کد خبر : 1567150 | 17 آبان 1397 ساعت 15:46 | 42.8K بازدید | 0 دیدگاه

مربی سابق تیم ملی تشریح کرد؛

دلایل فنی کی‌روش برای قبول نداشتن بازیکنان داخلی

سرمربی ذوب‌آهن و عضو سابق کادر فنی تیم ملی به دلایلی که کارلوس کی‌روش اعتقاد زیادی به بازیکنان داخلی ندارد، اشاره کرد.

دلایل فنی کی‌روش برای قبول نداشتن بازیکنان داخلی

به گزارش "ورزش سه"، امید نمازی در نشست خبری قبل از دیدار برابر تراکتورسازی اظهار کرد: خوشحال هستیم در شهر تبریز هستیم؛ بازی سختی برابر تیم قدرتمند تراکتورسازی داریم ولی امیدواریم با پیروزی خوب از این مسابقه بیرون بیاییم.

 

او ادامه داد: بازیکن محرومی نداریم ولی نژادمهدی مصدوم است و همراه تیم حضور ندارد؛ بیشتر نفرات تیم که از ابتدای فصل بازی کردند، به تبریز آمدند و امیدوار هستیم در بازی فردا ما را کمک کنند.

 

 

* بازی با تراکتور برای هر تیمی مشکل‌ساز است

 

سرمربی ذوب‌آهن راجع به شرایط تراکتورسازی عنوان کرد: مقابل تیمی قرار می‌گیریم که با آمدن مالک جدید و هزینه‌هایی که داشته، توانسته تیم خوب و یکدستی را ببندد و این تیم از نظر نفراتی که در خدمت تیم تلاش می‌کنند در کنار نفراتی که با اسم و ستاره هستند، تیم خوبی را تشکیل داده است؛ مطمئنا فردا بازی سختی برای ما خواهد بود.

 

نمازی تصریح کرد: با توجه به آنالیزی که از تراکتور داشتیم، از ابتدای فصل تاکنون هماهنگ‌تر شده و می‌تواند برای هر تیمی در لیگ برتر مشکل‌ساز شود که ما هم از این قضیه مستثنی نیستیم و می‌دانیم کار سختی داریم؛ البته ما هم دست و پا بسته نیستیم و تیم خوبی داریم؛ در این فصل نمایش خوبی داشتیم که به اعتقاد کارشناسان یکی از بهترین فوتبال‌های لیگ برتر را ارائه می‌دهیم ولی مشکل اصلی ما در گلزنی است؛ امیدوار هستیم با تغییراتی که داشتیم و نفراتی که اضافه شدند، این مشکلات را برطرف کنیم.

 

سرمربی ذوب‌آهن با بیان اینکه اعتقاد دارم تیم ما در جایگاه واقعی خود در رده نهم جدول نیست، گفت: اگر تک تک بازی‌های ما جز یک مسابقه در جام حذفی برابر پدیده را ببینید، برابر تمام حریفان از جمله سپاهان، پیکان، صنعت نفت و ... تیم برتر میدان بودیم ولی متاسفانه به دلایل مختلف که یک سری از آنها به ما و بی‌دقتی در ضربات نهایی و همچنین مسائل حاشیه‌ای مثل داوری برمی‌گردد، نتوانستیم نتیجه لازم را کسب کنیم.

 

1332569

 

* انتقاد از داوری‌ها علیه ذوب

 

نمازی عنوان کرد: در بازی آخر هم یک پنالتی ۱۰۰ درصد برای ما نگرفتند؛ نمی‌خواهم فشاری روی داوران بگذارم ولی واقعیت است که از داوری متضرر شدیم؛ بدشانسی هم آوردیم که این اتفاقات دست به دست هم داده تا در این جایگاه باشیم.

 

او ادامه داد: مقابل هر تیمی، حالا اگر می خواهد صدر جدول یا پرسپولیس و سپاهان باشد، تیم قدرتمند و مشکل‌سازی هستیم؛ برای فردا برابر تراکتور هم جز پیروزی چیزی نمی‌خواهیم، برای گرفتن یک امتیاز به تبریز نیامدیم و تلاش ما کسب برد است.

