کد خبر : 1568447 | 22 آبان 1397 ساعت 11:35 | 10.2K بازدید | 0 دیدگاه

مربی سابق ستاره سوئیسی:

شقیری می‌تواند بهترین بازیکن لیورپول باشد

بعد از درخشش فوق‌العاده‌ی ژردان شقیری در جریان پیروزی 2-0 لیورپول بر فولام، سرمربی سابق او در بازل، تورستن فینک مدعی شد شقیری برای لیورپول حتی از صلاح هم ارزشمندتر است.

شقیری می‌تواند بهترین بازیکن لیورپول باشد

به گزارش "ورزش سه"، در جریان دیدار دو تیم لیورپول و فولام که یکشنبه در لیگ برتر انگلیس انجام شد، لیورپولی‌ها در خانه‌ی خود آنفیلد با دو گل به پیروزی رسیدند و محمد صلاح و ژردان شقیری گلهای اول و دوم شاگردان کلوپ را وارد دروازه‌ی فولام کردند. شقیری 27ساله که در تیم ملی سوئیس هم بازی می‌کند در ابتدای فصل با قراردادی 13میلیون پوندی از استوک به لیورپول پیوست. گل شقیری مقابل فولام دومین گل او برای لیورپول در فصل جاری لیگ برتر بود اما آنچنان زیبا به نظر رسید که باعث شد هواداران لیورپول بعد از بازی به تحسین و تمجید پرشور او مشغول شوند.

 

حالا تورستن فینک مربی آلمانی‌ای که در زمان حضور شقیری در بازل سوئیس سرمربی او بوده و این بازیکن آلبانیایی‌تبار را به خوبی می‌شناسد می‌گوید کلوپ با خرید شقیری از استوک حرکت بسیار هوشمندانه‌ای انجام داده و به زودی همه خواهند دید که شقیری برای لیورپول حتی از محمد صلاح هم باارزشمندتر است.

 

فینک مدعی شد که ژردان شقیری از نظر تکنیکی و استعداد مادرزادی با لیونل مسی قابل مقایسه است و اضافه کرد که شقیری پتانسیل آن را دارد که بهترین بازیکن لیورپول باشد.

 

1354403

 

تورستن فینک در گفتگو با ESPN گفت:" کریستیانو رونالدو برای رسیدن به جایگاهی که امروز دارد تلاش کرده و زحمت کشیده. ولی لیونل مسی با استعداد فوتبالی به دنیا آمده. مسی برای رسیدن به جایگاه فعلی‌اش نیازی به تلاش کردن نداشته چون استعداد فوتبالی در ذاتش بوده. از نظر من شقیری هم درست مثل مسی است، او مادرزادی یک فوتبالیست ستاره است".

 


فینک در ادامه‌ی این مصاحبه گفت:" شقیری با استعدادی که دارد اگر اصول حرفه‌ای را رعایت کند می‌تواند از محمد صلاح پیشی گرفته و بهترین بازیکن لیورپول شود. شقیری باید در هر بازی هدفش را بهتر شدن تعریف کند و پله به پله در مسیر موفقیت صعود کرده و خود را به عنوان ستاره‌ی بی چون و چرای لیورپول تحمیل کند. هر هفته بازی نکردن چیزی نیست که برای شقیری مناسب باشد. او باید هدفش را هر هفته بازی کردن برای لیورپول تعریف کند".

 

استعداد شقیری هرگز محل مناقشه نبوده ولی دو دوره حضور نه چندان موفق او در بایرن مونیخ و اینتر باعث شد او نهایتاً در سال 2015 به استوک‌سیتی منتقل شود. اما شقیری در استوک درخشید تا در 84 بازی لیگ برتری برای استوک 15 گل به ثمر برساند و راهش را به لیورپول هموار کند.

 

دیدگاه‌ها