کد خبر : 1578004 | 01 دی 1397 ساعت 11:55 | 31K بازدید | 0 دیدگاه

طی 20 سال یک ریال از فدراسیون حقوق نگرفتم

ترابیان: کی روش را افاضلی به فدراسیون معرفی کرد

عباس ترابیان بعد از 20 سال حضور در فدراسیون فوتبال به بهانه اجرای قانون منع بکارگیری بازنشسته ها از سمت خود استعفاء کرد.

ترابیان: کی روش را افاضلی به فدراسیون معرفی کرد

او که در آخرین سمت اجرایی اش در فدراسیون فوتبال رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی بود در مورد شروع بکار خود در فدراسیون فوتبال به "ورزش سه"، می گوید: کار در فدراسیون فوتبال را بعد از رفتن داریوش مصطفوی و آمدن صفایی فراهانی استارت زدم. فدراسیون فوتبال با آمدن صفایی فراهانی سر و شکل جدی و حرفه ای به خود گرفت و ساخت و سازهای حرفه ای هم در دوره مدیریت صفایی فراهانی انجام شد در حالی که پیش از او این چنین نبود. در شروع تلاش ما این بود که روابط بین الملل فدراسیون فوتبال تبدیل به دپارتمان شود و به صورت حرفه ای کارها پیش رود. در شروع با دوستانی چون عنایت آشنا شدم. در برهه ای حتی عادل فردوسی پور هم به ما کمک کرد. در ادامه تلاش کردم کمیته مارکتینگ فدراسیون فوتبال را تشکیل بدهم. البته با کمک دوستان که بعدها تبدیل به دپارتمان شد. حضور در کمیته فوتسال و تلاش به رشد حرفه ای فوتسال ادامه مدیریت من در فدراسیون فوتبال بود. البته پیش از حضور من در کمیته فوتسال، این رشته آغاز به فعالیت کرده بود و دوستان تلاش های زیادی را انجام داده بودند و زحمات زیادی را متحمل شده بودند. خب با شروع مسابقات رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا از سال 1999 تلاش کردم فوتسال هم به صورت حرفه ای به حیات خود ادامه دهد و البته همزمان من با نایب رئیسی کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال این سمت را در کنفدراسیون فوتبال آسیا هم عهده دار بودم. در کنار فوتسال در فوتبال هم وظایفی به من محول شد که یکی از آنها مذاکره با کارلوس کی روش از ب بسم الله تا آخر بود.

 

از عباس تربیان خواستیم در مورد مذاکره با کارلوس کی روش توضیحات بیشتری بدهد و اینکه کارلوس کی روش را چه کسی به فدراسیون فوتبال معرفی کرد؟ او دراین باره می گوید: یکی از شروط مذاکره من با کارلوس کی روش این بود که خطاب به علی کفاشیان گفتم که هیچ کس نباید در جریان مذاکرات من با این مربی باشد. به واقع قرار بود این خبر بین من و او و هم چنین فدراسیون فوتبال یک راز باشد که خوشبختانه این چنین هم بود. به واقع رئیس وقت فدراسیون فوتبال در این زمینه به خوبی من را همراهی کرد و من دوست نداشتنم اتفاقی که در مراسم استقبال از یک مربی خارجی در آسانسور فرودگاه امام رخ داد تکرار شود. در آن برهه از زمان ما سه مربی مد نظر داشتیم. یکی اریکسون بود. یکی آنتیچ و دیگری کارلوس کی روش. اینکه گفته می شود امیر قلعه نویی، کارلوس کی روش را به فدراسیون فوتبال معرفی کرده است اصلا صحت ندارد. من اولین بار اسم آقای کارلوس کی روش را از هومن افاضلی شنیدم. هومن افاضلی در زمان انتخاب سرمربی تیم ملی عضو کمیته فنی بود. هم چنین آقای محصص آنتیچ را معرفی کرد. اولین ملاقات من با کارلوس کی روش در فرانکفورت انجام شد. بعد در یک کشور دیگر مذاکره کردیم. مذاکره ای هم در کشور قطر انجام شد و آخرین ملاقات ما هم در پرتغال بود. و در نهایت او و دو دستیارش که یکی گاسپار بود برای کار به ایران آمدند.


دلیل اینکه من اصرار داشتم برای مذاکره با کارلوس کی روش سفرهای یواشکی انجام دهم این بود که برخی از دوستان رسانه ای کار را خراب می کردند. مربی خارجی به تهران آمده بود و حتی در برنامه نود هم حاضر شده بود بدون اینکه با فدراسیون فوتبال قراردادی امضاء کند. این ها اصلا اتفاق خوبی نبود و حرف هایی به مربی خارجی می زدند که عجیب بود و مربی خارجی تصور می کرد در ایران فقط او به صورت حرفه ای فکر می کند.

 

عباس ترابیان حرف هایش را این چنین ادامه داد: خوشحالم که یادگاری خوب از خود در فدراسیون فوتبال به جا گذاشتم. چه در فوتسال و چه در فوتبال. شاید الان تلاش هایی که من داشتم شیرین جلوه نکند اما بعدها همه به این موضوع اذعان خواهند کرد. من طی 20 سال حضور در فدراسیون فوتبال ریالی حقوق نگرفتم و همه کارها از روی عشق و علاقه ام به فوتبال و فوتسال و هم چنین کشورم بود. طی این مدت جدیت من باعث شد دوستان از من ابراز ناراحتی کنند و برخی هم کارشکنی هایی کردند که من کینه ای از کسی به دل ندارم و همه را حلال می کنم.

 

رئیس کمیته فنی توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی در پاسخ به این سوال که آیا از اجرای قانون منع بکارگیری بازنشسته ها در فدراسیون فوتبال ناراحت است؟ گفت: اصلا. من در زندگی ام آدمی هستم که دوست دارم به قانون احترام بگذارم. همان طور که انتظار دارم قانون از من حمایت کند. و باز تکرار می کنم وقتی انتظار دارم قانون از من به عنوان یک شهروند حمایت کند خودم نباید قانون را دور بزنم. آنچه که برایم جای خرسندی دارد تلاش هایم در فدراسیون فوتبال طی بیست سال حضور بوده است. قطعا در آینده در مورد آن صحبت خواهد شد.

 

عباس ترابیان در خصوص برنامه های آتی خود گفت: من با کنفدراسیون فوتبال آسیا درارتباط هستم و سمت دارم. همین چند وقت پیش بود که کلاس استاندارد سازی فوتسال را در امارات برگزار کردم. مایل هستم به این همکاری ادامه بدهم و قرار است به سازمان لیگ برتر هم در این زمینه کمک هایی داشته باشم. آنجا قانون به ما اجازه فعالیت را می دهد مگر اینکه فدراسیون فوتبال از من خوشش نیاید و دیگر نخواهد قیافه من را ببیند (باخنده!)

 

این مدیر بازنشسته فدراسیون فوتبال در پایان در خصوص قطع رابطه اش با کی روش حاضر به توضیح نشد و در این باره گفت: بله درست است. من هیج رابطه ای با کارلوس کی روش ندارم و البته الان نمی خواهم در این باره توضیحی بدهم.

دیدگاه‌ها