 

سرمربی ذوب‌آهن یادآور شد: در فاز نتیجه‌گیری عقب هستیم ولی هماهنگی‌هایی که باید در نیم‌فصل اول ایجاد شود و تیم روی غلطک بیافتد، انجام شده و به مرحله خوبی رسیدیم که بهتر هم می‌توانیم باشیم؛ با اضافه شدن یکی، دو بازیکن اوضاع ما فرق می‌کند؛ رضا حبیب‌زاده از هفته دوم نتوانسته بود به شرایط بازی برگردد ولی الان بهبود پیدا کرده و فردا نقش مهمی در بازی خواهد داشت.

 

 

* فوتبال ایران حالت طبیعی ندارد

 

نمازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تعطیلی‌های زیاد در لیگ برتر طبیعی است؟ گفت: مطمئنا طبیعی نیست ولی فوتبال ایران نیز حالت طبیعی ندارد؛ می‌دانم مربی تیم ملی دنبال این است تا بهترین و بیشترین زمان را با بازیکنان داشته باشد تا آنها را به شرایط ایده‌آل برساند و در جام ملت‌ها موفق شود.

 

 

* تفکر کی‌روش راجع به لیگ ایران

 

مربی سابق تیم ملی ایران عنوان کرد: متاسفانه یا خوشبختانه معتقد است لیگ ایران بازیکنان را برای مسابقات بین‌المللی آماده نمی‌کند و دوست دارد خودش این کار را انجام دهد؛ از سوی دیگر ما هم به دنبال موفقیت تیم ملی هستیم؛ بنابر این، باید در زمان فعلی، با این شرایط ساخت و چاره‌ای نیست ولی در آینده با تعامل بهتر کادر فنی تیم ملی با مدیران و مربیان باشگاه‌ها، می‌توان کاری کرد تا وقفه زیادی در مسابقات داخلی نباشد.
 


سرمربی ذوب‌آهن یادآور شد: البته برای ما مشکل بازی با پرسپولیس هم بود که بخاطر دیدار آسیایی این تیم، مسابقه ما به تعویق افتاد؛ ما دو هفته بازی نداشتیم، فردا مسابقه می‌دهیم و باز هم دو هفته تعطیل هستیم؛ پس از آن طی ۱۶ روز چهار دیدار داریم و دوباره دو ماه تعطیل می‌شویم.

 

نمازی با تاکید بر اینکه این شرایط به نفع ما و هیچ تیمی نیست، گفت: در گذشته این تعامل بین مربیان باشگاه‌ها و کادر فنی و سرمربی تیم ملی نبوده ولی امیدوار هستیم در آینده چنین شرایطی باشد تا تیم ملی و باشگاه‌ها متضرر نشوند.

 

1328181

 

 

* بازیکنان داخلی در جام جهانی بهتر بودند

 

او راجع به تفکر کارلوس کی‌روش که بازیکنان داخلی را قبول ندارد ولی با این وجود پرسپولیس توانسته به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد، اظهار کرد: نمی‌خواهم زیاد راجع به عقاید ایشان صحبت کنم و باید از ایشان پرسید چرا اینطور فکر می‌کند؛ ایشان اینطور فکر می‌کند که لیگ برتر بازیکنان را از نظر فیزیکی و تاکتیکی به شرایطی نمی‌رساند و چند بازیکن باشگاه‌های ایران که شاکله تیم ملی را تشکیل می‌دهند، شرایط مطلوبی ندارند که در بازی‌های بین‌المللی موفق باشند.

 

سرمربی ذوب‌آهن یادآور شد: در جام جهانی دیدید که بازیکنان لیگ برتری بهتر بودند و کارایی و عملکرد بهتری داشتند؛ الان هم باید از ایشان(کی‌روش) سوال کرد چرا این عقاید را دارد؛ من نمی‌دانم جواب این سوال را چه بدهم.

