کد خبر : 1566440 | 14 آبان 1397 ساعت 12:32 | 27.1K بازدید | 0 دیدگاه

شقیری به دلایل سیاسی از فهرست لیورپول خط خورد

پس لرزه های خوشحالی جنجالی در جام جهانی، هنوز دست از سر ژردان شقیری برنداشته است.

شقیری به دلایل سیاسی از فهرست لیورپول خط خورد

به گزارش "ورزش سه"، پس از کش وقوس های فراوان، سرانجام یورگن کلوپ تصمیم گرفت در فهرست 21 نفره خود برای دیدار حساس با ستاره سرخ بلگراد، ستاره سوئیسی را از فهرست تیمش خط بزند. در حقیقت کلوپ برای جلوگیری از توجه بی مورد به حضور هافبک آلبانیایی-کوزوویی تیمش، تصمیم گرفت او را به همراه تیم راهی صربستان نکند.

 

شقیری که با اصالتی آلبانیایی-کوزوویی در شهری در کوزوو به دنیا امده، در کودکی به خاطر شرایط سخت زندگی در این منطقه به همراه خانواده به سوئیس مهاجرت کرد. به رسمیت نشناختن کوزوو به عنوان کشوری مستقل از سوی روسیه و کشورهای متحدش از جمله صربستان، باعث شده شرایط زندگی در این منطقه بسیار دشوار شود. در جام جهانی، شقیری برای تیم ملی سوئیس به میدان رفت و پس از گلزنی مقابل صربستان، دستش را به شکل عقاب درآورد که نماد پرچم آلبانی است. این اقدام او با واکنش بسیار تند هواداران و سپس مقامات صربستان همراه شد و جنجال‌های بسیاری را به وجود آورد.

 

 

1351693

 

 

با توجه به چنین پیش زمینه ای، کلوپ معتقد است که حضور شقیری در بلگراد می‌تواند بار دیگر جنجالی سیاسی ایجاد کرده و تمرکز تیمش را بهم بزند.

 

سرمربی آلمانی در این رابطه گفت:" شرایط ما اینگونه است که باید به شهر فوق العاده بلگراد سفر کنیم تا یک بازی فوتبال انجام دهیم. ما درباره استقبال هواداران از شقیری، چیزهای زیادی خوانده و شنیده ایم و با توجه به اینکه نمی‌دانیم چه اتفاقی در انتظار خواهد بود، می‌خواهیم با صد در صد تمرکزمان در زمین وارد شویم و راجع به هیچ چیز دیگری صحبت نکنیم. ما لیورپول هستیم، باشگاهی بزرگ و یک تیم فوتبال و نمی‌خواهیم پیامی بیش از این به کسی بدهیم. هیچ پیام سیاسی نداریم، مطلقا هیچ. می‌خواهیم صد در صد روی بازی فوق العاده فوتبال تمرکز کنیم و نه چیز دیگر.

 

 

 

1351694

 

 

قصد داریم احترام را حفظ کرده و از هرگونه موضوعی که باعث ایجاد حواس پرتی شود جلوگیری کنیم. به همین علت، شقیری در فهرست ما قرار نخواهد گرفت. او این موضوع را پذیرفته و درک می‌کند. شقیری بازیکن ماست، ما او را خیلی دوست داریم و او بارها برای تیم ما بازی خواهد کرد ولی نه روز سه شنبه.

 

من چیزهای خیلی زیبایی از دوستان و همکاران راجع به شهر زیبای بلگراد شنیده ام و همینطور کشور صربستان. بنابراین منتظر حضور در این شهر به همراه لیورپول هستم که یک بازی فوق العاده چمپیونزلیگ را برگزار کنیم."

 

بازگشت نبی کیتا و دژان لاورن که هر دو در دیدار مقابل آرسنال غایب بودند، کمک زیادی به تیم کلوپ خواهد کرد. با این حال، جردن هندرسون و ناتانیل کلاین برای این بازی غایب خواهند بود.

 

فهرست لیورپول به شرح زیر است:

الیسون بکر، سایمون مینیوله، کلهر، دژان لاورن، جیمز میلنر، آلبرتو مورنو، سولانکه، جوئل ماتیپ، الکساندر آرنولد، آدام لالانا، جورجینیو واینالدوم، فابینیو، سادیو مانه، محمد صلاح، نبی کیتا، دیووک اوریجی، دنیل استوریج

دیدگاه‌ها