کد خبر : 1568670 | 23 آبان 1397 ساعت 12:31 | 39.7K بازدید | 0 دیدگاه

اگر اراده بازسازی آزادی را داشته باشیم

میزبانی جام ملت های 2023؛ رویا یا واقعیت؟

وزیر ورزش و جوانان در حاشیه افتتاح از استادیوم فولاد آرنا دو موضوع مهم را مطرح کرد. یکی واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و دیگری درخواست میزبانی ایران برای جام ملت های 2023.

میزبانی جام ملت های 2023؛ رویا یا واقعیت؟

به گزارش "ورزش سه"، واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی سال های سال و شاید دهه ها است که مطرح می شود اما تا به امروز عملی نشده است. طبیعتا به این خاطر که اراده ای برای واگذاری وجود نداشته است و تنها حرفش به میان آمده است. اگر وزارت ورزش و جوانان نیت واقعی به واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی بگیرد زمان واگذاری تا پیش از پایان سال بیشتر به طول نخواهد کشید.


اما میزبانی جام ملت های آسیا. طبیعتا میزبانی این بازی ها برای خیلی از کشورها در آسیا رویا است و خیلی از کشورها هم تلاش می کنند میزبانی این رقابت ها را تکرار کنند اما ایران در سال های 1968 و 1974 دوبار میزبان این رقابت ها بوده است. به واقع میزبانی جام ملت ها برای ایران رویا نیست اما به صراحت باید گفت تکرار میزبانی برای ایران یک افتخار خواهد بود که به آسانی به دست نخواهد آمد.


ما باز هم می توانیم میزبان جام ملت های آسیا باشیم. اگر اراده ای که ظرف مدت کمتر از دو هفته استادیوم آزادی تهران را بازسازی کرد پشت سر تصاحب میزبانی وجود داشته باشد کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی را به ایران خواهد داد. چه کشوری بهتر از ایران که فوتبال خیز و پرتماشاگر است و کشوری است چهار فصل با جاذبه های فرهنگی و تاریخی زیاد.


با وجود افتتاح استادیوم فولاد آرنا و بهره برداری از استادیوم زیبای امام رضای مشهد باید بپذیریم که از نظر امکانات سخت افزاری در فوتبال ایران هم چنان در مضیقه هستیم به این خاطر که در دهه های اخیر بیشتر پول در گردش صرف دستمزدها شده است در حالی که این موضوع در کشورهای در حال توسعه متفاوت است. بیشتر پول در گردش صرف ایجاد امکانات سخت افزاری می شود تا دستمزدها. تنها یک اراده ملی برای توسعه امکانات سخت افزاری در فوتبال می تواند شانس ایران را برای میزبانی جام ملت های 2023 افزایش دهد. همان اراده ای که موجب شد استادیوم آزادی ظرف مدت دو سه هفته بازسازی شود و به خوبی دیدار پایانی لیگ قهرمانان آسیا را در حضور رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و ر ئیس فیفا برگزار کند.


 فوتبال ایران البته در سایر بخش ها از جمله حضور بانوان در استادیوم های فوتبال باید پیشرفت کند تا در نهایت موفق به کسب امتیاز میزبانی جام ملت های آسیا شود. این فقط به خواست فدراسیون فوتبال و هم چنین وزارت ورزش و جوانان بستگی ندارد و همه نهادهای دولتی باید دست در دست هم دهند تا این افتخار بار دیگر نصیب فوتبال ایران شود.


گفتنی است فدراسیون فوتبال به تازگی درخواست میزبانی جام جهانی فوتسال 2020 را هم به فیفا ارایه داده بود اما در نهایت فیفا امتیاز میزبانی را به کشور لیتوانی داد. این بدین معنی است که برای دست یابی به امتیاز میزبانی تنها ارایه درخواست کافی نیست.

دیدگاه‌ها