کد خبر : 1572339 | 08 آذر 1397 ساعت 18:39 | 83.9K بازدید | 0 دیدگاه

نقد داوری دیدار پرسپولیس - ماشین سازی

یک گل برای پرسپولیس و یک پنالتی برای تبریزی‌ها

سعید مظفری زاده، داور بین المللی و سابق فوتبال ایران قضاوت سیدرضا مهدوی در بازی دو تیم پرسپولیس و ماشین سازی را همراه با اشتباه ارزیابی کرد.

یک گل برای پرسپولیس و یک پنالتی برای تبریزی‌ها

به گزارش "ورزش سه"، سعید مظفری زاده با اشاره به دو یا سه تصمیم کلیدی داور بازی، درباره این مسئله صحبت می کند که داوران می توانند روی نتایج مسابقات تاثیرگذار باشند. او گفت:


* در دقیقه 10، شجاع خلیل زاده در برخورد با مهاجم ماشین سازی در محوطه جریمه پرسپولیس باعث سرنگونی او شد. این موضوع باعث شد تا یک پنالتی به نفع ماشین سازان گرفته نشود.


* در نیمه اول این مسابقه، یک آفساید به سود پرسپولیس اعلام شد که البته به دلیل عدم پخش آهسته این صحنه نمی توان از صحت و سقم آن اطلاع پیدا کرد. اگر کمک داور به اشتباه پرچم خود را بالا گرفته باشد، از حق مسلم یکی از تیم های حاضر چشم پوشی کرده است.


* در نیمه اول بحثی میان بیرانوند و نوراللهی انجام شد؛ اما با توجه به این که شدت خاصی نداشت، نمی توان تنبیه داوری برای آن در نظر گرفت.


* در نیمه دوم، پرسپولیسی ها در دقیقه 62 و شلوغی های محوطه جریمه حریف، به یک برخورد مشکوک بودند؛ اما عدم پخش تصویر آهسته این صحنه نیز باعث شد تا نتوانیم درباره آن حرفی بزنیم.


* امید عالیشاه در دقایق پایانی، توپی که تاثیری روی دروازه نداشت را محکم به سوی فنس های دور زمین کوبید و همین اتفاق تماشاگران حاضر در آن منطقه از ورزشگاه را عصبی کرد. این حرکت عالیشاه می توانست اتفاق نیفتد؛ اما انجام آن، جو ورزشگاه آزادی را به هم ریخت و به همین دلیل می توان انتظار یک اخطار به عالیشاه را داشت. 


* همچنین تصمیم داور در دادن اخطار به رادوشوویچ، گلر ذخیره پرسپولیس که توپ را از کنار زمین دور کرد کاملا درست عمل کرد.


* در چهارمین دقیقه وقت تلف شده پرسپولیس صاحب گل شد اما کمک داور به اشتباه و در حالی که تشخیص گل بودن این توپ زیاد هم سخت نبود، مردود اعلام شد.

دیدگاه‌ها