کد خبر : 1583776 | 24 دی 1397 ساعت 12:54 | 14.2K بازدید | 0 دیدگاه

عربستان می‌تواند جدی ترین رقیب ایران باشد

مطهری: از کی‌روش انتظار قهرمانی داریم

تیم ملی ایران از دو بازی ابتدایی اش در جام ملت ها شش امتیاز به دست آورد اما مهمترین محک تیم ملی می تواند بازی آخر مرحله گروهی برابر عراق باشد.

مطهری: از کی‌روش انتظار قهرمانی داریم

به گزارش" ورزش سه" تیم ملی ایران بعد از دو برد در بازی های ابتدایی برای سومین و سخت ترین مسابقه اش در مرحله گروهی آماده می شود. بازی تیم ملی ایران برابر تیم ملی عراق فارغ از مسایل امتیازی و صدرنشینی در گروه می تواند قدرت تیم ملی ایران را نیز بهتر نشان بدهد. حمید مطهری بازیکن سابق تیم ملی ایران نیز معتقد است که بازی با عراق می تواند بهترین محک برای ارزیابی شرایط تیم ایران در مسابقات باشد. مطهری که بعد از جدایی به همراه مجید جلالی از پیکان مدتی سکوت کرده بود درباره شرایط تیم ملی ایران در این مسابقات گفت:« تیم ملی به نظر من از آن قالب همیشگی درآمده و بازی های متفاوتی در جام ملت های آسیا نسبت به جام جهانی انجام می دهد.»  


او درباره این تفاوت گفت:« تیم ایران رویکردش در این مسابقات را تغییر داده هرچند دو بازی ابتدایی شرایطی داشت که تیم ایران می توانست این مدل بازی کند. همین موضوع باعث شد اعتماد به نفس تیم بالا رفته است. تیم ایران از بازی با دفاع فشرده بیرون آمده و دارد بازی مالکانه انجام می دهد. انجام بازی مالکانه تمرینات و شرایط خاص خودش را دارد و اجرای آن دشوار است. به نظرم این یک رویکرد بسیار خوب از جانب مربیان تیم ملی بود با این حال من معتقد هستم که بازی با عراق مهمترین محک تیم ملی ایران در مرحله گروهی خواهد بود.»


هافبک سابق تیم ملی درباره تیم ملی عراق گفت:« تیم ملی عراق البته آن کیفیت همیشگی را ندارد. تیمشان دچار یکسری تغییرات شده و سرمربی جدیدی را هم آوردند و این باعث شده تا این تیم ، عراق همیشگی نباشد نه از لحاظ تاکتیکی و نه از لحاظ فیزیکی...اما به هر حال عراق است و می تواند یک محک جدی برای تیم ملی ایران باشد.»


او درباره دیگر تیم های مدعی حاضر در جام ملت ها گفت:« من چون باید درباره عربستان کار کارشناسی می کردم بازی این تیم را دقیق دیدم. به نظر من تیم ملی عربستان یک فوتبال کلاسیک و فوق العاده ای را در این دوره بازی می کند.» مطهری در پاسخ به برخی کارشناسان که معتقدند عربستان تیم همیشگی نیست و الان بهترین زمان دیدار ایران با این تیم است افزود:« نگاه ها با هم متفاوت است. شاید برخی بر اساس ستاره ها و بازیکنان سرشناس یک تیم نظر می دهند اما من براساس بازی تیمی عربستان می گویم که این تیم یکی از بهترین تیم های جام است. عربستان یک فوتبال کلاسیک و شناور را بازی می کند. این تیم بازیسازی را از عقب زمین شروع کرده و با فوتبالی شناور به دروازه حریف می رسد و به نظرم تیم بسیار خوبی هستند.»


او اضافه کرد:« عربستان تغییر نسلی جدی در تیم ملی به وجود آورده و نتایج خوبی در سال های اخیر نگرفته اما تیمی که امسال در جام ملت ها دارند فوتبال بسیار خوبی بازی می کند. آن ها در خط جلو با حرکات ترکیبی و کار تیمی بسیار تیم خطرناکی هستند.»


مربی پیکان در نیم فصل اول لیگ هجدهم درباره دیگر مدعیان هم گفت:« درباره استرالیا باید بگویم که این تیم با وجود شکستی که در بازی اول داشت مثل همیشه مدعی است. فوتبال این تیم نمونه کوچکی از فوتبال انگلستان است و روی ارسال از کناره ها و ضربات سر واقعا خوب کار می کنند. به نظر من استرالیا در کلاسی است که باید روی آن به عنوان یک حریف بسیار جدی و مدعی قهرمانی حساب کرد.»


حمید مطهری در ادامه بااشاره به تیم های دیگر هم افزود:« ژاپن خودش را از آسیا جدا کرده است. شاید در دو بازی اول آن ژاپن همیشگی نبود اما ساختار فوتبال این کشور با دیگر تیم های آسیایی کاملا متفاوت است و قطعا این تیم مدعی است. ژاپن مثل همیشه به جام ملت ها به چشم تورنمنتی نگاه کرده که در آن بتواند برای آینده تغییر نسل به وجود بیاورد و این کار را اکنون هم انجام داده و می بینیم که برخی از ستاره های مطرحش را به جام ملت ها نیاورده است.» او اضافه کرد:« تیم چین هم مربی بسیار خوب و باتجربه ای مثل مارچلو لیپی دارد. به نظرم لیپی توانسته تیم چین را از نظر فیزیکی به خوبی ارتقا داده و تغییرات مثبتی را در این تیم به وجود بیاورد ضمن این که چین با مارچلو لیپی ساختار دفاعی به مراتب بهتری از ادوار قبل دارد.»

 

بازیکن سابق پرسپولیس در پایان با اشاره به انتظاراتی که از تیم ملی وجود دارد گفت:« تیم ملی ما با سبکی که در جام ملت ها بازی می کند و با توجه به بازیکنان خوب و سرعت مناسب بازی می تواند یکی از مدعیان اصلی قهرمانی باشد. بازیکنان تیم ملی چند سالی که باهم بازی می کنند و به درک کاملی از هم رسیده اند. همانطور که می بینید که بازیکنان کاملا با شرح وظایفشان در زمین آشنا هستند و مثلا وقتی عزت اللهی را نداریم امید ابراهیمی همان کار را به خوبی انجام می دهد یا وقتی کریم انصاریفرد به جای سردار آزمون می آید همان کارایی را نشان می دهد. به نظر من هشت سال حضور کی روش باعث به وجود آمدن چنین انسجامی در تیم ملی شده است اما با توجه به همین موضوع انتظار می رود که تیم ملی با توجه به ثبات هشت ساله سرمربی اش در این دوره از رقابت ها قهرمان شود.»

 

دیدگاه‌ها