزنیم.

 

مهاجری اضافه کرد: بنده ادعایی برای گرفتن نتیجه دارم که طبق پتانسیل باید به آن برسیم؛ با مجموعه باشگاه، بچه‌های تیم و ... باید ثابت کنیم که می‌توانیم تیم شایسته‌ای باشیم.

 

او یادآور شد: خیلی از مواقع بازیکنان به من انگیزه می‌دهند و اگر الان نوید روزهای خوب را می‌دهم، بخاطر نوع تمرینات و جنگندگی آنها است؛ سعی داریم بهترین‌ها را برای خودمان به دست بیاوریم و واقعا در روزهای اخیر بازیکنان به من انگیزه زیادی دادند؛ می‌دانم همه نفرات تیمم در تمام وجودشان انگیزه است.

 

سرمربی ماشین‌سازی با اشاره دوباره به کنار رفتن تیمش از جام حذفی گفت: با احترام به تیم داماش، اما غرور ما جریحه‌دار شده است؛ نتیجه فردا دست من نیست ولی بازیکنان ما فردا تا پای جان می‌جنگند و این نوید را می‌دهم.

 

مهاجری راجع به مصدومیت بازیکنان تیمش اظهار کرد: محسن یوسفی که مهره تاثیرگذار ما بوده فردا و شاید تا آخر نیم‌فصل نداشته باشیم چون در برخورد با بازیکن نفت مسجدسلیمان دچار کشیدگی رباط صلیبی شده است؛ پیمان بابایی در شرایط تمرینی قرار گرفته ولی بازی کردن فردای او یک ریسک است که سعی داریم چنین کاری انجام ندهیم؛ مصطفی سالاری و احمدرضا زنده‌روح نیز دچار مشکلاتی است؛ ضمن اینکه فرید بهزادی‌کریمی امروز تمرینات سبکی انجام داد و فردا هم تست سرعت دارد که اگر آن را به سلامت بگذراند، می‌توانیم امیدوار باشیم که برابر استقلال از او استفاده کنیم.

 

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا از پیراهن اول ماشین‌سازی که سبزرنگ و در گذشته برای این تیم خوش‌یمن بوده، استفاده نمی‌کنند، گفت: اتفاقا مقابل نساجی، نفت مسجدسلیمان و داماش بدشانسی آوردیم و زیاد به چنین مسائلی اعتقاد و حساسیتی ندارم؛ نما ما سبز است ولی فعلا گذاشتم پیراهنی که بچه‌ها راحت هستند، انتخاب کنند.

 

سرمربی ماشین‌سازی تصریح کرد: از فوتبال دفاعی خوشم نمی‌آید و اگر با قوی‌ترین تیم آسیا هم بازی داشته باشم، برای برد می‌روم ولی کسب پیروزی یک استراتژی، تفکر و راهی دارد؛ ما راهی که باید برای برد استقلال انتخاب کنیم را در تمرینات دنبال کردیم و انجام دادیم؛ قطعا برای کسب پیروزی برابر استقلال وارد زمین می‌شویم ولی اینکه چه اندازه بتوانیم تاکتیک‌ها را پیاده کنیم و استقلال به چه شکل بازی می‌کند، به شرایط مسابقه برمی‌گردد.

 

مهاجری اضافه کرد: دفاع کردن مثل خراب کردن خیلی راحت است؛ خراب کردن یک ساختمان یک روزه خراب می‌شود ولی درست کردن آن تا یک سال و بیشتر زمان می‌برد؛ الان هم که یک سری از تیم‌ها آمدند، بخش دفاعی و انتقال از دفاع به حمله را انتخاب کردند، بخاطر راحت بودن کار است چون نمایش هجومی سخت‌تر خواهد بود و ما در بازی با داماش که غافلگیر شدیم، به همین دلیل بود.

 

او تصریح کرد: تا تماشاگر از فوتبال لذت نبرد، به ورزشگاه نمی‌آید و به همین خاطر همیشه به دنبال فوتبال هجومی بودم، اما این کار و تاکتیک زمان و بازیکن می‌خواهد که ان‌شاالله آرام آرام به آن سمت حرکت می‌کنیم.

 

سرمربی ماشین‌سازی راجع به سبک بازی استقلال ابراز کرد: ما استقلال را آنالیز کردیم ولی نمی‌توانیم تمام حرف‌ها را بزنیم؛ دست ما بسته است و به همین خاطر مجبور هستیم از بازیکنانی بهره ببریم که در دو بازی گذشته فیکس بودند، اما الان استقلال ۷-۶ بازیکن مثل خسرو حیدری، تبریزی، سهرابیان و ... دارد که در دیدار اخیرشان به میدان نرفتند ولی نفرات قابلی هستند؛ این نفرات به لحاظ بدنی هم بهتر از نفرات ما هستند، اما این شرایط موجب عقب کشیدن ما نخواهد شد.

 

مهاجری تاکید کرد: باید منطقی به قضیه نگاه کنیم؛ اصلا دوست ندارم با برد تیم ما مربی‌ای(شفر) اخراج شود؛ سرمربیگری شغل ما است، بخاطر همین شهر به شهر می‌چرخیم و در یک تیم حضور داریم؛ به همین دلیل تضمینی برای کار منِ مربی داده نمی‌شود؛ اگر من سیاه جامگان را از لیگ دو به لیگ برتر می‌آورم، بخاطر زمانی است که به من داده می‌شود.

 

او یادآور شد: سه سال در پدیده با حداقل‌ها کار کردیم ولی وقتی تا کسب سهمیه آسیایی پیش رفتیم، متاسفانه کسر ۶ امتیاز بیچاره‌مان کرد؛ اگر این زمان داده شود، من یا دیگر مربیان می‌توانیم به آینده امیدوار باشیم ولی اگر یک مقدار صبر تماشاگران و ... کم شود، به مشکل می‌خوریم.

 

سرمربی ماشین‌سازی ادامه داد: شروع خوبی در لیگ امسال داشتیم و در جام حذفی هم یک نمایش ضعیف داشتیم که باختیم و همان شکست، تمام عملکرد ما را تحت الشعاع قرار داد ولی نمی‌خواهیم به این شکل نقد شویم؛ می‌خواهیم ببینیم ماشین‌سازی از زمانی که بودیم، چقدر پیشرفت کرده و باید تا کجا پیش برویم؛ امیدوارم کسانی که ما را نقد می‌کنند، چنین موضوعاتی را بدانند؛ البته ما هم باید نقد شویم تا بدانیم باید در این جایگاه جوابگو باشیم؛ این جایگاه تا زمانی برای من است که نتیجه لازم را بگیریم ولی باید پیشرفت کارمان هم دیده شود.

 

مهاجری تصریح کرد: زمانی که به ماشین‌سازی آمدم، در ضربات ایستگاهی آسیب ‌پذیر بودیم ولی خدا را شکر در سه مسابقه است از روی ضربات آزاد گل نمی‌خوریم؛ این مسائل نشانه پیشرفت است؛ باید زمان بیشتری به بازیکنان داده شود تا در شرایط بهتری قدم بردارند.

دیدگاه‌ها