کد خبر : 1572009 | 07 آذر 1397 ساعت 14:41 | 43.9K بازدید | 0 دیدگاه

شفر: باید برای مربیان باشگاهی و کی‌روش جلسه گذاشت

سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری قبل از دیدار با نفت آبادان شرکت کرد.

شفر: باید برای مربیان باشگاهی و کی‌روش جلسه گذاشت

به گزارش "ورزش سه"، وینفرد شفر سرمربی استقلال با حضور در نشست خبری پیش از دیدار با صنعت نفت آبادان درباره حریف روز پنجشنبه خود گفت:

فردا و همیشه یک بازی مهم داریم. هر زمانی که می خواهیم بازی کنیم مهم است زیرا باید برنده باشیم. 3 امتیاز بازی قبلی برابر استقلال خوزستان بسیار مهم بود و باید 3 امتیاز را کسب می کردیم. شانس های زیادی برای گلزنی داشتیم اما فقط یک گل زدیم که البته مقداری شانس همراه آن بود. در فوتبال بی شانس نمی توان برد و گلزنی کرد. پاس های پر تعداد به مهاجمان و وینگرها اهمیت زیادی داشت که زیاد انجام دادیم. بعد از بازی با سایپا فشار زیادی روی بازیکنان ما ایجاد شد. خیلی ها راجع به تیم ما حرف زدند و فکر می کردند فوتبال را درک می کنند. فوتبال یک ورزش عمومی است و همه درباره آن حرف می زنند و این طبیعی است. امروز صبح یک جلسه تمرین کردیم تا برای فردا آماده باشیم. 3 مرتبه برابر این تیم بازی کردیم و می دانیم که بسیار سر سخت است و چند بازیکن این تیم بازی قبل از روی نیمکت کارت گرفتند. ما فردا به هواداران احتیاج داریم و امیدواریم از ما حمایت کنند تا برنده باشیم.

 

سرمربی استقلال درباره حضور بازیکنان جوان در ترکیب بیان کرد: سوال خوبی از من پرسیدید. برای استقلالی که در آینده می خواهیم بسازیم، این موضوع مهم است و با مدیرعامل باشگاه در این مورد و ساختن یک استقلال جدید صحبت کردیم.

 

وی در بخش بعدی صحبت های خود ادامه داد: بازیکن جوان چه زمانی پیشرفت می کند؟ زمانی که بازی کند نه زمانی که در خانه و یا روی نیمکت باشد. من چند هفته قبل نیز این موضوع را به شما گفتم. اللهیار بازیکنی با پتانسیل بالا است اما باید یاد بگیرد که یک مهاجم باید در لحظه درست حرکت کند و در چه موقعیتی باشد. من فیلم بازی تیم امید در عمان را دیدم. او آنجا خیلی دوید و نیاز به استراحت داشت و بازی قبل بازی نکرد. صیادمنش بازیکنی برای آینده است. سجاد آقایی اکنون مصدوم است و رضا کریمی نیز مصدوم شده اما در عمان تمرین کرد در حالیکه باید باز می گشت. آژاکس شرایط خوبی نداشت اما چند بازیکن جوان به این تیم اضافه شدند و اکنون شرایط خوبی دارند. هواداران و رسانه ها باید به بازیکنان جوان کمک کنند تا ضمن پیشرفت به تیم ملی برسند. بازیکن جوان باید یاد بگیرد اگر اشتباه می کند، ایرادی ندارد زیرا اشتباه طبیعی است. من همیشه از بازیکنانم حمایت می کنم و مثل پدر پشت آنها هستم. شما باید به بازیکنان جوان کمک کنید تا موفق شوند. صیادمنش در این سن یکی از بهترین استعدادهای دنیا است و ما همیشه با او صحبت می کنیم. شما نمی توانید بدون حضور جوانان تیمی برای آینده بسازید. تعدادی زیاد پیام از بسیاری از هواداران روی تلفن خود دارم که می خواهند جوانان بازی کنند. ما به این جوانان نیاز داریم تا عملکرد بهتری داشته باشیم. امروز نیز با صیادمنش صحبت کردم تا چه کارهایی انجام دهد. یک روزنامه در آلمان نوشته که بایرن تیم شماره 5 آلمان است و تنها دو بازیکن جوان دارد. دورتموند بازیکنان جدید زیادی دارد و صدر جدول است و بازیکنان جوان قدم به قدم به تیم اضافه شدند. نمی توانیم بگوییم بازیکنان به زمین بروند و برنده باشند. فوتبال پلی استیشن نیست که با یک دکمه برنده باشیم و فوتبال تمرین می خواهد و باید با تمرین بهتر و بهتر شویم.

