کد خبر : 1572629 | 09 آذر 1397 ساعت 21:27 | 342.4K بازدید | 0 دیدگاه

اهوازی ها خبر جذاب را تایید کردند؛

رسمی: افشین قطبی سرمربی فولاد شد

باشگاه فولاد خوزستان به صورت رسمی اعلام کرد که سرمربی سابق پرسپولیس و تیم ملی به مدت یک و نیم فصل هدایت این تیم را به عهده خواهد داشت.

رسمی: افشین قطبی سرمربی فولاد شد

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه فولاد خوزستان برای چهارمین تغییر روی نیمکت خود بعد از پایان هفته چهاردهم لیگ برتر به جمع بندی رسید و این بار بعد از سیروس پورموسوی، ایلی استان و عزیز فریسات یک نام بزرگ و نام‌آشنا را معرفی کرده و مذاکرات را دنبال کرد؛ افشین قطبی.

 

فولاد خوزستان که فصل را با سیروس پورموسوی استارت زد در ادامه با توجه به برآورده نشدن انتظارات این مربی را از کار برکنار کرد تا هدایت سرخ‌های خوزستانی برعهده ایلی استان به عنوان کمک او باشد. نتایج فولاد همچنان دور از انتظار هوادارانی بود که قهرمانی لیگ را پیش از این تجربه کرده بودند و از اینکه به عنوان تیمی درجه دوم در لیگ به آنها توجه شود یک اتفاق تلخ برای آنها محسوب می‌شد. بعد از ایلی استان نوبت به عزیز فریسات رسید تا شانس خود در لیگ برتر و نیمکت فولاد خوزستان را امتحان کند. گزینه‌ای که نمی‌توانست هواداران را بابت اینکه در کورس با رقبایی مثل تراکتورسازی، پدیده مشهد، سپاهان، استقلال و پرسپولیس با مربیانی کارنامه دار و کارکشته آنها را امیدوار به حضور در بالای جدول کند.


کاملا مشخص بود که عزیز فریسات یک گزینه گذار برای فولاد محسوب می‌شود تا مدیران این باشگاه بتوانند با گزینه‌های مطرح شده برای قبول هدایت این باشگاه به توافق دست یابند. طی روزهای اخیر در میان نام‌ها و شایعات مربوط به نیمکت فولاد افشین قطبی هم پررنگ شد. یک گزینه قابل تامل و البته شاید دور از ذهن و دسترس. حالا باشگاه خوزستانی به صورت رسمی اعلام کرده که مذاکرات با قطبی به توافقات نهایی منجر شده و این مربی به مدت یک و نیم سال تا پایان لیگ نوزدهم هدایت سرخ های اهواز را بر عهده خواهد داشت.

 

 

سرمربی سابق پرسپولیس که آنها را به دراماتیک‌ترین قهرمانی لیگ برتر رسانده و محبوبیت غیرقابل تصوری در بین هواداران این تیم دارد که تا پیش از حضور برانکو ایوانکوویچ کسی به گرد آن هم نمی‌توانست برسد. قطبی طی سال‌های اخیر یک مارکوپولوی جذاب برای فوتبالدوستان ایرانی بود. مردی که بعد از جدایی از نیمکت تیم ملی ایران، کار خود را در ژاپن دنبال کرد و با هدایت شیمیزو اس پالس، در شرق متد خاص خود را پی گرفت.

او بعد از تجربه سه ساله در این باشگاه با فرانک رایکارد یک پیشنهاد عجیب را به دنبال دستیار پذیرفت؛ حضور روی نیمکت کوراسائو.

امپراطور پرسپولیسی‌ها اما بعد از آن هم مورد توجه این تیم و فوتبال‌دوستان ایرانی قرار داشت و بعد از حضوری یکساله در این تیم، بار دیگر راهی قاره آسیا شد و اینبار با پذیرفتن نیمکت تیم بوریرام تایلند تجربه جدیدی را آغاز کرد.


بعد از بوریرام مقصد او به قلب اقتصادی کنونی فوتبال آسیا تغییر یافت؛ چین، کشوری که در سال‌های اخیر با جذب نام‌های مطرح از سرمربی تا بازیکن به دنبال این است تا فاصله خود در فوتبال آسیا با دیگر رقبا را کاهش دهد. قطبی با نتایج موفق در شیجیاژوانگ اور برایت بار دیگر نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت.

 

 

فولاد خوزستان تیمی است که توانسته در تاریخ لیگ برتر دو قهرمانی را از آن خود کند. یکی با ملادن فرانچیچ که بعد از قهرمانی با خوزستانی‌ها راهی کشورش شد و هدایت تیم زیر 20 ساله‌های این کشور را با توجه به کارنامه پررنگی که در فولاد ثبت کرده بود برعهده گیرد و بعد از آن نیز در حاشیه خلیج فارس هدایت تیم‌های عربستانی و قطری را عهده دار شد و این روزها نیز هدایت تیم الوطنی عربستان را برعهده دارد. دیگر قهرمانی فولاد خوزستان نیز با حسین فرکی رقم خورد و البته این مربی نیز این روزها دور از فوتبال حضور دارد.

 

افشین قطبی یک گزینه جالب توجه نه تنها برای فولاد خوزستان که برای فوتبال ایران محسوب می‌شود؛ مردی که با هیجان خاص خود و علم فوتبالی‌اش می‌تواند یک چالش بزرگ را در لیگ برتر شکل دهد و فولاد را نیز در جمع مدعیان برگرداند. این مربی فردا و با پرواز ساعت 14 در اهواز حاضر خواهد شد تا یکی از انتقالات جذاب فوتبال این روی نیمکت مربیگری را شکل دهد.

دیدگاه‌ها