کد خبر : 1567446 | 18 آبان 1397 ساعت 18:20 | 24.7K بازدید | 0 دیدگاه

در روز رکوردشکنی وزنه برداران ارمنی و چینی

توقف روند مدال آوری ایران، براری ششم شد

محمدرضا براری در دسته 109 کیلوگرم نتوانست به رتبه ای بهتر از ششمی دست پیدا کند.

توقف روند مدال آوری ایران، براری ششم شد

به گزارش "ورزش سه"، بعد از درخشش سهراب مرادی و علی هاشمی در اوزان 96 و 102 کیلوگرم همه در انتظار مدال آوری محمدرضا براری در دسته 109 کیلوگرم بودند. این وزنه بردار باتجربه که جزو شانس های مدال ایران در رقابت های قهرمانی جهان 2018 به میزبانی عشق آباد محسوب می شد، با وجود تمام حاشیه ها و جنجال هایی که در 2 سال اخیر داشت، در نهایت روی تخته رفت؛ اگرچه پایین تر از حد انتظار ظاهر شد.


جایگاه ششم براری در یکضرب
براری کار خود را در یکضرب با وزنه 175 کیلوگرمی آغاز کرد و توانست با موفقیت این وزنه را مهار کند. در دومین حرکت هم این وزنه بردار باتجربه 181 کیلوگرم را بالای سر برد و 3 چراغ سفید گرفت تا امیدش برای کسب مدال افزایش یابد. با اینکه وزنه های انتخابی رقبای براری به بالای 190 کیلوگرم رسیده بود، با تصمیم کادرفنی او برای مهار وزنه 186 کیلوگرمی در حرکت سوم روی تخته آمد و در این کار ناموفق بود. بدین ترتیب وزنه بردار ایرانی با همان 181 کیلوگرم و عنوان ششمی به کارش پایان داد. ژی یانگ از چین با 196 کیلوگرم ضمن شکستن رکورد استاندار جهان به مدال طلا رسید. سیمون مارتیروسیان از ارمنستان با رکورد 195 کیلوگرم به مدال نقره رسید. مدال برنز هم به رودین بوچکوف با 190 کیلوگرم از روسیه رسید.


ناکامی وزنه بردار ایرانی در دوضرب
در حرکت دوضرب که انتظار می رفت محمدرضا براری عقب افتادگی یکضرب را جبران کرده و برای کسب مدال مدال روی تخته برود، شرایط رو به سقوط بود. او در حرکت نخست 215 کیلوگرم را به زمین انداخت و در حرکت دوم برای بالا بردن همین وزنه روی تخته آمد؛ اما این بار موفق بود. براری برای اینکه حداقل به مدال برنز دوضرب برسد، 226 کیلوگرم را انتخاب کرد که این وزنه را هم نتوانست بالای سر ببرد تا با همان 215 کیلوگرم به کارش پایان دهد و در رده یازدهم حرکت دوضرب قرار بگیرد. سیمون مارتیروسیان از ارمنستان با رکورد 240 کیلوگرم علاوه بر کسب مدال طلا، رکوردشکنی هم کرد و از سویی به مدال طلای مجموع هم رسید. وزنه برداران لهستان و ازبکستان هم با 228 و 227 به مدال نقره و برنز دست دوضرب رسیدند.


ششمی در مجموع، پایین تر از انتظارات
محمدرضا براری که از سوی کادرفنی به عنوان یکی از شانس های مدال ایران به حساب می آمد، در مجموع با 396 کیلوگرم در جایگاه ششم قرار گرفت. با اینکه این وزنه بردار به مدال نرسید، امتیازاتی را برای ایران در جدول رده بندی تیمی به دست آورد. این در حالی است که سیمون مارتیروسیان از ارمنستان با 435 کیلوگرم در مجموع طلایی شد و وزنه بردارانی از چین و ازبکستان به مدال نقره و برنز مجموع دست یافتند.


جدول رده بندی مجموع دسته 109 کیلوگرم به شرح زیر است:
1- سیمون مارتیروسیان (ارمنستان): ۴۳۵ کیلوگرم
2- ژ یانگ (چین):  ۴۱۹ کیلوگرم
 3-میشالسکی(لهستان): ۴۰۳ کیلوگرم
4- سلوان جاسم عبدو(عراق): ۴۰۲ کیلوگرم
5- رودین بوچکوف (روسیه): ۴۰۰ کیلوگرم
6- محمدرضا براری(ایران) با مجموع ۳۹۶کیلوگرم

 

دیدگاه‌ها