کد خبر : 1574996 | 19 آذر 1397 ساعت 10:31 | 18.8K بازدید | 0 دیدگاه

جلسه‌ی فیفا برای بررسی برنامه‌های جنجالی اینفانتینو

کارگروهی که برای بررسی برنامه‌های اینفانتینو رئیس فیفا برای برگزاری رقابتهای جدید جام باشگاه‌های جهان و لیگ ملتهای جهانی تشکیل شده روز یکشنبه اولین جلسه‌ی خود را برگزار کرد.

جلسه‌ی فیفا برای بررسی برنامه‌های جنجالی اینفانتینو

به گزارش "ورزش سه"، بعد از آنکه جانی اینفانتینو رئیس فیفا از برنامه‌های خود برای برگزاری یک رقابت جدید جام باشگاه‌های جهان و برگزاری لیگ ملتها به صورت جهانی پرده برداشت کارگروهی که فیفا برای بررسی این برنامه‌ها تشکیل داده بود روز یکشنبه اولین جلسه‌ی خود را برگزار کرد تا درباره‌ی فرمت برگزاری این رقابتها، تاریخ آنها و سهمیه‌های آنها بحث و تصمیم‌گیری کند.

 

 

بر اساس برنامه‌های اینفانتینو جام باشگاه‌های جهان به صورتی تغییر می‌کند که هر چهار سال یکبار برگزار شده و تا 24 تیم در آن حضور داشته باشند. لیگ ملتها هم شکل یک جام جهانی کوچک را خواهد گرفت و تورنمنت فینال آن با حضور هشت تیم هر دو سال یکبار برگزار خواهد شد. اینفانتینو گفته که این برنامه‌ها از طرف یک کنسرسیوم سرمایه‌گذاری حمایت می‌شود که حاضر است در یک دوره‌ی 12 ساله 25 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند و در عوض 49 درصد سهام رقابتها را بدست آورد.

 

1362200

 

ولی این برنامه‌ها با مخالفت‌هایی روبرو شده و یوفا یکی از مهمترین منتقدین آنها است. فیفا اعلام کرد که کارگروهی که در پاریس تشکیل جلسه داده طراحی و تعیین عناصر تکنیکی و ورزشی این رقابتهای پیشنهادی را به عهده دارد. برای مثال این کارگروه تعداد تیمهای شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان و نحوه‌ی صعود آنها را مشخص خواهد کرد. در مورد لیگ ملتها هم این کارگروه تاثیر این رقابت جدید بر رقابتهای انتخابی جام‌های ملتهای قاره‌ای و جام جهانی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

 

فیفا اعلام کرد که اعضای این کارگروه توسط شش کنفدراسیون قاره‌ای انتخاب شده‌اند و علاوه بر این در روند جلسات کارگروه با باشگاه‌ها، فوتبالیست‌ها و لیگهای مختلف مشورت خواهد شد. پیشنهادات این کمیته به شورای بعدی فیفا که در ماه مارس آینده در شهر میامی برگزار خواهد شد، ارائه می‌شود.

 

 

دیدگاه‌ها