کد خبر : 1577299 | 28 آذر 1397 ساعت 00:55 | 22.6K بازدید | 0 دیدگاه

اولین شکست دورتموند در بوندس لیگا

دقایقی پیش، دورتموند با شکست مقابل فورتونا دوسلدورف، اولین باخت فصل خود در بوندس لیگا را تجربه کرد.

اولین شکست دورتموند در بوندس لیگا

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان لوسین فاوره که صدرنشین قاطع بوندس لیگا در این فصل هستند و نتایج بسیار خوبی را تا به اینجا کسب کرده اند، سرانجام طعم شکست را در رقابت های لیگ چشیدند.

 

دورتموند از ابتدای بازی کاملا بر روند آن سوار بود و با پاس‌های متعدد و پرشمار، کنترل جریان آن را به دست داشت. با این حال، مشکل اصلی تیم لوسین فاوره در این دیدار، ایجاد موقعیت روی دروازه تیم حریف بود. با وجود اینکه بازی در دست دورتموند بود ولی این دوسلدورف بود که  در معدود دقایقی که مالک توپ می‌شد، موفق به ایجاد موقعیت و گلزنی شد. اولین گل آنها نیز در دقیقه22 بازی به ثمر رسید. روی یک ضد حمله، کوین استوگر توپ را برای دودی لوکباکیو ارسال کرد و او نیز با یک ضربه دیدنی از پشت محوطه جریمه، توپ را به گوشه چپ دروازه  فرستاد و نتیجه را 1-0 کرد.

 

1364857

 

 

پس از این گل بود که فشار حملات دورتموند بیش از پیش شد و شاگردان فاوره در تلاش بودند که روی دروازه حریف موقعیت ایجاد کنند ولی دوسلدورف با استفاده از خطاهای متعدد در این امر اختلال ایجاد می‌کرد و مانع این می‌شد که حریف بتواند روی دروازه اش موقعیت بسازد. بازی در نیمه اول با دفاع خوب دوسلدورف، در نهایت با پیروزی 1-0 به پایان رسید.

 

1364856

 

 

نیمه دوم نیز بار دیگر با فشار حملات دورتموند آغاز شد ولی این دوسلدورف بود که توانست به گل دوم برسد. تاکاشی اوسامی پاس خوبی را برای ژان زیمر فراهم کرد و مثل گل اول، با یک شوت از پشت محوطه جریمه، دروازه دورتموند باز شد. زرد و مشکی پوشان که خود را در آستانه اولین شکست می‌یافتند، بار دیگر فشار حملات را بیشتر کردند. جیدن سانچو و پاکو آلکاسر نیز که در کمال تعجب بازی را از نیمکت آغاز کرده بودند، وارد زمین شدند تا دورتموند جان تازه ای بگیرد و بر حملات خود بیفزاید.

 

 

1364854

 

 

فشار حملات دورتموند همچنان ادامه داشت و دوسلدورف با بازی بسته و خطاهای پرتعداد، سعی بر کاهش سرعت و افت بازی داشت. سرانجام حملات دورتموند جواب داد و پاکو آلکاسر در دقیقه 81، سانتر زیبای پیشچک را با یک ضربه سر دیدنی به گل تبدیل کرد. دورتموند سراپا حمله شد و تا پایان بازی چندین موقعیت دیگر نیز ایجاد کرد ولی تلاش آنها بی فایده بود و شاگردان فاوره، با وجود برتری 73 به 27 درصدی در مالکیت توپ و 801 به 291 در تعداد پاس، طعم اولین شکست فصل خود را چشیدند.

حال دورتموند با 39 امتیاز همچنان در صدر جدول قرار دارد ولی این فرصت را در اختیار بایرن قرار داده تا در صورت کسب پیروزی  مقابل لایپزیش، اختلاف را به 6 امتیاز کاهش دهد.

دیدگاه‌ها