کد خبر : 1569998 | 29 آبان 1397 ساعت 10:21 | 52.4K بازدید | 1 دیدگاه

کیمیاگری وارونه در فوتبال ایران

چگونه 40 میلیون بدهی را به 2.5 میلیارد تبدیل کنیم

باشگاه استقلال خوزستان به خاطر پرونده ای از سوی فیفا به کسر امتیاز محکوم شده، که در زمان خود به شکل ساده ای قابل حل بود.

 چگونه 40 میلیون بدهی را به 2.5 میلیارد تبدیل کنیم

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته کمیته انضباطی فیفا باشگاه استقلال خوزستان را به کسر ۶ امتیاز محکوم و از یک پنجره نقل و انتقالاتی محروم کرد.

 

این رای سنگین برای پرونده یک بازیکن خارجی به نام ساکونی صادر شده است. این بازیکن در سال ۹۴ بازیکن آبی های خوزستان بود.

 

اما نکته عجیب درباره پرونده ساکونی این است که مانند برخی موارد مشابه قبلی، این بازیکن با پول کمی می توانسته از استقلال جدا شود. باشگاه جنوبی ایران اگر در زمان مقرر، تنها ۱۵ هزار دلار به ساکونی پرداخت می کرد، پرونده مختومه می شد و دیگر خطری آنها را تهدید نمی کرد. اما حالا بدهی به مبلغ سنگین ۱۹۲ هزار دلار تبدیل شده که نه فقط برای استقلال، که برای همه تیم ها رقم وحشتناکی است.

 

1356109

 

اتفاقی که اوضاع را برای تیم خوزستانی وخیم تر کرده، رشد شدید قیمت ارز از سال ۹۴ تا کنون است. در آن زمان بدهی پانزده هزار دلاری حدود ۴۰ میلیون تومان برای استقلال آب می خورد اما حالا با قیمت حدود ۱۳ هزار تومانی دلار، بدهی این باشگاه به بازیکن سابق خود، نزدیک به ۲/۵ میلیارد تومان می شود. این در حالی است که کل مجموعه بازیکنان و کادر فنی استقلال در این فصل با رقمی حدود ۳ میلیارد تومان بسته شده است.

 

دیدگاه‌ها