کد خبر : 1580163 | 10 دی 1397 ساعت 12:43 | 13.9K بازدید | 0 دیدگاه

دوازده سال بازیکنی در خدمت تیم بودم

استیلی: عدالت مایلی کهن دلیل انسجام تیم 96 بود

حمید استیلی بی تردید یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی ایران در رقابت های جام ملت های آسیا بوده و نقش او در موفقیت تیم رویایی 98 انکار ناپذیر است.

استیلی: عدالت مایلی کهن دلیل انسجام تیم 96 بود

به گزارش " ورزش سه" چند روز دیگر رقابت های جام ملت های آسیا در امارات آغاز می شود و این موضوع باردیگر خاطرات خوش تیمی که در سال 96 امارات به راحتی شایسته قهرمانی بود و داوری و مسایلی از آن دست آن را با سومی عوض کرد به یاد می اندازد. حمید استیلی مدیر تیم ملی امید یکی از ستاره های آن تیم است. هافبکی تمام عیار که بیش از یک دهه در قلب تیم ملی ایران بازی کرد. یک بازیکن کامل با قدرت بالای دوندگی و جنگندگی، با پاس های ویرانگر بیرون پا و قدرت گلزنی.


مدیر تیم ملی فوتبال امید ایران که خودش را برای حضور در رقابت های مقدماتی المپیک آماده می کند ابتدا درباره این تیم گفت:« ما طبق برنامه ریزی که آقای کرانچار سرمربی تیم امید انجام داده پیش می رویم. ما بعد از بازگشت از بازی های آسیایی جاکارتا در اندونزی 4 بازی دوستانه برگزار کردیم که در سه تا از آن ها به پیروزی رسیدیم.  ما عمان را بردیم و سپس سوریه را در دو بازی شکست دادیم.  ما در اردن با تیم ملی این کشور که یکی از تیم های قوی آسیا است مساوی کردیم. اردن در سید یک قرعه کشی بود و ما در سید دو بودیم.»


تو افزود:« اردوی بعدی ما از روز 13 تا 23 دی ماه در آکادمی برگزار می شود و از 23 تا روز یک بهمن نیز به قطر می رویم تا ادامه اردوی تیم امید را برگزار و در تورنمنت چهار جانبه ای شرکت می کنیم. ما در روزهایی که در آکادمی هستیم سعی داریم یکسری بازیکنان جدید را دعوت کنیم تا آن ها را ببینیم.»


استیلی گفت :« دوست دارم از فدراسیون فوتبال تشکر کنم که با وجود مشکلات ارزی که وجود دارد برای ما اردوی قطر را فراهم کرد. برنامه های ما خیلی خوب پیش می رود و با وجود سختی های زیادی که برای فدراسیون هست بازی های دوستانه خوبی در خارج از ایران برای تیم تدارک دیده شده است.»


مدیرتیم امید در ادامه گفت:« موضوعی که وجود دارد این است که ما در هر اردویی داریم یک تا دوبازیکن خوب پیدا می کنیم. در تیم امید شرایط به گونه ای است که ما بیشترین زمان را برای انتخاب بازیکنان گذاشته ایم چرا که می دانیم مهمترین چیز برای موفقیت، بستن یک تیم خوب است. ما اگر یک تیم خوب ببندیم با توجه به حضور آقای کرانچار که یک مربی شناخته شده است به انسجام و سطح تاکتیکی بالایی برسند.» او ادامه داد:« ما در عید نوروز بازی داریم و این بازی ها بشدت فشرده برگزار می شود. تیم ملی بزرگسالان ما هر 4 روز بازی می کند اما بازی های ما یک روز درمیان است و برای موفقیت در این مسابقات ریکاوری خیلی اهمیت دارد. ما باید از لحاظ بدنی و روانی خیلی آماده باشیم و تاکتیک تیمی که انتخاب می کنیم باید به گونه ای باشد که بازیکنان برای یک روز درمیان بازی کردن سرحال باشند.»


بازیکن در خدمت تیم بودم


حمید استیلی یکی از بهترین بازیکنان ایران در ادوار جام ملت ها بوده است. هافبک خستگی ناپذیر و تکنیکی و باهوش که کلید برخی از مهمترین بازی های ایران بوده است. خودش در این باره گفت:«من بازیکنی بودم که صددرصد در خدمت تیم بودم. دوازده سال در تیم ملی بودم و در این دوازده سال هر چیزی که مربی می خواست انجام می دادم. می توانم بگویم مثل یک سرباز در اختیار مربی تیم بودم.» او درباره تیم موفق جام ملت های 1996 گفت:« ببینید برای این که یک تیم هم محبوب و هم موفق شود خیلی چیزها باید باهم جفت و جور باشند. تیم 96 تیمی بود که هم از لحاظ اخلاقی و هم تاکتیکی کاملا منسجم بود. یکی از دلایل اصلی این انسجام حضور مربی است که عدالت را رعایت می کند و فرقی بین بازیکنان قائل نیست. به نظر من مهمترین شاخصه سرمربی(محمد مایلی کهن) تیم ما در سال 96 عدالت و صداقتی بود که داشت و اجرا کرد و این را همه به خوبی می فهمیدند.»

 

1082859


او ادامه داد:« رنسانس فوتبال ما از سال 96 شکل گرفت و اگر یادتان باشد اولین بازی را هم به عراق باختیم. اما بازی به بازی بهتر شدیم و شش گل به کره و سه گل به عربستان زدیم. در بازی مرحله نیمه نهایی هم اگر مسایل داوری نبود می توانستیم به فینال برسیم.»


شماره 7 ایران در جام ملت های آسیا در بازی مرحله نیمه نهایی برابر عربستان یکی از بهترین بازیکنان ایران بود و یک صحنه پنالتی محرز روی او توسط جمال القندور داور مصری گرفته نشد. استیلی در این رابطه گفت:« بله در آن صحنه خالد الموالید من را در هجده قدم درو کرد و همه دیدند که بعد از آن بازی داور مصری را محروم کردند.»

 

او پنالتی سوم ایران را تبدیل به گل کرد و هنوز هم تصاویر ویدئوی صحنه ای که استیلی به سمت عابدزاده می رود و از او می خواهد پنالتی الموالید را بگیرد حس فوق العاده ای به مخاطب می دهد. هافبک ایران در جام ملت ها و جام جهانی در این باره گفت:« احمدرضا (عابدزاده) واقعا روحیه خوبی داشت. وقتی بازی به پنالتی کشیده می شود نقش اول را دروازه بان دارد و احمد در آن بازی عملکردش عالی بود اما ما پنالتی هایمان را بد زدیم. البته من هم در این بازی و هم بازی با کویت پنالتی زدم و پنالتی هایم هم گل شد. پنالتی زدن در تمرین واقعا متفاوت از پنالتی زدن در مسابقه است آن هم بعد از 120 دقیقه دوندگی کار بسیار سختی است و فقط خود بازیکن می داند می تواند ضربه را بزند یا نه...»


جام ملت ها قابل پیش بینی نیست


بازیکن کلیدی تیم ملی ایران در دهه 90 و اوایل 2000 درباره شرایط تیم ملی ایران در جام ملت های 2019 امارات گفت:« تیم ما شرایط این را دارد که قهرمان شود اما فوتبال قابل پیش بینی نیست و هیچ تیمی دیگر ضعیف نیست. ما باید در این مسابقات از تمام قابلیت هایمان استفاده کنیم مثل تیمی که در جام ملت های 2004 توانست کره جنوبی را که چهارم جهان شده بود شکست بدهد.»

دیدگاه‌ها