کد خبر : 1581542 | 16 دی 1397 ساعت 11:44 | 20.5K بازدید | 0 دیدگاه

افشاگری سان: آبراموویچ مشتری آرسنال بود

روزنامه انگلیسی سان گزارش داد رومن آبراموویچ، مالک باشگاه چلسی، قصد داشته باشگاه آرسنال را خریداری کند ولی به دلیل یک اشتباه، از این خرید منصرف شده است.

افشاگری سان: آبراموویچ مشتری آرسنال بود

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه انگلیسی سان فاش کرد که رومن آبراموویچ، ثروتمند روس و مالک باشگاه چلسی، در اصل مایل بوده باشگاه آرسنال را خریداری کند ولی به اشتباه به او گفته می‌شود که آرسنال فروشی نیست و همین باعث می‌شود او از این خرید منصرف شده و باشگاه چلسی را خریداری کند.

 

بر اساس گزارش روزنامه سان، شانزده سال پیش آبراموویچ، عزم خود را برای خرید آرسنال جزم کرده بود ولی یک بانکدار سوئیسی، به اشتباه به او می‌گوید که خرید آرسنال برای او غیرممکن است و همین باعث می‌شود آبراموویچ از آرسنال صرفنظر کرده و باشگاه چلسی را خریداری کند. بعد از آن هم آبراموویچ، زمانی که تیری آنری، ستاره بی چون و چرای آرسنال بود، سعی کرد او را به چلسی منتقل کند ولی هر بار در این کار ناموفق بود.  

 

1369853

 

سان، گزارش خود را بر مبنای کتاب جدیدی تنظیم کرده که اخیرا توسط دو نفر از کارکنان سابق بورس والت‌استریت به نگارش درآمده. بر اساس ادعای این کتاب، آبراموویچ در سال 2003 از بانک سوئیسی یو اس بی می‌خواهد که دورنمای اقتصادی باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر انگلیس را برای سرمایه‌گذاری او بررسی کند. یکی از یافته‌های تحقیق بانک سوئیسی این بوده که باشگاه آرسنال به هیچ وجه فروشی نیست.

 

به همین دلیل آبراموویچ، از خرید آرسنال صرفنظر کرده و چلسی را با پرداخت 140 میلیون پوند خریداری کرده و با این تیم پنج بار در لیگ برتر و یک بار در لیگ قهرمانان به قهرمانی می‌رسد.

 

1369854

 

به گزارش سان، دیوید دین، نایب‌رئیس سابق آرسنال به نویسنده‌های کتاب فوق گفته که در صورتی که آبراموویچ پیشنهاد خرید آرسنال را به مالکین آن زمان باشگاه ارائه می‌داده، آنها با فروش باشگاه موافقت می‌کردند.

 

دیدگاه‌ها