کد خبر : 1577860 | 30 آذر 1397 ساعت 17:12 | 7K بازدید | 0 دیدگاه

مرادی: بهداد گفت نامه بازنشستگی‌اش را امضا می‌کند

واکنش رییس وزنه برداری به شائبه مهندسی انتخابات

رییس فدراسیون وزنه برداری اعلام کرد بهداد سلیمی تصمیم قطعی خود را برای خداحافظی گرفته و به زودی نامه بازنشستگی اش را امضا می کند.

واکنش رییس وزنه برداری به شائبه مهندسی انتخابات 

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که فدراسیون وزنه برداری در ماههای ابتدایی سال 98 مجمع انتخاباتی پیش رو دارد، این روزها شایعات زیادی مبنی بر مهندسی انتخابات هیات های استانی شنیده می شود. لغو برخی از مجامع انتخاباتی استان‌ها باعث انتقاد برخی از کارشناسان وزنه برداری شده است.


علی مرادی، رییس فدراسیون وزنه برداری بابت این اتفاقات از سوی برخی افراد زیر فشار قرار گرفته، در این باره به "ورزش سه" می گوید: «افرادی که چنین مسائلی را مطرح می کنند، به دنبال روی کار آوردن گزینه مدنظر خودشان در هیات های استانی هستند. فدراسیون هیچ دخالتی در انتخاب روسای هیات های استانی ندارد و حتی مسئولیت برگزاری مجمع هم برعهده مدیر کل ورزش هر استان است. اگر انتخاباتی لغو شده یا به تاخیر افتاده، به خاطر رعایت قانون بوده است. به هر حال این را رد نمی کنم که تخلفاتی رخ داده و فدراسیون هم در پی برخورد با افراد متخلف است؛ اما ما هیچ دخل و تصرفی در انتخابات هیات های استانی نداریم.»


وی همچنین می افزاید: «متاسفانه برخی می خواهند با این اخبار وزنه برداری را به حاشیه ببرند. من در طول همین چند ماه اخیر از فعالیت برخی از استان ها بازدید کردم و می بینم که رشته مظلوم وزنه برداری چقدر خوب در استان ها در حال توسعه است. افرادی که دوست ندارند چنین اتفاقی بیفتد و دنبال مهندسی انتخابات به نفع خودشان هستند، بدانند که سکوت من همیشگی نخواهد بود. اگر به کارهای خودشان ادامه دهند، به موقع اسامی آنها را به مردم خواهم گفت.»


از سوی دیگر فدراسیون وزنه برداری در حال برنامه ریزی برای مسابقات کسب سهمیه المپیک است. همین حالا چند تن از وزنه برداران در قطر حضور دارند و چند ماه دیگر هم فجرکاپ به میزبانی اهواز برگزار خواهد شد. 


در این میان شائبه هایی درباره احتمال بازگشت بهداد سلیمی به دنیای قهرمانی به وجود آمده است. این وزنه بردار دسته فوق سنگین که بعد از کسب سومین طلای خود در بازی های آسیایی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد، هنوز نامه بازنشستگی خود را امضا نکرده تا شایعه بازگشتش به میادین قوت بگیرد.


رییس فدراسیون وزنه برداری به احتمال بازگشت بهداد سلیمی اینطور واکنش نشان می دهد: «بهداد سلیمی جزو قهرمانان ارزنده ماست و بعد از بازی های آسیایی خودش تصمیم به خداحافظی گرفت و ما هم به تصمیم او احترام گذاشتیم. طبق قانون ما باید بازنشستگی هر قهرمانی را به فدراسیون جهانی به صورت کتبی اعلام کنیم و برای این کار باید به صورت رسمی و کتبی از سوی بهداد سلیمی نامه داشته باشیم. به همین خاطر از بهداد درخواست کردیم که خداحافظی خود را کتبا به ما اعلام کند. قبلا این اتفاق برای سهراب مرادی رخ داده بود و با اقدامات اشتباه این وزنه بردار برای بازگشت به میادین به مشکل برخورد. ما برای اینکه چنین تجربه تلخی تکرار نشود، طبق قانون پیش می رویم.»


وی در پاسخ به این سوال که خودش با سلیمی صحبت کرده و آیا از تصمیم نهایی او باخبر است، گفت: «بله، من با بهداد صحبت کردم. او به من گفت در اولین فرصت به فدراسیون می آید و این نامه را امضا می کند. به هر حال ما باید امضای او را داشته باشیم و سپس به فدراسیون جهانی اعلام کنیم تا مثل این بار که برای تست دوپینگ آمده بودند، از بازنشستگی بهداد سلیمی باخبر باشند.»

دیدگاه‌ها