کد خبر : 1566544 | 14 آبان 1397 ساعت 18:32 | 39.4K بازدید | 0 دیدگاه

چرا ماتیچ نماد جنگ جهانی را از پیراهنش حذف کرد؟

نمانیا ماتیچ، ستاره منچستریونایتد درباره دلایل عدم استفاده از نماد شقایق روی پیراهنش توضیحاتی ارائه کرد.

چرا ماتیچ نماد جنگ جهانی را از پیراهنش حذف کرد؟

به گزارش "ورزش سه"، هر ساله مردم کشور انگلیس به یاد کشته شدگان جنگ جهانی اول، در این مقطع از سال از نماد گل شقایق استفاده می‌کنند. باشگاه‌ها نیز این نماد را روی پیراهن خود زده و مربی ها نیز از این نماد روی کت و شلوارهایشان استفاده می‌کنند. اما ماتیچ، بر خلاف باقی بازیکنان تیمش، چنین نمادی روی پیراهنش نداشت و سوالاتی در این رابطه برای هواداران شکل گرفت که ماتیچ به آنها پاسخ داد.

 

 

1351808

 

 

او گفت:" من به خوبی می‌دانم که چرا مردم از نماد شقایق استفاده می‌کنند. من برای تمام افرادی که این کار را انجام می‌دهند احترام قائل هستم و با آنهایی که عزیزان خود را در این جنگ از دست داده اند، ابراز همدردی می‌کنم. با این حال برای من، تنها یادآور روزهای سختی است که در 12 سالگی در ورلو تجربه می‌کردم و کشورم زیر بمباران صربستان بود.

 

با توجه به چنین اتفاقات و تجربیاتی که داشته ام، کار درستی نیست که نماد شقایق را روی پیراهنم داشته باشم. نمی‌خواهم این نماد که نشان افتخاری برای بریتانیایی هاست را زیر سوال بروم. با این حال همه ما حق اختیار داریم و من با توجه به دلایلی که توضیح دادم، این کار را نکردم. امیدوارم همه موضوع را درک کنند و من هم بتوانم به تیمم در بازی های پیش رو کمک کنم."

دیدگاه‌ها