کد خبر : 1584676 | 27 دی 1397 ساعت 18:55 | 160.9K بازدید | 0 دیدگاه

این بار فقط جام می‌خواهیم

اتحاد؛ لطفا غیرمجاز دانلود نکنید!

گویا ما عادت کردیم در نزدیکی های موفقیت، آن را دست دست کنیم تا از میان برود. امروز، پنجشنبه، یک روز پس از شیرینی صعود با صدرنشینی.

اتحاد؛ لطفا غیرمجاز دانلود نکنید!

به گزارش "ورزش سه"، امروز پنج شنبه، بیست و هفتم دی ماه، از دبی در خدمت شما هستیم. تاکنون با گزارش های اختصاصی در خدمت شما بودیم و حالا باید برای دقایقی مرثیه سرایی کنیم تا به واسطه آن شاید روح اتحاد را در یکدیگر زنده کنیم و حواس مان باشد پس از چهل و اندی سال باز هم امیدوار به قلب جام ملت های آسیا زدیم.


دست خودمان نیست! گویا عادت کردیم همیشه جو را به هم بریزیم و پس از ابری شدن هوا، لباس پهلوانی به تن کنیم و حماسه وار تا حد امکان بالا برویم(که غالبا به موفقیت نهایی نیز منتهی نمی شود). ولی این بار واقعا دست خودمان نیست! گویا اتفاق جای دیگری رقم می خورد و ما هم نمی توانیم جلوی آن را بگیریم.

 

چند ساعت پس از تمرین تیم ملی و تنها یک روز پس از صعود تیم ملی به مرحله بعدی بازی های جام ملت های آسیا که باز هم زخمی قدیمی سر باز کرد تا چالشی همه گیر دوباره فضای فوتبال ایران سایه بیندازد. اتفاقی که پیش از این نیز بارها شاهد آن بودیم.

 

تنها یک روز پس از درخشش ملی پوشان در دیدار برابر پرتغال و کسب چهارمین امتیاز از جام جهانی، یک مصاحبه آتشین از سوی سرمربی تیم ملی کافی بود که شیرینی قدعلم کردن روبروی بزرگان فوتبال دنیا به کام همه فوتبالی ها تلخ شود. با توجه به اتفاقات مربوط به آن روزها، انتظار این نمی رفت تا دور باطل یک دعوای قدیمی باز هم آغاز شود و کارلوس کی روش باز هم زمان بدی را برای پاسخ به مخاطب خاص خود انتخاب کند!

 

در هر حال این اتفاق افتاد و سرمربی تیم ملی نشان داد برای پاسخگویی به نفر مورد نظر خود نیازی به اتفاقی جدید ندارد و در هر زمان و مکان می تواند بشکه باروتی باشد که سر فتیله‌اش به جای دیگری غیر از تیم ملی و اتفاقات آن وصل است.

 

 

واقعا از شب گذشته تاکنون چه اتفاقی افتاد که باعث شد تا اندکی از خونابه زخمی قدیمی باز هم بیرون بزند؟ کی روش که شب گذشته در نهایت با لبخند رضایت نشسته بر ردیف اول صندلی های اتوبوس تیم ملی ورزشگاه را ترک کرد چرا باید پس از یک شب این گونه صحبت کند؟ اینکه این مسئله به حضور شب گذشته مدیران حاضر در بازی ها از جمله داورزنی و تاج و اسلامیان در اردوی تیم ملی مربوط است یا خیر را هنوز نمی دانیم. موضوعی که احتمال عصبانیت بالای کی روش از وزارت ورزش با وجود حضور معاون قهرمانی وزیر از اردوی تیم ملی دور از ذهن به نظر نمی رسد.

 

هرچند در این میان باید خوشحال باشیم که برانکو (که اتفاقا زیاد مصاحبه می کند) هنوز به پاسخگویی حرف های کی روش مبادرت نورزیده اما یکی از انبوه مشاورانی که خود را به مرد پرتغالی نزدیک می کنند باید به او بگویند همیشه این حرف ها و به هم ریختن اوضاع نمی تواند اتحاد بازیکنان ایرانی را به دنبال داشته باشد مضافا اینکه این حرف ها عده ای زیاد از هواداران تیم ملی را جریح می کند تا برای خالی شدن عصبانیت خود بر ضد تیم کی روش به صحبت بپردازند.

 

متاسفانه، متاسفانه و متاسفانه همین نکته را می توان بدترین اتفاق دانست. تیمی که اکنون در رقابت ها حضور دارد بیشتر از آنکه تیم کارلوس کی روش باشد تیم ملی فوتبال ایران است که توانسته به مانند بسیاری از دوره ها باز هم از گروه خود بالا بیاید و اتفاقا درست از همین روزها نیاز به حداکثر اتحاد جمعی و حمایت و دلگرمی دارد. پیش از این هم توانسته بودیم حتی مقتدرانه تر راهی مرحله بعدی این بازی ها شویم اما به هر دلیلی به هدف نرسیدیم. این را باید به دو مستر فوتبال ایران اعلام رسمی کنیم تا کمی به ما رحم کنند.


متاسفانه در کنار موضوع فوق، برخی از روزها به مانند همین امروز و همین ساعات می بینیم فیلمی یا عکسی از تمرین ملی پوشان به بیرون می رود که دانلود و دیدن آن، چیزی به خیال این روزهای ما که فقط می توانیم بااتحاد به آن برسیم اضافه نمی کند.

 

هرچند انتظار می رود ملی پوشان نیز بیشتر از اینی که هستند حرفه ای باشند اما واقعا موضوعی که همیشه مایه خنده و شوخی بازیکنان است و بارها و بارها آن را دیدیم در صورتی که فقط یک بار و به هر دلیلی منجر به عصبانی شدن و یا اختلافی کوتاه مدت شود باید تبدیل به فیلم و یا تصویر در گوشی های ما خانه کند و برای هر کسی که دلمان می خواهد بفرستیم.


بهرحال هر آنچه که هست فارغ از هواداری از هر مربی و باشگاه و روندی، باید این روزها بی خیال دعوای خارجی های فوتبال ایران شویم. تیمی که این روزها در امارات حضور دارد می تواند ردای قهرمانی به تن کند و در صورتی که بتوانیم، مردم کشور خودمان را خوشحال کنیم و افتخارش را نصیب نام ایران می کنیم. پس لطفا فقط برای چند روز هم شده دانلود نکنیم! چه فیلم جوابیه های خارجی های فوتبال ایران به یکدیگر را و چه هر تصویری که بر اثر اشتباهی لپی و یا عصبانیتی لحظه ای از اردوی ملی پوشان به ثبت می رسد. یادمان باشد برخلاف بسیاری دوره ها این روزها خودمان هم می دانیم می توانیم قهرمان شویم!

 

علیرضا هاشمی

دیدگاه‌ها