کد خبر : 1587798 | 09 بهمن 1397 ساعت 20:53 | 67.3K بازدید | 0 دیدگاه

کی روش یک جزیره در فوتبال ایران ساخته بود

رجبی: بازیکنان تیم ملی برای کی روش بازی می کردند

مدافع سابق تیم ملی ضمن انتقاد از رفتار های کی روش اعتقاد دارد در طول این 8 سال کی روش یک جزیره برای خودش در فوتبال ایران ساخته بود و ملی پوشان نه برای ایران بلکه برای کی روش بازی می کردند.

رجبی: بازیکنان تیم ملی برای کی روش بازی می کردند

به گزارش "ورزش سه"، رضا رجبی مدافع اسبق تیم ملی و استقلال  بعدازشکست تیم ملی و حذف این تیم در مرحله نیمه نهایی در ابتدا با انتقاد از وینفرد شفر گفت:« اقای شفر چرا دو روز قبل، از تیم ملی درتلویزیون آن چنان تعریف و تمجید می کردید  و حالا که تیم ملی شکست خورده است می گویید با یک شماره 20 نمی شود به همه چیز رسید؛ مگر خود شما با تیام همین برنامه رو نداشتی؟ یا آقای جلالی که حالا باید چنین موضعی را بعد ازشکست بگیرد.

 

او در ادامه افزود:« واقعا چراما باید بعد از 50 سال نتوانیم حتی به فینال جام ملت های آسیا برویم؟

 

متاسفانه تیم ملی در باد جام جهانی به اشتباه خوابید در صورتی که باید از مراکش 4 گل می خوردیم. من معتقدم ما  آن روزی که مراکش را بردیم و ژاپن به بلژیک باخت، قافیه را باختیم.ژاپن بعد ازاین که به تیم ملی بلژیک بازی را واگذار کرد تمام دنیا، تمام قد برایش ایستادند. در صورتی که تیم ملی موفق شد مراکش را شکست بدهد چنین بازتابی ایجاد نشد.»

 

هیچ گاه به هواداران و مطبوعات دروغ نگویید

 

رضا رجبی که از حذف تیم ملی بسیار ناراحت بود خاطر نشان کرد:« هیچ کسی بعد از جام جهانی نیامد که بگوید این موجودیت فوتبال ایران نیست که درسه بازی به دفاع مطلق بپردازد.»

 

وی همچنین اظهار داشت:« سوال من در حال حاضر این است که چرا هیچ کدام از 23 نفری که دارای آخرین مدرک مربی گری هستند، بعد از 18 سال در این فوتبال هیچ سمتی ندارند ؟

 

 چرا با کسانی فقط صحبت می شود که فقط حواشی فوتبال را بلدند ، یعنی یک روز از کی روش تعریف می کند و روز دیگر تقبیح و این خوب نیست.»

 

رجبی با اشاره به یکی از خاطراتش در کلاس های مربی گری گفت:« خاطرم هست آقای فلمینگ در کلاس، حرف بسیار جالبی زد و گفت به دو قشر نباید دروغ بگوییم. دردرجه اول هواداران و در وهله بعدی به مطبوعات .

متاسفانه اهالی فوتبال دقیقا به این دو قشرهمواره دروغ می گویند.»

 

کی روش در این مدت یک جزیره ساخته بود

 

 رجبی که یکی از منتقدان کی روش در این مدت محسوب می شد نظراتش را درخصوص کی روش اینگونه بیان کرد:« چرا بعد از جام جهانی کسی از او نتوانست برنامه بخواهد که هدفش برای رفتن به جام ملت ها چیست؟

 

 من واقعا دلم می سوزد وقتی می بینم او در این 8 سال در کنار خط تیم ملی از مارکار آقاجانیان استفاده کرده است، واقعا با این وجود شما چه توقعی از تیم ملی می توانید داشته باشد.»

 

کی روش در این چند ساله جزیره درست کرده است و هیچ کسی نمی دانست در تیم ملی چه اتفاقی در حال وقوع است. در تمام دنیا درهای تیم های ملی باز است و مشاورین و کسانی که فهم مربی گری دارند می توانند به تیم ملی کمک می کنند.

 

شما به رفتار کی روش با خبرنگاری که خودش او را کی روش کرده است در جواب یک سوال ببینید به چه شکلی پاسخ می دهد و این همه گستاخی دلیلش را نمی فهمم.

 

1377518

 

کسی به تنهایی نمی تواند دستاوردی در فوتبال به جا بگذارد

 

  ما بعد از 8 سال در خط حمله عاجز از یک حرکت ترکیبی هستیم، مگر همچین چیزی ممکن است ؟

 

اگر تیم ملی افغانستان را هم بعد از 8 سال به من می دادند، من به اسپانیا یک بر صفر می باختم.»

 

وی در ادامه گفت:« میشل هیدالگو زمانی تمام عوامل فوتبال فرانسه را جمع کرد و همه به کمک هم دست به دست هم فرانسه را قهرمان کردند . مطمئن باشید کسی به تنهایی نمی تواند دستاوردی در فوتبال امروز دنیا به ارمغان بیاورد.

 

   اقای تاج دراین چند ساله برای فوتبال ما مثل یک پدری رفتار کرد که درعین حال که بچه اش را دوست دارد طوری تربیت و حمایت می کند که این بچه به راه ناسالم و نابودی کشیده می شود.

