کد خبر : 1587678 | 09 بهمن 1397 ساعت 13:49 | 81.3K بازدید | 0 دیدگاه

غیبت طارمی چقدر در شکست تیم ملی موثر بود؟

ستاره تیم ملی در بازی های ابتدایی جام ملت ها می توانست با حضور خود در نتیجه مسابقه تغییراتی ایجاد کند.

غیبت طارمی چقدر در شکست تیم ملی موثر بود؟

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی در روزی که هیچ شباهتی به دیدارهای قبلی خود به ویژه در خط حمله نداشت، با خلق کمترین موقعیت گل برابر ژاپن شکست خورد و نتوانست در 30 دقیقه پایانی که به گل نیاز داشت، موقعیت جدی گلزنی خلق کند.


این اتفاق اما برای اهالی فوتبال کاملا قابل پیش بینی بود؛ مهدی طارمی با یک بی احتیاطی در نیمه دوم دیدار با چین دیدار با ژاپن را از دست داد تا به این ترتیب تیم ملی مهره ای کلیدی را در اختیار نداشته باشد.


در غیبت مهدی طارمی اما اتفاقات زیادی برای خط آتش ایران رخ داد؛ علیرضا جهانبخش با فرم خوب خود فاصله زیادی داشتو وحید امیری نیز چنین شرایطی داشت. از سوی دیگر وحید امیری نیز هیچ شباهتی به سال گذشته نداشت و البته باید به تغییر پست او بعد از 3 مسابقه اشاره کرد.

 


امیری به هیچ وجه نتوانست در خط حمله انتظارات را برآورده کند و سردار آزمون در میان 4 مدافع تیم ژاپن کاملا تنها بود.


طارمی با بازی پا به توپ و بی توپ خود نقش زیادی در حملات تیم ملی دارد؛ پرس بازیکنان حریف، فضا سازی برای بازیکنان و البته نقش آفرینی در کنار آزمون که مهاجم هدف تیم ملی بود در بازی های قبلی نقش پر رنگی در گلزنی ایران داشت اما تیم ملی در مهم ترین بازی خود، چهره کلیدی خط حمله را در اختیار نداشت.


هر چند استفاده از قید های اگر و اما الان نمی تواند دوای درد تیم ملی باشد اما مطمئنا با حضور یک طارمی آماده در دیدار با ژاپن، سرنوشت تیم ملی می توانست متفاوت باشد. هر چند که خود او عقیده دارد شاید تیم ملی با حضور او 4 گل دریافت می کرد اما تعویض زودهنگام جانشین او نشان می دهد کیفیت متفاوت امیری و طارمی، نقش پر رنگی در نتیجه تیم ملی داشته است.

 

دیدگاه‌ها