کد خبر : 1567712 | 19 آبان 1397 ساعت 17:42 | 78.9K بازدید | 0 دیدگاه

همان همیشگی، برای خلق معجزه؛

ترکیب پرسپولیس برای فینال آسیا اعلام شد

سرمربی تیم پرسپولیس ایران ترکیب اصلی بازیکنان خود را برای بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل کاشیما آنتلرز ژاپن اعلام کرد.

ترکیب پرسپولیس برای فینال آسیا اعلام شد

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال پرسپولیس ایران در بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا امشب از ساعت 18:30 در ورزشگاه آزادی میزبان کاشیما آنتلرز ژاپن هستند. این بازی آخرین دیدار فصل رقابت های باشگاهی در قاره کهن است و البته می تواند مهم ترین بازی تاریخ باشگاه پرسپولیس باشد.

 

برانکو ایوانکوویچ ترکیب پرسپولیس را برای این بازی بسیار مهم به این شرح است:

 

 

دروازه بان:


علیرضا بیرانوند


گلر شماره یک تیم ملی ایران امروز مانند تمامی بازی های قبلی در چارچوب دروازه پرسپولیس ایران قرار می گیرد. بیرانوند در بازی های این فصل لیگ قهرمانان به مرور پیشرفت کرد تا اینکه به یکی از ارکان اصلی تیم تبدیل شود. او در بازی مقابل الدحیل موقعیت های خوبی را مهار کرد اما درخشان ترین نقطه کارنامه این دروازه بان بدون تردید بازی های رفت و برگشت پرسپولیس برابر السد قطر بود. در بازی رفت او چند شوت را عالی مهار کرد و یک کلین شیت عالی ثبت کرد. در دیدار برگشت هم تک به تک هیدوس و ضربه سر تماشایی ژاوی هرناندز موقعیت هایی بودند که مهار آنها، گلر ملی پوش پرسپولیس را به بهترین بازیکن زمین تبدیل کرد. این دروازه بان خوش قد و قامت حالا یکی از امیدهای پرسپولیس است که با ثبت هفتمین کلین شیت آسیایی این فصل خود کمک کند تا معجزه مورد نیاز سرخپوشان شکل بگیرد.

 


خط دفاع:


سید جلال حسینی

 

رهبر و کاپیتان تیم پرسپولیس که یکی از الهام بخش ترین نفرات این تیم در مراحل قبلی بوده، در قلب خط دفاع پرسپولیس قرار دارد. سید جلال با زدن 2 گل، در کنار علیپور و منشا بهترین گلزن دور حذفی پرسپولیس است و مهره ای کاملا حیاتی برای تیم برانکو به شمار می رود. حسینی با بازوبند کاپیتانی پیش از همه بازیکنان سرخپوش پرسپولیس پا به این مصاف حیاتی خواهد گذاشت.

 

محمد انصاری

 

دیگر بازیکن میانه خط دفاع پرسپولیس محمد انصاری است. شرایط کمبود بازیکن کاری کرد که انصاری بار دیگر به وسط خط دفاع منتقل شود. او مانند بازی رفت فینال در کنار سید جلال زوج مرکز دفاع را تشکیل می دهد. خونسردی و قدرت اضافه شدن به حملات از توانایی های قابل اتکای او خواهد بود.


شجاع خلیل زاده


یکی از بهترین مدافعان میانی این فصل رقابت های لیگ ایران، امشب مانند دیدار رفت فینال، در سمت راست خط دفاعی بازی می کند. شجاع در بازی رفت کمی واکنش های عصبی از خود نشان داد که ناشی از تصمیمات نسبتا اشتباه داور بود. او اما برای بازی امروز آماده است تا بار دیگر یک نمایش خوب و قابل قبول از خود ارائه کند.

 

شایان مصلح


جوان ترین عضو ترکیب خط دفاعی پرسپولیس، شایان مصلح است. این مدافع کم سن و سال در پرسپولیس به تجربیات زیادی رسیده و دومین فصل آسیایی خود را با سرخپوشان سپری می کند. به همین دلیل او چندان بی تجربه نیست و در کنار سایر نفرات پرسپولیس می تواند به استحکام دفاعی سرخپوشان کمک کند.

