کد خبر : 1582417 | 19 دی 1397 ساعت 12:07 | 6.5K بازدید | 0 دیدگاه

بنی تمیم: از اتحادیه توضیح خواستیم، هنوز جوابی نگرفتیم

احتمال حضور تیم جوانان در جام جهانی کشتی آزاد!

سرپرست فدراسیون کشتی اعلام کرد ممکن است تیم جوانان یا امید در جام جهانی کشتی آزاد شرکت کنند.

احتمال حضور تیم جوانان در جام جهانی کشتی آزاد!

به گزارش "ورزش سه"، بعد از اعلام خبر تغییر سیستم حضور تیم ها در مسابقات جام جهانی کشتی، با توجه به عنوان ششمی ایران در رقابت های جهانی ۲۰۱۸ فدراسیون تصور می کرد شانسی برای آزادکاران جهت حضور در این مسابقات وجود ندارد. با این حال چند روز قبل روسیه که میزبانی جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۱۹ را برعهده گرفته، در نامه ای از ایران دعوت کرد تا در این رقابت ها حاضر شود.


دیروز غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در مصاحبه ای از قطعی شدن غیبت ایران در جام جهانی با وجود دعوت روسیه خبر داد. او معتقد است برنامه های خود را یک بار تغییر داده و دیگر حاضر نیست به خاطر حضور در جام جهانی برنامه های تیمش را به هم بریزد.


با این حال حمید بنی تمیم، سرپرست فدراسیون کشتی از احتمال حضور تیم جوانان یا امید ایران در جام جهانی خبر داده است. او امروز در گفت و گو با برنامه تهران ورزشی گفت: «از ابتدایی که ما درخواست میزبانی داشتیم، پیشتهاد فدراسیون ایران در زمان مدیریت خادم این بود که جام جهانی زمان دیگری برگزار شود؛ اتحادیه جهانی نظر دیگری داشت. در همین حین و در زمان تغییرات در فدراسیون ایران، روسیه به اتحادیه جهانی پیشنهاد می‌دهد و اتحادیه با میزبانی روسیه موافقت می کند.»


وی همچنین افزود: «وقتی چندی پیش دودانگه به عنوان نماینده ایران در کمیسیون فنی اتحادیه جهانی با من تماس گرفت، گفت ظاهرا تصمیم بر این است که ۵ تیم برتر مسابقات جهانی و یک تیم منتخب جهان در جام جهانی حاضر شود. ما هم فهمیدیم چون جزو ۶ تیم نیستیم و نمی توانیم حضور داشته باشیم، گفتیم اصرار برای میزبانی فایده ای ندارد.»


سرپرست فدراسیون کشتی ادامه داد: «جالب این بود چند روز بعد از این اتفاق حالا روسیه، ما را برای حضور در جام جهانی دعوت کرد؛ در حالی که طبق روال گذشته اتحادیه جهانی از تیم ها دعوت می کرد. ما نیز در نامه ای به اتحادیه جهانی بابت این اتفاقات توضیح خواستیم.»


بنی تمیم در پاسخ به این سوال که با توجه به اظهارنظر غلامرضا محمدی غیبت آزادکاران ایرانی در جام جهانی قطعی شده، گفت: «هنوز جوابی از اتحادیه جهانی نگرفتیم و هنوز به صورت کامل هم حضورمان در جام جهانی منتفی نیست. نظر کادرفنی بزرگسالان این بود که این تیم در جام جهانی حضور نداشته باشد. با این حال ما به این فکر می کنیم که برای پشتوانه سازی تیم امید یا جوانان را به این رقابت ها اعزام کنیم.»

دیدگاه‌ها