کد خبر : 1566430 | 14 آبان 1397 ساعت 12:13 | 21.1K بازدید | 0 دیدگاه

ستاره جوان آیندهوون در مسیر تاریخ سازی

لوک دی‌یونگ ستاره‌ی گلزن آیندهوون با شم گلزنی بالا و درخشش خود در بازی‌های اخیر این تیم به فهرست 10 گلزن برتر تاریخ این باشگاه راه یافت.

ستاره جوان آیندهوون در مسیر تاریخ سازی

 

به گزارش "ورزش سه"، لوک دی‌یونگ با 75 گل زده به طور مشترک با یان فنگور و هسلینک، مدیر استعدادیابی حال حاضر باشگاه، در رده‌ی دهم جدول بهترین گلزنان تاریخ PSV قرار گرفته و نامش را در کنار اسطوره‌های بزرگ این باشگاه قدیمی هلندی می‌بیند. کاپیتان این روزهای آیندهوون در 136 بازی‌ای که در لیگ هلند برای باشگاهش انجام داده موفق شده این 75 گل را به ثمر برساند.

 

یک رتبه جلوتر از دی‌یونگ، هری لوبسه قرار دارد که برای آیندهوون 82 گل به ثمر رسانده است. دی‌یونگ از همین حالا عزم خود را برای پیشی گرفتن از لوبسه جزم کرده و به احتمال بسیار زیاد به زودی و در همین فصل از او جلو خواهد زد و در رتبه‌ی هشتم این جدول قرار خواهد گرفت. چرا که با توجه به آمادگی بالای دی‌یونگ در فصل جدید، به ثمر رساندن 7 گل برای او کار دشواری به نظر نمی‌رسد.

 

رتبه‌ی اول فهرست البته در اختیار ویلی فان در کویلن اسطوره‌ی بزرگ PSV است که با آمار خیره‌کننده‌ی 308 گل لقب آقای گل تاریخ آیندهوون را به خود اختصاص داده. دی‌یونگ برای رسیدن به این اسطوره‌ی بزرگ راه درازی در پیش دارد هر چند خود او قبلاً در این باره گفته که هنوز جوان است و سالهای زیادی برای گلزنی وقت دارد. به نظر می‌رسد دی‌یونگ با روحیه‌ی بالا قصد دارد به گلزنی برای تیم محبوبش ادامه دهد و با توجه به صحبت‌های او بعید به نظر می‌رسد قصد داشته باشد به این زودی‌ها PSV را ترک کند.

 

اگر آمار کل گلزنان برتر تاریخ لیگ برتر هلند موسوم به اردویزی را بررسی کنیم دی‌یونگ با 75 گل خود در رتبه‌ی سی و هشتم قرار می‌گیرد. لوک دی‌یونگ به همراه بلیز انکوفو با این تعداد گل به صورت مشترک در رتبه‌ی سی و هشتم قرار دارد. جالب اینجا است که دی‌یونگ زمانی که در باشگاه توئنته بازی می‌کرد با انکوفوی سوئیسی همبازی بود.

 

دیدگاه‌ها