کد خبر : 1573470 | 13 آذر 1397 ساعت 10:59 | 8.7K بازدید | 0 دیدگاه

وقتی ۲ ستاره بسکتبال حتی پیام تبریک هم نمی‌دهند!

سوال روز؛ صمد، حامد و ارسلان به جام جهانی می‌روند؟

بسکتبال ایران در شرایطی به جام جهانی رسیده که غیبت ۳ ستاره نامدار در تیم ملی باعث نگرانی علاقه مندان به این رشته شده است.

سوال روز؛ صمد، حامد و ارسلان به جام جهانی می‌روند؟

به گزارش "ورزش سه"، صعود تیم ملی بسکتبال ایران به جام جهانی قطعی شد؛ اما حالا چند سوال و ابهام بزرگ پیش روی این رشته است. ۴ بازیکن کلیدی ایران یعنی صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی، ارسلان کاظمی و سجاد مشایخی در پنجره پنجم حضور نداشتند که غیبت آنها مقابل استرالیا کاملا به چشم آمد؛ اگرچه دیروز با تعصب و انگیزه زیادی که بازیکنان تیم ملی داشتند، یک برد بزرگ در غیاب این ۴ بازیکن نامدار ثبت شد.


حالا نزدیک به ۹ ماه تا شروع جام جهانی ۲۰۱۹ باقی مانده است؛ رقابت هایی که قرار است ۹ تا ۲۴ شهریورماه سال ۹۸ به میزبانی کشور چین برگزار شود.


بسکتبالیست ها به تهران برمی گردند و لیگ از سر گرفته می شود. این روند تا اسفندماه ادامه خواهد داشت که پنجره ششم انتخابی جام جهانی برگزار خواهد شد و ایران باید در ۲ بازی پایانی برابر ژاپن و استرالیا در تهران بازی کند. این ۲ مسابقه از حساسیت چندانی برخوردار نیست و حتی می تواند یک فرصت مناسب برای محک زدن بازیکنان جوان و کم تجربه در تیم ملی باشد.


سپس حدود ۶ ماه زمان باقی می ماند تا تیم ملی بسکتبال ایران بتواند خودش را برای جام جهانی آماده کند. بازی ها و اردوهای تدارکاتی باید از سوی فدراسیون برنامه ریزی شود و تیم ملی بتواند با بهترین شرایط خود به جام جهانی پای بگذارد تا در میان ۳۲ تیم حاضر به رتبه قابل قبولی دست پیدا کند.


در این میان اما سوال کلیدی آینده بازیکنان مطرح و نامداری است که فعلا به دلایل مختلف خبری از آنها در تیم ملی نیست. به جز سجاد مشایخی که صرفا به دلیل مصدومیت تیم ملی را همراهی نکرد، آینده ۳ بازیکن دیگر با تیم ملی اصلا مشخص نیست.


* صمد نیکخواه بهرامی با اینکه با هیچ تیم باشگاهی قرارداد امضا نکرده، در آمریکا زندگی می کند و در این اردو هم حاضر نشد محل زندگی خود را به مقصد ایران یا دیگر کشورهای آسیایی ترک کند. موضع فدراسیون و کادرفنی تیم ملی نسبت به کاپیتان غایب تیم ملی فعلا تند نیست. قطعا اگر صمد چراغ سبز نشان دهد، سرمربی تیم ملی از او در جام جهانی ۲۰۱۹ استفاده خواهد کرد. باید دید تصمیم کاپیتان برای آینده اش در تیم ملی چیست؟ او بارها گفته بود که برای خداحافظی از تیم ملی نیازی به بازی و تشریفات خاصی ندارد و به یک باره تصمیمش را عملی می کند. باید امیدوار بود حداقل عملی کردن این تصمیم به بعد از جام جهانی موکول شود. البته برای بازیکنی که زندگی خود را در کشوری دور دسترس بنا کرده، احتمالا سخت و دشوار خواهد بود که ۴، ۵ مداوم در اردوی تیم ملی قبل از جام جهانی حاضر باشد. با این حال پیام تبریک صمد به تیم ملی نشان داد اختلافی بین او و فدراسیون و کادرفنی وجود ندارد.

 

1360343


* حامد حدادی حتی به صعود تیم ملی به جام جهانی هم واکنشی روی صفحه شخصی اش نداشته و این نشان از عمق اختلافات میان او و فدراسیون بسکتبال دارد. سنتر ۲۱۸ سانتی متری بدون شک مهره تاثیرگذار و کلیدی برای بسکتبال ایران به شمار می رود که تیم ملی به حضورش در جام جهانی احتیاج دارد. فعلا که حدادی راهی لیگ چین شده و باید دید در ماههای آینده اوضاع بین او و فدراسیون چگونه پیش می رود. حامد نشان داده هر زمان تیم ملی به او احتیاج داشته، حتی با مصدومیت هم بازی کرده و بعید است برای حل مشکل او با فدراسیون و کادرفنی کسی پا پیش نگذارد و به همین راحتی ستاره بسکتبال ایران جام جهانی را از دست بدهد.

 

1360344


* ارسلان کاظمی هم به خاطر برخی انتقادات نسبت به فدراسیون به شکل عجیبی از لیست تیم ملی کنار رفت. مهران شاهین طبع خیلی واضح درباره احتمال بازگشت این بازیکن صحبت نکرد؛ اما بعید است تنبیه او از سوی فدراسیون خیلی ادامه دار باشد. ارسلان کاظمی در پست ۴ جزو بازیکنان کلیدی بسکتبال ایران به شمار می رود و احتمالا در ماههای آینده با یک عذرخواهی ساده بتواند به تیم ملی بازگردد؛ مگر اینکه روی موضع خود پافشاری کند و اوضاع برای او پیچیده تر شود. جالب اینکه او نیز مثل حامد حدادی از دادن حتی یک پیام تبریک هم بعد از صعود به جام جهانی خودداری کرد.

 

1360345

دیدگاه‌ها