 

نمازی عنوان کرد: خیلی از تیم‌ها خوب کار می‌کنند؛ ما در باشگاه خودمان هم سعی داریم استانداردهای بین‌المللی را از نظر جسمانی و تاکتیکی برای بازیکنان اجرا کرده و همه را به هماهنگی خوبی برسانیم که فکر می‌کنم تا الان هم این کار را به خوبی انجام دادیم؛ از نظر دوندگی بازیکنان ما از سطح بین‌المللی پایین‌تر نیستند؛ البته شرایط مسابقات ما فرق می‌کند؛ دو تیم اگر در یک سطح باشند، به بازیکنان کمک می‌شود ولی بعضی مواقع مسابقات تیم قوی برابر یک تیم ضعیف‌تر، فایده‌ای برای بازیکن ندارد؛ هرچه هست ایشان(کی‌روش) سطح لیگ ما را به آن اندازه‌ای که باید ببینند، نمی‌بینند.

 

 

* از مسلمان راضی هستیم

 

او راجع به وضعیت محسن مسلمان و حضورش مقابل تراکتورسازی ابراز کرد: فردا مشخص می‌شود او در ترکیب حضور دارد یا نه؛ قرار نبود مسلمان از تیم اخراج شود؛ اتفاقی که پیش آمد، موضوعی بود که با او برخورد کردیم و تذکر دادیم که نمی‌تواند در باشگاه حرفه‌ای اتفاق بیافتد؛ همه باید در اختیار تیم باشند. از نظر دوندگی، سبک تمرین کردن، تلاش بیشتر در زمین و ... را تذکر دادیم و ایشان در مدت اخیر که در کار آمده، خوب بوده است؛ طی دو هفته اخیر مسلمان یک بازی فیکس و یک مسابقه ذخیره بود که هرچه خواستیم به خوبی عمل کرده و فعلا راضی هستیم.

 

سرمربی ذوب‌آهن تاکید کرد: من مربی‌ای هستم که باید بازیکن هر روز در تمرینات من را راضی کند و صرفا نمایش دیروز او فایده‌ای ندارد؛ این موضوع به بازیکنان برمی‌گردد که می‌خواهند فیکس باشند یا خیر؛ اگر یک روز تمرین کردی و فردا خیر، ضمانتی نیست که در بازی باشید؛ این یک محیط حرفه‌ای است و در تمام دنیا این شرایط وجود دارد.

 

نمازی ادامه داد: شاید نام این موضوع در فوتبال ایران بازیکن سالاری باشد، ولی باید این اتفاق در برطرف شود و فوتبال ایران اگر می‌خواهد پیشرفت کند، باید این اتفاقات را به خود نبیند؛ بازیکن فکر می‌کند بخاطر یک یا دو مسابقه خوب نباید در ترکیب باشد یا در تمرین تلاش زیادی نکند؛ در صورتی که باید هر روز تلاش کند تا خودش را به سرمربی تحمیل کند؛ مربی هم نباید آنقدر بی‌عقل باشد که وقتی بازیکنی در خدمت تیم است و تلاش می‌کند را بیرون از ترکیب بگذارد.

 

 

* تاکتیک گلزنی تراکتور

 

او راجع به سبک بازی تراکتورسازی گفت: تراکتور در ضربات ایستگاهی از کناره‌ها قوی است و برای این کار نفرات با کیفیتی مثل حاج‌صفی و شجاعی را دارد که ضربات آزاد و سانترهای خوبی انجام می‌دهند ولی تاکتیک اصلی تراکتور چنین چیزی نیست؛ آنها بیشتر از کانال مرکزی استفاده می‌کنند و از نفرات ریز نقش و تکنیکی مثل سوگیتا، شجاعی و مهدی‌پور بهره می‌برند.

 

سرمربی ذوب‌آهن اضافه کرد: تراکتور مهاجمان باکیفیتی مثل استوکس و اروین دارد و سعی آنها استفاده از عمق دفاع حریف است؛ البته ما هم برنامه خودمان را داریم و می‌خواهیم از حملات حریف جلوگیری کنیم تا به موفقیت برسیم.

 

 

 

دیدگاه‌ها