کد خبر : 1587793 | 09 بهمن 1397 ساعت 20:11 | 123K بازدید | 0 دیدگاه

قطر همه رکوردها را شکست

معز علی - عفیف؛ دایی - خداداد سال 2019

تیم ملی قطر با عملکردی خیره کننده به فینال جام ملت های آسیا رسید تا تاریخ را به نفع خود رقم بزند.

معز علی - عفیف؛ دایی - خداداد سال 2019

به گزارش "ورزش سه"، ژاوی، فریرا و آنهایی که از نمایش قطر سورپرایز نشدند را اگر کنار بگذارید، هیچکس نبود که در قاره آسیا پیش بینی کند که در پایان مرحله نیمه نهایی، تمامی ترین ها در انحصار تیم ملی قطر باشد که تا به امروز هیچ افتخاری در فوتبال آسیا نداشت و همین یک سال پیش نیز به شکل نا امید کننده ای از رسیدن به جام جهانی باز ماند.


تیم ملی قطر در پایان 6 دیدار جام ملت های آسیا خود تا قبل از فینال توانسته بهترین خط حمله، بهترین خط دفاع، آقای گل، آقای پاس گل، بیشترین برد و کمترین باخت(مشترک با ژاپن)، بیشترین کلین شیت و تمامی ترین ها را به نام خود بزند.


شاگردان سانچز از اولین دیدار با لبنان هر چند به برد قاطعی دست پیدا نکردند اما نشان دادند که تیمی متفاوت هستند؛ البته تیم سانچز در این دیدار یک مرتبه دروازه خود را توسط علی همام بازیکن سابق ذوب آهن باز شده دید اما داور مسابقه به اشتباه این گل را مردود اعلام کرد و به هر حال آنها با گذشت 6 مسابقه گلی دریافت نکردند و 6 کلین شیت متوالی دارند و در صورت ادامه این روند در فینال، ضمن قهرمانی می توانند به رکورد منصور رشیدی با ثبت قهرمانی بدون گل خورده دست پیدا کنند.


در این مسیر تیم ملی قطر بهترین گلزن یعنی معز علی با 8 گل، اکرم عفیف با 8 پاس گل را نیز در ترکیب خود دارد و طبیعی است که بهترین خط حمله با 16 گل نیز به نام این تیم باشد.

 

1377658

 

1377665

 

اکرم عفیف و معز علی، دو ستاره بزرگ تیم ملی فوتبال قطر در جام ملتهای آسیا هستند و رکورد گل و آقای گلی این رقابتها را به خود اختصاص داده اند.

 


در ادامه این کارنامه درخشان باید به نکته ای کلیدی اشاره کرد؛ حریفان تیم ملی قطر تا به اینجای تورنمنت سخت ترین مسیر ممکن را برای این تیم رقم زدند. قطر در این مسابقات با 3 تیمی که سابقه قهرمانی داشتند، جدال کرده و توانسته تیم های صاحب نام عراق، کره جنوبی، عربستان و امارات میزبان را شکست دهد تا بهانه هایی مانند حریف آسان و مسیر هموار نیز برای زیر سوال رفتن این شایستگی ها مطرح نشود.


قطر می تواند مانند عراق 2007 یک اتفاق و یا مانند بسیاری از تیم های قاره آغاز عصر یک قدرت جدید را رقم بزند؛ اتفاقی که مطمئنا تا 2022 و میزبانی جام جهانی نباید خیلی درباره آن گمانه زنی کرد و برای بررسی آن به فرصتی نزدیک به یک دهه نیاز است؛ با این حال اما این حقیقت فراموش شدنی نیست که تیم ملی قطر، شایسته ترین تیم برای قهرمانی و یک تیم فراموش نشدنی در ادوار جام ملت ها بوده است.

 

1377664

 

علی دایی و خداداد عزیزی دو ستاره طلایی ایران در دوره پیشین برگزاری جام ملتهای آسیا در امارات بودند. زوج طلایی و درخشانی که دستشان از رسیدن به جام بازماند اما عنوان بهترین بازیکن و آقای گل تورنمت را به خود اختصاص دادند.

دیدگاه‌ها