 

شفر درباره عدم حضور ملی پوشان استقلال در پک، اضافه کرد: من همیشه تیم ملی را حمایت می کنم. خودم در سه کشور سرمربی تیم ملی بودم. در تایلند، جاماییکا و کامرون. من همیشه مشکلات مربیان ملی را می دانم ولی اینجا شرایط سخت تر است. بازی قبلی برابر بولیوی را دیدید. فقط سرمربی استقلال در ورزشگاه بود. نمی دانم چرا؟ من انگیزه و علاقه داشتم تا بازی تیم ملی را ببینم. من یک مربی لیگ هستم و می خواستم بازیکنان خودم را تماشا کنم و به فدراسیون پیام بدهم که تیم ملی بسیار با اهمیت است. به یاد دارم قبل از رفتن تیم ملی به جام جهانی، من در یک سالن بسیار بزرگ برای بدرقه تیم ملی حضور داشتم. اگر وقت داشتم برای دیدار با ونزوئلا به قطر می رفتم. تیم ملی نیاز به حمایت دارد و همه باید با هم کار کنند. این برای مربیان ملی و باشگاهی بسیار مهم است که راجع به بازیکنان تیم های مختلف با یکدیگر صحبت کنند. این را من از آلمان می دانستم زیرا 10 سال مربی بودم. همه مربیان باشگاهی در آلمان چند مرتبه دور یکدیگر جمع می شدند تا درباره تیم ملی حرف بزنیم. کان، شول، هسلر و دیگران بازیکنان من بودند و این موضوع طبیعی است. تیم ملی و لیگ باید یک همکاری نزدیک داشته باشند. موفقیت تیم ملی، موفقیت ایران است و من نیز در ایران و یک ایرانی هستم. من بسیار خوشحالم مجید حسینی ابتدا بازی نمی کرد و سپس بازی کرد و در نهایت فیکس تیم ملی در جام جهانی بود. او در باشگاه ما خیلی خوب کار کرد و فیکس تیم ملی شد. امید نورافکن نیز همینطور است. او قبل از استقلال بازیکن بزرگی نبود اما بازیکن تیم ملی شد. همه بازیکنان باید برای ریکاوری به اردوی تیم خود بروند. ما دکتر و اردوی خیلی خوبی داریم. قبل از بازی ما با السد، 6 بازیکن در تیم ملی بود، یک بازیکن بازی کرد و دیگران روی نیمکت بودند و ما یک بازی بسیار مهم داشتیم. نباید اینگونه باشد و ما باید همیشه با هم صحبت کنیم. ما نباید در رسانه ها صحبت کنیم و باید رو در رو حرف بزنیم. موضوعی که الان باید اتفاق بیفتد، جلسه از سوی فدراسیون میان سرمربی تیم ملی و مربیان باشگاهی است. من این کار را در تایلند، کامرون و جاماییکا انجام دادم. حتی می توانم شماره فدراسیون آلمان را بدهم تا شما بپرسید و بدانید که هر سال 2 بار در آلمان جلسه داریم. من خیلی خوشحال می شوم و امیدوارم تیم ملی قهرمان آسیا شود. من برای این موضوع امیدوار هستم. ما شاید روزبه و حسین حسینی را در تیم ملی داشته باشیم. آرمین و وریا غفوری نیز این شرایط را دارند و این موضوع برای هر دو طرف خوب است. من از این بابت بسیار خوشحال می شوم.

 

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که آیا لیست خرید و فروش ارائه کردید، بیان کرد: من در این باره با مدیرعامل صحبت می کنم.

 

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا با کمیته فنی مشکل دارید، تصریح کرد: من هیچ مشکلی با کمیته فنی ندارم. شایعات فضای مجازی را باور نکنید. من مربی جوانی نیستم و به راحتی می توانم منظور برخی حرف ها را بفهمم و می دانم چه کسی علیه باشگاه است. استقلال یک تیم نیست و یک باشگاه بزرگ و ویژه است و شاید 40 میلیون هوادار داشته باشد. ما در قبال هواداران مسئولیت زیادی داریم. در بازی قبل در خوزستان برابر هتل و همه جا هواداران زیادی بودند که می خواستند کنار بازیکنان و مربیان باشند و این برای فوتبال بسیار مهم است. من گذشته را می دانم و می دانم که مدیرعامل باشگاه باید برای جبران اشتباهات خیلی کار کند اما هدف ما ساخت استقلال جدید است و ما باید صبور باشیم. برای شما آژاکس و تیم ملی هلند را مثال زدم که بازیکنان بزرگ بیرون هستند و بازیکنان جوان به تیم اضافه شدند. شما نمی توانید ببرید تا زمانیکه شکست نخورید. بعد از بازی با سایپا خیلی از ما انتقاد کردند اما ما همیشه با هم هستیم و به یکدیگر کمک می کنیم تا عملکرد بهتری داشته باشیم و به یکدیگر کمک می کنیم تا تیم بهتری بسازیم.

 

شفر در پایان در پاسخ به این سوال که چرا مهاجمان استقلال کم گل می زنند، گفت: در بازی قبلی باقری دو شانس گلزنی داشت. موقعیت اول روی پاس گرو بود که 70 درصد موقعیت گل بود و دفعه بعدی موقعیت 80 درصدی داشت. صحنه گل او اما 10 درصد موقعیت گل بود که شانس همراه بود و شما گاهی اوقات شانس احتیاج دارید. ما در تمرین برای گل زدن کار می کنیم تا اعتماد به نفس بازیکنان بالاتر برود. گرو نیز یک موقعیت را با پرس به دست آورد اما نتوانست استفاده کند و این موضوع به دلیل اعتماد به نفس او بود. ما در تمرین روی این موضوع کار می کنیم. باقری 2 شوت خوب به سمت دروازه حریف داشت و ما همیشه روی این موضوع کار می کنیم. به باقری می گویم که زمان گل زدن تو نزدیک شده و خود او نیز برای این موضوع مشتاق است و همیشه روی این موضوع کار می کند.

دیدگاه‌ها