کد خبر : 1568312 | 21 آبان 1397 ساعت 17:32 | 25.8K بازدید | 0 دیدگاه

سرمربی پرسپولیس وسوسه نمی‌شود اما...

مدیران چه برنامه‌ای برای تمدید قرارداد برانکو دارند؟

پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ همچنان روی دور موفقیت قرار دارد و اکنون هواداران این تیم خواهان ادامه همکاری طرفین برای موفقیت‌های بیشتر هستند.

مدیران چه برنامه‌ای برای تمدید قرارداد برانکو دارند؟

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی پرسپولیس طی تمام مدت اخیر پیشنهادات مناسبی از فدراسیون کره جنوبی تا لیگ حاشیه خلیج فارس در جیب داشت اما روی بزرگترین هدف خود در این تیم تمرکز کرده بود و این مساله باعث شد تا نسبت به تمامی آنها پاسخ مثبتی ارائه ندهد.


پرسپولیس 9 فصل ناکامی بزرگ را در فوتبال ایران پشت سر می‌گذاشت و طی این مدت سرمربیانی مثل افشین پیروانی، نلو وینگاندا، زلاتکو کرانچار، حمید استیلی، حمید درخشان، علی دایی، مصطفی دنیزلی، مانوئل ژوزه، یحیی گل محمدی را روی نیمکت خود دید. 9 سال و 10 جابجایی مربی روی نیمکت که هیچ کدام از آنها نتوانستند این تیم را مقابل رقبا به قهرمانی مجدد در لیگ برتر برسانند.


10 جابجایی نیمکت تنها عامل بازدارنده این تیم از ثبات و کسب نتایج فنی نبود و آنها با توجه به چالش‌هایی که با آن مواجه می‌شدند تغییرات مدیریتی بزرگی را نیز شاهد بودند؛ بعد از پایان همکاری حبیب کاشانی با این تیم و دستیابی به عنوان قهرمانی لیگ دست یافتند، داریوش مصطفوی، عباس انصاریفرد، مجددا حبیب کاشانی و اینبار به عنوان سرپرست، محمد رویانیان، علی پروین، علیرضا رحیمی، بهروز منتقمی، محمدحسین نژادفلاح، حمیدرضا سیاسی، علی اکبر طاهری و اکنون هم حمیدرضا گرشاسبی را بعنوان یازدهمین تغییر مدیریتی‌اش طی 10 سال اخیر می‌بیند.


با این حال دوران موفقیت پرسپولیس همراه شد با ثباتی که شکل گرفت. آنها از اواخر لیگ چهاردهم برانکو ایوانکوویچ را به نیمکت خود اضافه کردند و چهار فصل اخیر را با این مربی کروات دنبال می‌کنند. در بحث مدیریتی نیز بعد از کناره گیری نژادفلاح، آنها طی این چهار سال دو مدیرعامل را در ساختمان میدان پیروزان دیده‌اند. ماحصل این اتفاق باعث شده تا اکنون در ویترین باشگاه طی این چهار سال دو قهرمانی لیگ برتر، دو قهرمانی سوپرکاپ، یک نائب قهرمانی لیگ برتر و یک نائب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا اضافه شود.


برانکو ایوانکوویچ بزرگترین معمار این باشگاه طی سالیان اخیر بوده است. مربی‌ای که برگ تازه‌ای برای این باشگاه باز کرده و اوج کار او را در این فصل می‌توان عنوان کرد که علیرغم محرومیت کُشنده‌ی نقل و انتقالات برای یک سال، توانست تیم را تا فینال لیگ قهرمانان آسیا بالا بکشد و در این راه تیم‌های قدرتمند السد و الدحیل را از پیش رو برداشت که با ستاره‌های خود تنها به امید قهرمانی در این رقابت حاضر شده بودند.


سرمربی کروات بعد از اینکه به توافق برای تمدید قرارداد دوساله برای فصل هجدهم و نوزدهم فوتبال ایران با مدیران باشگاه دست یافت، بیش از 5 ماه را با توجه به مشکلات ارزی بدون دریافت حقوق تیم را هدایت کرد. هرچند به نظر می‌رسد در این مقطع او و دستیارانش عنان از کف بدهند و با موضع‌گیری نسبت به بی‌توجهی و مشکلات باشگاه نسبت به آن واکنش نشان دهند، برانکو از این موضوع عبور کرد. با صعود پرسپولیس به مراحل بالاتر جام و البته صدور مجوز برای پرداخت ارز ثانویه انتظار می‌رفت بخش عمده این مشکلات برطرف شود. با این حال باشگاه با توجه به بدهی که به بشار رسن، گادوین منشا و بوژیدار رادوشوویچ داشت در کنار نیاز به ارز برای سفرهایی که در دوحه، امارات و توکیو داشت، نتوانست آنطور که وعده داده بود نسبت به پرداخت مطالبات برانکو و کادرفنی‌اش اقدام کند.


برانکو اکنون با توجه به موفقیت بزرگی که به همراه پرسپولیس کسب کرده و توانسته آنها را به اولین فینال آسیایی تاریخ باشگاه‌شان برساند، در بورس توجه و پیشنهادات قرار دارد. این موضوع پیش از این و در ابتدای فصل نیز البته با پیشنهاد رسمی فدراسیون کره جنوبی همراه بود که سرمربی کروات با توجه به وعده‌ای که به هواداران و مدیران باشگاه برای ادامه همکاری داده بود، از آن عبور کرد. طی این مدت پیشنهاداتی نیز از ازبکستان و لیگ قطر به برانکو ایوانکوویچ ارسال شده است اما همچنان بی پاسخ مانده است. با این حال اکنون انتظار می‌رود با توجه به نمایش موفق پرسپولیس طی این چهار سال و البته ثبات و کیفیت فنی‌ای که این تیم با ارائه آن توانسته هوادارانش را به رضایت بالایی برساند، مدیران باشگاه هر چه زودتر نسبت به مذاکره برای ادامه همکاری بیشتر اقدام کنند. مشکل اساسی اما اینجاست که با توجه به مصوبه مجلس و قانون منع بکارگیری بازنشستگان، اکنون بیشتر توجه باشگاه معطوف به این موضوع شده است و آنها به دنبال راهکاری برای عبور از این قضیه هستند تا موضوع اصلی در خصوص ادامه همکاری و حفظ برانکو مورد توجه قرار نگیرد. موضوعی که پیش از این با توجه به عدم توجه در خصوص مسائل مالی و پرداختی‌ها نگرانی و ناراحتی برانکو را در پی داشت.


هواداران پرسپولیس اکنون با عبور از روزهای تلخی که با 9 سال ناکامی، تغییرات پیاپی و امتحان گزینه‌های ناکام همراه بوده، این روزها علیرغم فراز و نشیب کمی که دنبال می‌کنند، به اعتماد کامل از کادرفنی دست یافته‌اند و با رهبری کادرفنی و در راس آن برانکو ایوانکوویچ به موفقیت امیدوارند. موضوعی که انتظار می‌رود مدیران نیز فارغ از مشکلات دیگری که با آن مواجه هستند با در نظر گرفتن وظایف خود نسبت به روند مذاکرات گام پیش گذاشته و نگرانی بزرگ هواداران را دور کنند.

دیدگاه‌ها