کد خبر : 1570278 | 30 آبان 1397 ساعت 11:14 | 17.9K بازدید | 2 دیدگاه

مشتاقی: بنا با ۲ برنز از المپیک برگشت، بد رفتار کردیم؟!

پاسخ به امید نوروزی؛ خادم گوهر کشتی است

عضو شورای فنی تیم های کشتی فرنگی گفت: فکر نمی کنم حمید سوریان، نوروزی یا قاسم رضایی بتوانند دیگر کشتی بگیرند.

پاسخ به امید نوروزی؛ خادم گوهر کشتی است

به گزارش "ورزش سه"، بعد از اینکه محمد بنا به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی انتخاب شد، صحبت هایی مبنی بر احتمال بازگشت شاگردان باتجربه و سابقش که در المپیک لندن هم ایران را به ۳ مدال طلا رساندند، به میان آمد. حمید سوریان،‌ امید نوروزی و قاسم رضایی که حالا سن و سال بالایی دارند، شاید در ماههای آینده با کمک محمد بنا و انگیزه خودشان بتوانند بار دیگر دوبنده تیم ملی را برتن کنند.


در این میان اظهارنظر روز گذشته امید نوروزی در گفت و گو با "ورزش سه" و حمله تندی که به رسول خادم داشت، همه را شوکه کرد. او از مافیایی گفت که باعث شده در چند سال اخیر خودش و برخی دیگر از کشتی گیران بیرون از گود بمانند.


حالا همه در انتظار سیاست گذاری جدید در تیم ملی کشتی فرنگی و تعیین چارچوب ها با حضور محمد بنا هستند. به همین منظور با یکی از اعضای شورای فنی که خودش سابقه حضور در کادر تیم ملی به عنوان سرپرست را در سال های اخیر داشته، تماس گرفتیم.


در ادامه صحبت های بهرام مشتاقی را در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" می خوانید.


باید با سرمربی جدید جلسه داشته باشیم


انتخاب محمد بنا را به او تبریک می گویم. هنوز شورای فنی با سرمربی جدید تیم ملی جلسه ای نداشته و فدراسیون باید این جلسه را هماهنگ کند. فکر می کنم نیاز است برای اینکه نظرات یکدیگر را بدانیم و به یک نتیجه واحد برای ادامه کار برسیم، این جلسه نیاز است. با این وضعیت احتمالا طی امروز و فردا جلسه ای با حضور اعضای شورای فنی و محمد بنا خواهیم داشت.


با محمد بنا دعوا نداریم


شورای فنی برای تعامل و پیشبرد اهداف کشتی فرنگی تشکیل شده و ما با کسی دعوا نداریم. اگر جلسه ای هم برگزار شود، طوری جلو می رویم که محمد بنا به عنوان سرمربی تیم ملی دستش باز باشد و راحت کارش را پیش ببرد. درباره برگزاری یا عدم برگزاری انتخابی هم من نمی توانم نظری بدهم. اگر نظر بنا این باشد که انتخابی نگذاریم و همه بپذیرند، من هم مشکلی با این موضوع ندارم.


فکر نمی‌کنم سوریان و نوروزی بازهم کشتی بگیرند


اینکه صحبت از بازگشت کشتی گیران باتجربه و قهرمانان سابق المپیک می شود را من اطلاعی ندارم. با این حال فکر نمی کنم حمید سوریان، نوروزی یا قاسم رضایی بتوانند دیگر کشتی بگیرند. سن آنها بالا رفته و مدتی از کشتی دور بودند. با این حال هر کشتی گیری آزاد است که خودش را آماده کند و اگر انگیزه دارد برای مبارزه روی تشک بیاید.

 

1356388


الان زمان غرض ورزی و تخریب نیست


نمی دانم دلیل صحبت های تند امید نوروزی چه بوده و قصد هم ندارم به او جوابی بدهم. با این حال فقط می گویم فدراسیون کشتی برای همه قهرمانان است و اگر کسی در چند سال اخیر در تیم ملی نبوده، خودش جلو نیامده است. در فدراسیون کشتی در این چند سال به روی همه باز بوده و هر کسی هم مدعی پوشیدن دوبنده تیم ملی بود، باید در مسابقات انتخابی شرکت می کرد. این غرض‌ورزی‌ها و تخریب ها در این شرایط واقعا خوب نیست. ما المپیک ۲۰۲۰ را در پیش داریم و باید دست به دست هم دهیم تا کشتی در این رویداد موفق شود.


مگر بنا از المپیک با ۲ برنز برنگشت؟


تیم ملی کشتی فرنگی با همین کادرفنی سال قبل نایب قهرمان جهان شد؛ اما به چشم کسی نیامد. برخی هم گفتند شانسی بوده که بی انصافی بود. امسال که تیم نتیجه نگرفته و شرایط به این شکل شده، برخی آقایان یکی، یکی سر می برند! این کارها واقعا خوب نیست. مگر بنا وقتی از المپیک ریو با ۲ مدال برنز بازگشت، کسی با او بدرفتاری کرد؟ او خودش گذاشت و رفت.


خادم گوهر کشتی است؛ انتقادها درست نیست


اینکه بعد از جدایی رسول خادم برخی افراد علیه او انتقادهای تند کنند و ادعاهایی را مطرح کنند، درست نیست. کارهایی که رسول خادم برای کشتی ایران کرده، به مرور خودش را نشان می دهد. در همین یک سال آینده نتایج خیلی از کارهای اساسی او را می بینیم. من با این تجربه به جرات می گویم در عمرم رییس فدراسیونی مثل خادم ندیده بودم که اینقدر به کشتی کمک کند. خادم گوهری در کشتی ایران است که نباید او را از دست بدهیم.

دیدگاه‌ها