کد خبر : 1568663 | 23 آبان 1397 ساعت 11:58 | 9.7K بازدید | 0 دیدگاه

مسیر سخت بانوان ایرانی برای صعود به المپیک

تیم ملی فوتبال بانوان ایران با وجود صعود از مرحله مقدماتی المپیک 2020 توکیو مسیر سختی برای حضور در این رقابت ها پیش رو دارد، چون سهمیه آسیا تنها دو تیم است و ژاپن هم به عنوان میزبان در این بازی ها حضور خواهد داشت.

مسیر سخت بانوان ایرانی برای صعود به المپیک

به گزارش "ورزش سه"، در خبر تنظیم شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا آمده است: مرحله اول مسابقات فوتبال بانوان انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در ۴ گروه برگزار شد و با پایان این مسابقات که به میزبانی کشور‌های مختلف برگزار شده بود تیم‌های راه یافته به دور دوم مشخص شدند. تیم‌های ایران، چین‌تایپه، هنگ‌کنگ، هند، اندونزی، اردن، میانمار، نپال، فلسطین، فیلیپین، ویتنام و ازبکستان ۱۲ تیم راه یافته به دور دوم هستند.


۱۲ تیم به مرحله دوم راه پیدا کردند که باید در مرحله دوم روز‌های اول تا ۹ آوریل سال ۲۰۱۹ در ۳ گروه ۴ تیمی به رقابت بپردازند. البته قرعه‌کشی این مرحله هنوز انجام نشده است. تیم‌های اول هر گروه به مرحله سوم راه پیدا می‌کنند. در مرحله سوم نیز تیم‌های چین، کره شمالی، کره جنوبی و تایلند حضور دارند که برای رقابت به فینال با ۴ تیم صعود کننده از مرحله دوم رقابت خواهند کرد. علاوه بر ژاپن که میزبان المپیک ۲۰۲۰ است، ۲ تیم دیگر از آسیا سهمیه المپیک کسب خواهند کرد.


با استناد به این خبر باید گفت مسیر صعود تیم ملی فوتبال بانوان ایران به المپیک 2020 توکیو بسیار سخت است. به این خاطر که از جمع 8 تیمی که به مرحله سوم راه پیدا می کنند تنها دو تیم مجوز حضور در بازی های المپیک 2020 توکیو را به دست خواهند آورد. البته اگر میزبان المپیک کشور غیر آسیایی بود سه تیم از آسیا در بازی ها حاضر می شدند.

 

1354656

دیدگاه‌ها