 

در این مدت همه برای کی روش بازی کردند و کسی برای ایران بازی نکرد

 

دلم می خواهد این را بنویسید فید بکی (feedback) که از تیم ملی گرفتیم در این جمله خلاصه می شود" که در این 8 سال همه برای کی روش بازی می کردند و کی روش هم فقط برای بازیکنانش تلاش می کرد ". دیگر ایرانی این وسط وجود نداشت که الان همه ایران ایران می کنند .»

 

وی با انتقاد از مصاحبه های یک سویه بچه های تیم ملی تصریح کرد:« به مصاحبه های بازیکنان بعد از جام جهانی و همین جام ملت های آسیا نگاه کنید که فقط ورد زبان همه کی روش است و دلیلش را  هم به خاطر این می دانم که منفعتشان در جهت بودن و حفظ کی روش تامین می شود. در این مدت 8 سال ببینید چند نفر در تیم ملی بازی کرده اند و این  تعداد در مقایسه با استاندارد  دنیا بسیار کم است. من بازهم می گویم بازیکنان برای ایران بازی نمی کردند و فقط برای کی روش بازی می کردند.ما اصول را فدای شخص کردیم .»

 

شناخت دقیقی از ژاپن نداشتیم؛ فوتبال جهانبخش را نابود کردند

 

 او بعد از انتقادات کلی درباره بازی دیروز ایران و ژاپن اعتقاد دارد:« ما متاسفانه آنالیز فنی خوبی از ژاپن نداشتیم و هیچ راهکاری برای پرس ژاپن در چنته موجود نبود و همچنین ارنج تیم ملی از ابتدا اشتباه بود.  کی روش می توانست در این بازی از پژمان منتظری و کریم انصاری فرد از ابتدا استفاده کند.»

 

 او درباره بازیکنان تیم ملی هم  صحبت هایش را این گونه ادامه می دهد:«در مورد طارمی جالب است وقتی که او هست یک جور عزا می گیرند، وقتی نیست طوری دیگر حرف می زنند.

 

 در مورد سامان قدوس دیدیم که درواقع در ذهن تاکتیکی او هیچ جایی ندارد.در حالی که او بازیکن بسیار با کیفیتی است.

 

درارتباط با افت وحید امیری و مجید حسینی معتقدم که این دو بازیکن فقط به این دلیل که جز همین اواخر، در ترکیب ثابت ترابوزان ترکیه به بازی گرفته نمی شدند و چنین افت فاحشی طبیعی بود.

 

درباره کنعانی زادگان فکر می کنم من قبلا هم دربرنامه های مختلف از کی روش و فدراسیون فوتبال خواسته بودم که یک بار دیگر به سید جلال اجازه بازی بدهند و انصافا جای سید در بازی دیروز خالی بود .

 

کنعانی واقعا در حد سید جلال نیست و تجربه بازی های آسیایی ندارد . شما به دفاع وسط ژاپن نگاه کنید با 33 سال سن تنهایی دفاع تیمش را جمع کرد. وگرنه یمن و عمان و ویتنام را که با  هر بازیکنی می شود برد .

سید جلال را برای بازی های مثل ژاپن می خواستیم.

 

در خصوص جهانبخش هم متاسفانه با مشاورات غلط از سوی کادر فنی تیم ملی او را نابود  کردند ، زیرا به اصرار  کی روش به فوتبال انگلیس رفت که واقعا جای او نبود .او دیگر از کریم باقری اسطوره فوتبال ایران و آندو که بزرگ تر نبود. فوتبال انگلیس جای هر کس نیست. »

 

رجبی در آخر راهکارهای فرار فوتبال ایران از این همه شکست را این گونه می داند: «ما باید برای فرار از این همه شکست یا بیاییم برنامه محور شویم و یا اگر توان این برنامه ریزی را به دلایل عدم وجود زیر ساخت ها نداریم لا اقل نتیجه محور باشیم. ضمن آن که مربی بعدی که می آید نباید بیاییم دوباره تمام اختیارات را از کمپ گرفته تا مسافرت و لباس و اردو و دیدارهای تدارکاتی را به او بسپاریم .»

 

فوتبال آیینه جامعه است

 

و این را هم بدانید آنچه را که مربی در ذهنش و یا با عملکردش در لب خط انجام می دهد دقیقا نشانه هایش در بازیکنان هم  تقویت می شود . یعنی این همه درگیری و اعتراض های الکی در بازی دیروز مقابل ژاپن ناشی از تمام اعتراضاتی هست که دراین مدت کی روش به جامعه فوتبال ایران کرده است.»

 

وی با تمجید از رفتار با متانت سرمربی ژاپن خاطر نشان کرد:« به نظرمن فوتبال جامعه را نشان می دهد ، شما وقتی ژاپن گل سوم را به ثمر می رساند به واکنش مربی این تیم توجه کنید.

 

واکنش آنی یک بازیکن دقیقا از شخیصت درونی او شکل گرفته است که عوامل بیرونی می تواند آن را نشان دهد.

 

 شما وقتی با کسی مثل کی روش کار می کنید بصورت طبیعی به خودت اجازه می دهی که این طور پرخاشگر رفتار کنید

 

شما به رفتار ناگاتومو در قبال رفتار سردار نگاه کنید که با لبخند جواب آن حرکت زشت  را می دهد که دقیقا ناشی از حرکت آرام مربی خودش لب خط است و متاسفم در این مدت نتوانستیم به جای اینکه بر رفتار او تاثیر بگذاریم خودمان را شبیه به او کردیم.»

 

دیدگاه‌ها