کد خبر : 1575780 | 22 آذر 1397 ساعت 10:38 | 127.3K بازدید | 0 دیدگاه

خشن ترین تکل های روز آخر با طعم خون

خبر خوب! لیگ قهرمانان کشته نداد

روز ششم و پایانی مرحله‌ی گروهی رقابتهای لیگ قهرمانان با بازی‌های نفس‌گیر و خطاهای بسیاری همراه بود اما در این بازی‌ها سه خطا بیشتر از دیگر خطاهای انجام شده خشن و جنجالی بودند.

خبر خوب! لیگ قهرمانان کشته نداد

به گزارش "ورزش سه"،  مرحله‌ی گروهی فصل جاری رقابتهای چمپیونزلیگ دیشب به پایان رسید و تیم‌های صعودکننده به مرحله‌ی حذفی و تیمهای حذف شده از این مرحله مشخص شدند. روز ششم و پایانی مرحله‌ی گروهی همانطور که انتظار می‌رفت با بازی‌هایی حساس و نفس‌گیر همراه بود و طبیعی است که در چنین بازی‌هایی نرخ خطا از سوی بازیکنان حاضر در زمین افزایش یابد. اما از بین ده‌ها خطایی که در بازی‌های روز آخر انجام شد سه خطا بیشتر مورد توجه قرار گرفتند و به دلیل شرایط خاصی که داشتند به عنوان خطاهایی جنجالی شناخته شدند.

 

اولین خطای جنجالی این روز خطای ویرجیل فن‌دایک مدافع لیورپولی روی دریس مرتنز بازیکن ناپولی در جریان پیروزی حیاتی شاگردان یورگن کلوپ بر تیم ایتالیایی و صعود به مرحله‌ی یک هشتم نهایی بود. خطایی که فن‌دایک به خاطر آن یک کارت زرد دریافت کرد.

 

1363089

 

کارو آنچلوتی سرمربی ناپولی بعد از بازی با انتقاد از داور به خاطر نشان دادن تنها یک کارت زرد به فن‌دایک به خبرنگاران گفت اگر در لیگ قهرمانان از فناوری VAR استفاده می‌شد داور بازی مسلماً فن‌دایک را به  خاطر خطایی که روی دریس مرتنز انجام داد اخراج می‌کرد و این می‌توانست نتیجه‌ی بازی را تغییر دهد و ناپولی را به جای لیورپول به مرحله‌ی حذفی برساند.

 

1363092

 

البته فن‌دایک به خاطر کارت زردی که روی این خطا دریافت کرد بازی اول لیورپول در مرحله‌ی حذفی را از دست خواهد داد ولی این نمی‌تواند مرهمی برای خشم آنچلوتی باشد که تیمش حالا باید نگاه خود را تنها به رقابتهای لیگ اروپا معطوف کند.

 

 

دومین خطای خشن و جنجالی روز ششم مرحله‌ی گروهی چمپیونزلیگ به خطای بازیکن آژاکس آمستردام روی لئون گورتزکا هافبک ستاره‌ی بایرن مونیخ در جریان تساوی 3-3 دو تیم برمی‌گردد.

 

1363091

 

 

دو تیم که دیشب در آمستردام آرنا به مصاف هم رفته بودند با اینکه از صعودشان به مرحله‌ی بعدی اطمینان داشتند اما تلاش بایرن برای اطمینان از صدرنشینی و رقابت سنتی و دیرینه‌ی دو کشور همسایه از این بازی یک بازی پرتنش و خشن و نفس‌گیر ساخته بود. بازی‌ای که با شش گل و دو کارت قرمز به پایان رسید.

 

در دقیقه‌ی 67 بازی ماکسیمیلیان وبر در حالیکه لئون گورتزکا توپ را در حاشیه‌ی زمین بدست آورده بود و برای هجوم به سمت دروازه‌ی  آژاکس استارتی انفجاری زده بود از کنار به او نزدیک شد و با تکلی بلند و بی‌رحمانه مستقیماً ساق پای گورتزکا را هدف قرار داد و او را نقش زمین کرد. صحنه‌ی خطا چنان واضح و خشن بود که داور مسابقه بلافاصله بازیکن آژاکس را با کارت قرمز جریمه کرد. شدت خطا به حدی بود که گورتزکا تا دقایقی در کنار زمین از طرف دکتر مولر ولفهارت پزشک بایرن مونیخ مورد معالجات سرپایی قرار گرفت تا بتواند دوباره به بازی برگردد.

 

1363093

 

 

و اما عنوان سومین خطای جنجالی روز آخر مرحله‌ی گروهی به حرکت توماس مولر روی تالیافیکو بازیکن آژاکس تعلق می‌گیرد. مولر حدود هفت دقیقه قبل از شروع دقایق طوفانی پایان بازی و جشنواره‌ی چهار گله‌ی دو تیم در این دقایق، با خطایی که همه‌ی کارشناسان معتقدند هیچ نیازی برای آن وجود نداشت باعث اخراج خود از زمین شد.

 

1363090

 

اما خطای عجیب و خشن مولر همچنان در رسانه‌ها محل بحث و جدل است. مولر در این صحنه پایش را از حد مجاز به مراتب بالاتر آورده و با ژستی شبیه به  ضربات کاراته با استوک‌های کفش ورزشی‌اش به پشت سر نیکولاس تالیافیکو ضربه می‌زند.

 

1363094

 

 

دیدگاه‌ها