کد خبر : 1568214 | 21 آبان 1397 ساعت 12:02 | 14.6K بازدید | 0 دیدگاه

از دیگ سرخ تا نعل زرد

فینال‌های فراموش نشدنی در آسیا و آمریکا

به فاصله 24 ساعت فینال های فراموش نشدنی در آسیا و آمریکای جنوبی برگزار شد که هر یک جذابیت و حساسیت خاص خود را داشت.

فینال‌های فراموش نشدنی در آسیا و آمریکا

به گزارش "ورزش سه"، شنبه شب یکی از ورزشگاه های معروف و مشهور فوتبال آسیا در قلب پایتخت ایران میزبان بزرگ ترین بازی سال قاره کهن بود. فینال برگشت لیگ قهرمانان آسیا 2018 میان تیم های پرسپولیس و کاشیماآنتلرز در حضور بیش از یکصدهزار نفر تماشاگر سرخپوش برگزار شد تا آزادی این بار جهنم سرخ را به رخ بکشد.


پرسپولیس و طرفدارانش گرچه در رقم زدن معجزه ناکام بودند اما در بازی برگشت صحنه هایی را به ثبت رساندند که با گذشت چند روز از آن هنوز هم سوژه بسیاری از رسانه های معتبر قاره و جهان است. وقتی بازیکنان کاشیما هر یک بعد از قهرمانی به وضوح جهنم آزادی را به زبان آوردند و از ترسناک بودن این ورزشگاه و طرفداران ایرانی صحبت کردند می توان به این نتیجه رسید که فوتبال باشگاهی آسیا یکی از فینال های هیجان انگیز خود را به میزبانی ایران و تهران پشت سر گذاشته است.

 

1354130


دیگ سرخ آزادی با حضور یکصدهزار نفر داخل ورزشگاه و چندین هزار نفر بیرون ورزشگاه روزی به یادماندنی در تاریخ فوتبال باشگاهی آسیا به ثبت رساند، روزی که از سال 2001 با برگزاری شیوه جدید رقابت های قهرمانی آسیا با نام لیگ قهرمانان تا امسال هیچ وقت اتفاق نیافتاده بود تا برای سال ها از آن به نیکی یاد شود.

 

1354129


اما یک روز بعد از این فینال به یادماندنی در قاره آسیا هزاران کیلومتر آن طرف تر در آمریکای جنوبی همه نگاه ها به بوینوس آیرس پایتخت آرژانتین دوخته شد تا دو تیم محبوب شهر در فینال رقابت های قهرمانی باشگاه های این قاره موسوم به لیبرتادورس دربی جذاب و هیجان انگیز دیگری رقم بزنند. رویارویی تیم های بوکاجونیورز و ریورپلاته که همواره از آن به عنوان یکی از سه دربی حساس دنیا نام برده می شود این بار بازی رفت خود را در ورزشگاه لابومبونرا به میزبانی بوکا برگزار کردند.

 

1354134


ورزشگاهی فوق العاده ترسناک با جوی باورنکردنی معروف به "نعل زرد" این بار هم لب به لب پر از تماشاگرانی بود که آمده بودند شاهد برتری تیم محبوب شان مقابل رقیب دیرینه باشند. بیش از 50 هزار نفر تماشاگر زرد و آبی پوش (رنگ پیراهن بوکا) سکوهای ترسناک و عجیب ورزشگاه را به جهنمی عجیب تبدیل کرده بودند بلکه تیم محبوب شان گامی بلند برای قهرمانی بردارد اما در پایان نتیجه ای جز تساوی 2-2 رقم نخورد تا تکلیف قهرمان لیبرتادورس به بازی برگشت دو تیم در خانه ریورپلاته کشیده شود.

 

1354133


تماشای تصاویر به جای مانده از فینال های هیجان انگیز در آسیا و آمریکای جنوبی یک بار دیگر ثابت کرد در تمام سال های گذشته جای نماینده های پرطرفدار ایرانی در فینال های قاره چقدر خالی بود. غیبتی که باعث شد تا پتانسیل طرفداران ایرانی در رقم زدن صحنه های هیجان انگیز در این فینال ها و ثبت آمارهای باورنکردنی نشان داده نشود.

 

1354135

 

1354132

 

دیدگاه‌ها