کد خبر : 1582419 | 19 دی 1397 ساعت 12:22 | 41.3K بازدید | 0 دیدگاه

منتقدان تیم ملی دوران حضور خودشان را فراموش کردند

چینی: ایرانِ کی‌روش مثل ایتالیای آریگوساکی است

مربی سابق استقلال یکی از حامیان کارلوس کی روش است و معتقد است تیم ملی با این مربی می تواند به مقام قهرمانی در جام ملت های برسد.

چینی: ایرانِ کی‌روش مثل ایتالیای آریگوساکی است

به گزارش" ورزش سه" تیم ملی برای دومین بازی اش برابر ویتنام آماده می شود و پیروزی پرگل و نمایش برابر یمن نشان داد ایران یکی از قدرت های اصلی این دوره برای رسیدن به مقام قهرمانی است. علی چینی مربی سابق استقلال معتقد است ایران با کارلوس کی روش می تواند بعد از سال ها مقام قهرمانی را به دست بیاورد اگر مثل برخی ادوار دچار بدشانسی نشود. حرف های مربی سابق استقلال و سرمربی فعلی تیم پیوند اعضای ایران را درباره تیم ملی ، استقلال و... می خوانید:

 


کانتر پرس تیم ملی


قبل از هرچیزی باید بگویم با این تیمی که کارلوس کی روش درست کرده و بازی که انجام دادیم از اینکه یک ایرانی هستم به خودم می بالم. کی روش یک تیم فوق العاده ساخته و من به شخصه به این تیم افتخار می کنم. از نظر فنی هم تیم ملی یک فوتبال مدرن و کاملا حساب شده را بازی و در کار هجومی و دفاعی فوق العاده کار کرد بخصوص در پرس و کانتر پرس که دو اصل مهم فوتبال روز دنیا هستند. در فوتبال امروز آن تیمی که بتواند خوب پرس کند نتیجه می گیرد و ما در این زمینه فوق العاده بودیم و هرجا توپ را لو دادیم از همانجا پرس سنگین کردیم.

 


هوشمندی کی روش


سرمربی تیم ملی هوشمندانه فضای مقابل مدافعین تیم یمن را آنالیز کرده و می دانست باید از این ناحیه ضربه بزند. او وینگرها را به داخل آورد و مدافعان کناری را آزاد کرد و همین باعث برتری ایران شد. تیم ملی با کارلوس کی روش صاحب سبک و تیمی شده که سخت گل می خورد و هرگاه اراده کند در ضدحملات گل می زند. با این وجود کی روش هم مثل همه مربیان بزرگ منتقدانی دارد که نمی توانند تفکرات هوشمندانه او را با تفکرات کوچک خودشان تطبیق بدهند. تیم ملی ایران دو دوره در جام جهانی حضور پیدا کرده و در این سال ها کاملا صاحب سبک شده است. به نظر من تیم ملی ایران بسیار شبیه به تیم ملی ایتالیا در 1994 شده است که حریف ها را با اختلاف گل کم و براساس بازی منطقی شکست می داد و عاقبت به فینال بازی ها هم رسید. به نظر من خیلی از تیم های آسیایی در حال حاضر سبک بازی ایران را الگوی خودشان قرار داده اند.

 

 


منتقدان یادشان رفته...


برخی از منتقدان کی روش خودشان در زمان حضورشان به جای محافظت از بازیکنان تیم ملی، برخی مسایل را رسانه ای می کردند اما تیم ملی از زمان کی روش دیگر اینگونه نیست. یک پدر خوب از خانواده اش کاملا محافظت می کند و کی روش این کار را به خوبی با تیم ملی ایران کرده است. او واقعا به خوبی از بازیکنان و تیم ملی محافظت کرده و می کند. در این مدت خیلی ها هم گفتند که تیم ایران هفت سال است اول آسیا است پس باید قهرمان شود اما اگر اینگونه بود اسپانیا و آرژانتین باید در تمام مسابقات اول می شدند. با این وجود من به این تیم ایمان دارم و معتقدم اگر بدشانسی نیاوریم این تیم و بازیکنان فوق العاده اش از هر تیم دیگری شانس و لیاقت بیشتری برای قهرمانی دارد.

 


استقلال بازیکن زیادی نمی خواهد


درباره استقلال دوست دارم ابتدا بگویم که با وجود این که تیم هنوز در نقل و انتقالات بازیکنی نگرفته اما الان هم پر از بازیکن خوب است. با اضافه شدن داریوش شجاعیان و محسن کریمی تیم واقعا از نظر مهره شرایط خیلی خوبی پیدا می کند. من حتی در ابتدای فصل هم که یک عده از پیشکسوتان مثل همیشه به جذب بازیکنان جوان انتقاد می کردند گفتم که این جوان ها می توانند به استقلال خیلی کمک کنند. فوتبال امروز دیگر کاملا عوض شده و اسم ها بازی نمی کنند. این تیم است که نتیجه را تعیین می کند. استقلال پر از مهره و نفرات خوب است و فقط شاید یک مهاجم تمام کننده در کنار روح الله باقری و صیاد منش نیاز این تیم باشد. با وجود آمدن داریوش شجاعیان او به خوبی می تواند مکمل فرشید اسماعیلی شود اما استقلال در این پست هم می تواند یک بازیکن بگیرد اما در مجموع در بقیه پست ها این تیم مشکلی از نظر من ندارد. من مطمئن هستم این استقلال می تواند یکی از سه تیم پایان فصل باشد و اگر شرایط روبراه باشد قهرمان مسابقات خواهد شد.

 


چرا استقلال پول ندارد؟


متاسفانه  در تیم های بزرگ همیشه از این اتفاقات می افتد. خب بازیکن زندگی و خانواده و بدهی و مسایلی از این دست دارد و وقتی پول نمی گیرد و به مشکل می خورد نمی تواند تمرکز داشته باشد. استقلال در حال حاضر زمین تمرین ندارد، به نظر من وزیر ورزش حکم پدر این دو باشگاه را دارد و امیدوارم هر دو را به یک چشم نگاه کند.

 


تاج به ما هم نگاه کند

 

ما با تیم پیوند اعضا سومین اردوی تدارکارتی مان را برای مسابقات جهانی در بهمن ماه و در کمپ تیم های ملی برگزار می کنیم. تیم خوبی داریم و روز به روز بهتر هم می شود. خانم دکتر هاشمی و دکتر فرهادی زاد تا الان تیم را حمایت کردند و قول دادند که حمایت بیشتری بکنند. من همین جا از آقای تاج می خواهم که به این تیم هم مثل یکی از تیم های فوتبال این ممکت نگاه کنند چون حمایت ایشان قطعا ما را کمک می‌کند تا در مسابقات جهانی بتوانیم از نام مملکتمان دفاع کنیم.

 

 

دیدگاه‌ها