 


خط هافبک:


کمال کامیابی نیا

 

لوزی خط هافبک پرسپولیس در رأس عقب خود هافبک جنگجوی همیشگی را دارد. کمال کامیابی نیا به عنوان هافبک دفاعی در این تیم ایفای نقش می کند و مسئول اصلی خنثی کردن حملات تیم کاشیما است. کامیابی نیا البته سرعت دهنده حملات نیز خواهد بود و همزمان با جنگندگی، در زمانی که توپ در اختیار پرسپولیس است نیز مسئولیت مهمی خواهد داشت.


آدام همتی

 

خاص ترین بازیکنی که شاید هیچ کس فکر حضورش در چنین بازی مهمی را نمی کرد، آدام همتی است. او در بین جوانان نیمکت نشین پرسپولیس فرصت بیشتری از بقیه پیدا کرد و با درخشش در یکی از بازی های لیگ، رفته رفته مهره مورد اعتماد برانکو برای ورود به زمین به عنوان یار تعویضی شد. بعد از اخراج سیامک نعمتی در بازی رفت و مصدومیت امید عالیشاه، به صورت خودکار وارد ترکیب فیکس بازی برگشت پرسپولیس شد.


احمد نوراللهی

 

هافبکی که با بازگشت از خدمت سربازی رفته رفته در ترکیب پرسپولیس به مهره بی جانشین خط میانی این تیم تبدیل شد. نوراللهی کار خود را در پرسپولیس به عنوان هافبک دفاعی شروع کرد ولی حالا چند ماهی است که به عنوان یکی از رئوس غیر تدافعی لوزی خط هافبک این تیم مورد استفاده قرار می گیرد. نوراللهی به عنوان مهره سمت راست خط هافبک در ترکیب اصلی سرخپوشان به میدان می رود.

 

بشار رسن

 

 

مغز متفکر تیم پرسپولیس، این هافبک عراقی است. بشار بعد از فوت مادرش به اردوی پرسپولیس برگشت و یک نمایش بسیار خوب مقابل السد در بازی برگشت داشت. او در بازی رفت فینال مقابل کاشیما هم یک نیمه درخشان را پشت سر گذاشت اما در نیمه دوم مثل همه بازیکنان کمی افت کرد. بشار رسن در طول یکی دو سال اخیر همواره یکی از باثبات ترین و بهترین بازیکنان پرسپولیس بوده و در مراحل اخیر لیگ قهرمانان هم عملکرد خیلی خوبی داشته است. او امروز می تواند گره گشای کار برای سرخپوشان و مهره کلیدی کامبک مورد نیاز پرسپولیس باشد.

 

 

خط حمله:


علی علیپور

 

آقای گل لیگ برتر ایران و بهترین گلزن آسیایی این فصل پرسپولیس امشب هم امید اصلی گلزنی پرسپولیسی ها برای خلق معجزه است. علیپور در بازی رفت مقابل السد در دقایق پایانی با یک فرار سریع موجبات فینالیست شدن تیم برانکو را فراهم کرد. او در بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی مقابل الدحیل هم از عناصر مهم تیم بود که نتیجه باخت 2 بر صفر را به سود خود برگرداند. علیپور که بهترین موقعیت بازی رفت فینال را در دقایق ابتدایی در اختیار داشت و با بدشانسی از دست داد، حالا امشب مترصد رسیدن فرصتی است تا بار دیگر برای پرسپولیس گل بزند و تیم را برای یک بازگشت خاطره انگیز آماده کند.


گادوین منشا

 

زوج علیپور در خط حمله یکی از اصلی ترین امیدهای پرسپولیسی ها است. منشا همیشه در بازی های آسیایی عملکردی فراتر از بازی های لیگ داشته و با انگیزه ای دوچندان به مصاف رقبای خارجی رفته است. درخشش خیره کننده در بازی با الدحیل و پاس گل او مقابل السد، آخرین تصاویر فوق العاده ای است که از منشا در بازی های پرسپولیس به ثبت رسیده است. او در بازی رفت با کاشیما هم در متن معدود حملات پرسپولیس قرار داشت ولی توفیقی در رسیدن به موقعیت ها در مقابل دروازه حریف ژاپنی نشد. هماهنگی که از او و علیپور به یاد داریم، می تواند یک فاکتور مثبت ویژه برای تیم برانکو در بازی حساس امشب باشد.

 

 

دیدگاه‌ها