کد خبر : 1570272 | 30 آبان 1397 ساعت 11:07 | 10K بازدید | 1 دیدگاه

نمایش درخشان رقیب ایران مقابل امارات

تمجید کارشناس دبی اسپورت از قدرت تاکتیکی یمن

میزبان جام ملت های آسیا 2019 بعد از این که مصر حاضر به برگزاری بازی دوستانه نشد در آخرین لحظه یمن را به عنوان رقیب تدارکاتی خود معرفی کرد.

به گزارش "ورزش سه"، این انتخاب از سوی آلبرتو زاکه رونی چندان به مذاق اهالی فوتبال و کارشناسان اماراتی خوش نیامد چون اختلاف سطح و جایگاه مصر با یمن در رنکینگ فیفا باعث ناامیدی آنها از دیدن یک بازی تدارکاتی مناسب شده بود. اعتقادی که بعد از بازی شب گذشته کاملا تغییر کرد و همه انتقادها جای خود را به تعریف و تمجید از اولین رقیب ایران در جام ملت های آسیا داد.


امارات در حالی موفق شد با درخشش مهاجمانی همچون احمد خلیل و علی مبخوت به برد 2-0 برابر یمن برسند اما نمایش درخشان و تاکتیکی حریف جنگ زده و نه چندان سرشناس باعث شد تا تعریف و تمجیدها از ژان کوشن و شاگردانش به اوج خود برسد و بسیاری از رسانه های اماراتی از یمن به عنوان یکی از تیم های قابل احترام در جام ملت ها نام ببرند.

 

1356381


کارشناس مطرح شبکه دبی اسپورت در تحلیل های بعد از بازی امارات با یمن گفت:« اصلا انتظار دیدن چنین فوتبالی از یمن را نداشتیم. البته باخت خفیف 1-0 برابر عربستان در بازی چند شب قبل نشان داد که این تیم را نباید زیاد دست کم گرفت اما جدال امارات با یمن کاملا ثابت کرد که جایگزینی این تیم به جای فراعنه مصر چندان هم تصمیم غیرعاقلانه ای نبود چون زاکه رونی و شاگردانش با سبک جدیدی آشنا شدند که می تواند در بازی های جام ملت ها آنها را به چالش بکشد».


زاکه رونی سرمربی مشهور ایتالیایی در توصیف یمن گفت:« بعد از 30 دقیقه ابتدایی نمایش یمنی ها متفاوت از آغاز بازی بود. چون پس گرفتن توپ و مالکیت بر زمین واقعا ما را اذیت کرد. به نظرم این تیم می تواند بر تجربیات بازیکنان من برای حضور در جام ملت ها بیافزاید چون یمن با بازیکنانی که در اختیار دارد سبکی متفاوت از فوتبال را ارائه می دهد که هیچ تیمی دوست ندارد با آن روبرو شود».


یمن اولین حریف ایران در جام ملت های آسیا خواهد بود. جدالی که روز هفدهم دی ماه در شهر ابوظبی برگزار می شود و تا آن روز این تیم یک بازی دوستانه دیگر با تاجیکستان و یک بازی دیگر نیز با حریفی از شرق آسیا در اردوی نهایی خود در امارات برگزار خواهد کرد.

 

1356382

دیدگاه‌ها