کد خبر : 1567975 | 20 آبان 1397 ساعت 14:21 | 74.5K بازدید | 0 دیدگاه

نایب قهرمانی تلخ اینگونه شیرین شد(عکس)

فینال رقابت های لیگ قهرمانان یک نقطه عطف و یک اتفاق ویژه بود که در تاریخ فوتبال ایران برای همیشه ثبت خواهد شد و اصلی ترین دلیل آن هم حضور خانم ها در ورزشگاه بود.

نایب قهرمانی تلخ اینگونه شیرین شد(عکس)

به گزارش" ورزش سه" سرانجام خانم های علاقمند به فوتبال توانستند در شرایط رسمی به ورزشگاه آزادی بیایند. حدود هزار هوادار خانم روز گذشته در ورزشگاه آزادی و در جایگاه مخصوص حضور پیدا کرده و اقدام به تشویق تیم پرسپولیس کردند هرچند در پایان نماینده فوتبال ایران در فینال نتوانست به مقام قهرمانی برسد.


حضور خانم ها در بازی روز گذشته و  چند بازی اخیر مثل مسابقه با السد، اتفاق مهمی در فوتبال ایران است چرا که سرانجام بعد از سال ها این اتفاق به طور رسمی رخ داد و البته خیلی از مسایلی که نسبت به آن ها نگرانی وجود داشت رخ نداد. خانم ها دیروز در جایگاه کنار جایگاه آقایان نشستند و موضوع جالب اینجا است که روز گذشته ورزشگاه آزادی یکی از سالم ترین روزهایش را از نظر الفاظ و حرکات داشت.


از طرف دیگر به نظر می رسید شاید اولین حضور رسمی خانم ها نظم مورد نظر برای مسابقه فینال را به دلیل ناآشنایی فوتبال ایران با این موضوع مخدوش کند که البته این اتفاق برعکس افتاد و همانطور که گفته شد استادیوم آزادی با وجود عدم نتیجه گیری پرسپولیس روز خوبی را سپری کرد.


موضوع قابل توجه دیگر میزان عشق و علاقه ای بود که خانم های تماشاگر به فوتبال نشان می دادند.در حالی که ذهنیت کلیشه ای وجود دارد که زن ها نمی توانند مثل مردها در فضای فوتبال به عنوان تماشاگر عمل کنند اما خانم ها در بازی دیروز نشان دادند که می توانند تماشاگرانی جدی و حرفه ای برای فوتبال ایران باشند.

 

1353772


آن ها دیروز مثل هواداران آتشین مرد فوتبال در ورزشگاه آزادی پرچم در دست داشته یا از آن ها شنل و دستمال سر درست کرده و صورتشان را رنگ کرده بودند. آن ها در طول نود دقیقه مثل تمام هواداران فوتبال حرص خوردند، بالا و پایین پریدند و تیمشان را تشویق کردند.


بعد از بازی فضای مجازی و ابراز احساسات زن هایی که به ورزشگاه رفته بودند نشان می داد که این بازی با وجودآن که پرسپولیس نتوانست به مقام قهرمانی برسد، اما برای خانم هایی که شانس حضور در ورزشگاه را پیدا کردند کم از حس قهرمانی نبوده است.


با حضور زن ها در ورزشگاه آزادی تلخی عدم قهرمان شدن پرسپولیس و شکست این تیم در مجموع دو بازی رفت و برگشت برابر حریف ژاپنی احساس نشد چرا که فوتبال ایران علاوه بر مدال نقره و نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا توانست تجربه بزرگ بازی با حضور زنان در ورزشگاه را تجربه کند آن هم در حالی که ورزشگاه آزادی یکی از بهترین روزهایش را از نظر سلامت فضا تجربه کرد.

 

دیدگاه‌ها